Ga naar inhoud
  • 0

Help! Dealerperikelen en RNS 510!


nieuwebij

Vraag

Allen,

 

Ik ben nieuw op het forum. Ik ben intussen vier weken de trotse eigenaar (nou ja,bereider, hij is en blijft van de leasemaatschappij :lol: ) van een nieuwe passat variant 2.0TDI Bluemotion technology executive plus met Dynamic pakket. Helemaal top.

 

Nu zit ik alleen met het volgende:

Ik heb een exec plus besteld bij mijn leasemaatschappij. Zij hebben echter per ongeluk een executive besteld ipv exec. plus. In overleg tussen de leasemaatschappij en de dealer is afgesproken dat de order zou blijven staan en dat ze achteraf RNS 310 uitbouwen en RNS 510 zouden inbouwen. Tegen mij is gezegd dat ik geen verschil zou merken en dat alles conform Exec plus zou worden geleverd.

 

Dit bleek hellaas niet helemaal waar te zijn. Als eerste kwam ik er achter dat door deze "move" er geen aux in aanwezig was in de middenarmsteun. Dit heeft de dealer heel goed opgepakt door aan te geven een icelink kabel te bevestigen in mijn dashbordkastje :thumb:

 

Maar dan het probleempje. Ik heb een RNS 510 ontvangen en volgens de specificaties zou hier zaken als spraakbesturing en maximum snelheidaanduiding op moeten zitten. Volgens mij zou dit dan ook de harwareversie C betreffen met de laatste firmware.

 

Echter, mijn achteraf ingebouwde RNS 510 heeft deze opties niet en aan het knopje rechtsboven de CD-lader is te zien dat het niet volgens mij niet de laatste hardwareversie betreft aangezien daar niet het tekentje voor spraakbesturing staat.

 

Ik ben al terug geweest voor de laatste firmwareupdate (kan niet zien welke versie er nu op zit), maar nog steeds zijn de genoemde opties niet beschikbaar. De dealer geeft aan het "niet meer te weten" waar dit aan ligt en geeft zelfs aan dat de genoemde opties alleen in illigale versies van de firmware beschikbaar zijn (echter de opties staan in de eigen folder benoemd).

 

Ik wil graag weten of julliie een idee hebben wat er aan de hand zou kunnen zijn/ wat de laatste officiele firmwareversie is waar de spraakbesturing ook op aanwezig is.

 

Alvast dank!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hallo Maarten

 

Je hebt idd de nieuwste software nodig voor de maximum snelheidsaanduidingen. Blijkbaar heb je niet de nieuwste software erin. Ik heb die hier gewoon liggen dus je mag langs komen als je wilt. De spraakbesturing werkt zover ik weet, niet in het Nederlands, maar wel bv in Engels.

 

grt

 

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Maarten,

 

Mij is ook opgevallen dat de dealers niet zo gek veel weten over de RNS510. Toen ik hem vroeg naar de spraakbediening, keek hij me glazig aan en wist niet wat ik bedoelde. De spraakbediening is er dus wel, maar dan in het Engels (of Duits).

Dus als je naar huis wil moet je wel het commando 'Osterhaoet' geven en dan snapt de Engelse dame het misschien :mrgreen:

De snelheidsaanduiding heb ik wel (exec. plus), dus de laatste firmware moet bij de dealer beschikbaar zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi Maarten,

 

Mij is ook opgevallen dat de dealers niet zo gek veel weten over de RNS510. Toen ik hem vroeg naar de spraakbediening, keek hij me glazig aan en wist niet wat ik bedoelde. De spraakbediening is er dus wel, maar dan in het Engels (of Duits).

Dus als je naar huis wil moet je wel het commando 'Osterhaoet' geven en dan snapt de Engelse dame het misschien :mrgreen:

De snelheidsaanduiding heb ik wel (exec. plus), dus de laatste firmware moet bij de dealer beschikbaar zijn.

 

fijne dealer... :?

 

mss easternwood proberen :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Intussen van de dealer te horen gekregen dat opties als spraakbediening etc niet te installeren/ in te bouwen zijn. Dat ik hiervoor een exec plus had moeten bestellen (dat had ik gedaan) en dat het ombouwen van executive naar executive plus hierin niet voorziet. GRRRRR. En ze hadden nog zo gezegd dat ik er niets van zou merken :-(

 

Klopt bovenstaande naar jullie weten?

 

Groet,

Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Maarten, het lijkt me een sterk verhaal, maar je kan het proberen te verifieren door eens een andere dealer te bellen. Verder zijn er hier aardig wat mensen die een RNS510 achteraf hebben ingebouwd, dus wellicht komen er wat tips binnen.

Wel lullig, overigens stelt de spraakbediening m.i. niet zo heel veel voor. Het blijft een probleem om een Engelse dame duidelijk te maken welke Nederlandse plaats en straatnaam je zoek. Verder heb ik nog steeds niet ontdekt hoe je spraakgestuurd het volume lager of hoger kan krijgen. Toch wel een essentiele functie lijkt mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Rick,

 

Ik ben idd al eens aan het rondvragen geslagen. Eerlijk gezegd denk ik niet echt de spraakbesturing te gaan missen, maar het wordt intussen een beetje een principrkwestie. Ik zou geen last hebben van de oplossing die de dealer aanbood op een fout van de leasemaatschappij. Dat heb ik dus wel, terwijl ik wel lekker mag betalen voor een exec plus.

 

Dank iig voor je reacties.

 

Gr.

Maarten

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Yep, ik zou niet anders reageren. Als je als dealer/leasemaatschappij een toezegging doet, dan moet je hem nakomen. Wellicht kan je voorstellen dat ze een genoegdoening aanbieden. Ik bedoel daarmee dat het redelijk zou zijn als ze je, vanwege de onmogelijkheid van spraakbesturing en wellicht nog andere dingen die niet kunnen, een andere optie aanbieden. Denk bijvoorbeeld aan de inbouw van een originele 220V aansluiting tussen de stoelen (erg handig met de kids) of inklapbare spiegels, Xenon etc. Volgens mij moet er wel wat te bedenken zijn, dat het leed verzacht en het zou een netjes gebaar van de leasemaatschappij zijn.

(waarschijnlijk Wahl Oosterhout :) , ik heb ook 15 jaar in Oosterhout gewoond)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Echter, mijn achteraf ingebouwde RNS 510 heeft deze opties niet en aan het knopje rechtsboven de CD-lader is te zien dat het niet volgens mij niet de laatste hardwareversie betreft aangezien daar niet het tekentje voor spraakbesturing staat.

 

Ik denk dat jij een 'oude' RNS510 uit de voorraad geïnstalleerd hebt gekregen, en die is niet 100% geschikt voor de meest actuele firmwareversie.

Ik heb zelf een RNS510 in mijn Pasasat 2008, en heb bij de dealer gevraagd om de nieuwe firmware, maar helaas; ze weigeren, want de nieuwe firmware zou oa leegtrekken van de accu tot gevolg kunnen hebben.

 

In jouw geval zou ik een nieuwe RNS510 eisen die je conform bestelling af-fabriek had gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb de nieuwe firmware wel liggen voor je. Als je belangstelling hebt laat me dan even weten. Ik zit in Twisk.

 

grt

 

Jeroen

 

Hey Jeroen,

 

Mijn passat is uit 2009 (januari) Ik zou graag de nieuwste firmware willen hebben, echter mijn dealer heeft hier de ballen verstand van. Is het mogelijk om dit door jou te laten doen? Het zou helemaal geweldig zijn als je ook nog een kaart van europa in je bezit hebt met alle flitspalen.........??

 

Ik hoor graag van je.

 

Cheers,

Dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even wat zaken uit de wereld helpen:

 

1. Je kunt elke RNS510 in elk geval tot 2680 upgraden. Of het nu de A,B of C versie is. Alleen het upgradepad is wat anders als je een A-versie hebt.

1a. Zelfs 2720 is nu beschikbaar voor de A versies.

2. Als de dealer met de VAS in 37 of 56 in adaptatiekanaal 50 de 0 in een 1 veranderd, kun je alle gegevens zien, incl. software en hardwareversies. Voor iemand met VCDS een fluitje van een cent.

3. De microfoon voor spraakbediening is kinderlijk eenvoudig achteraf in te bouwen. In geval van een af-fabriek BT carkit is het een kwestie van doorlussen achterop de 510 en zonder BT kit even de juiste set bestellen en achterin de 510 steken. Daarna even de voicecontrol activeren met de VAS of VCDS en klaar.

 

4. Ik spreek uit ervaring.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

eeuhh...even over die spraakbesturing... :roll:

 

Nu heb ik mijn Passat januari dit jaar afgeleverd gekregen.

Hieron zit oa het nieuwe model multifunctioneel stuur waarop die microfoon button zit.

Ik heb nu ook m'n RNS510 (af fabriek) firmware geupdate naar versie 2760 (zonder problemen), maar spraakbediening?? no way.

Iemand een idee of en hoe ik dat moet/kan activeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even punt 3 van de post boven de jouwe doorlezen :-)

 

Ik mag er toch wel vanuit gaan, gezien de voorbereidingen in de auto dat in ieder geval de mic er al in zit, maar mogelijk de dealer nog even eea moet activeren??

Ik heb tenslotte al af-fabriek telefonie, al is het niet de premium set.....dus mic aanwezig...of is dat weer een andere?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden