Ga naar inhoud
  • 0

Na installatie Xenon...


BulluS tdi

Vraag

Ik weet niet hoe ik precies moet omschrijven, maar zal een poging wagen.

 

Vorige weekend xenon ingebouwd, volgens de normale manier. +/- kabeltjes aangesloten op het oude schakelaar.

 

Ik merk nu als ik gereden hebt en zet de lampen uit en draai het contact helemaal uit en trek de sleutel eruit, dan hoor ik 1 of andere doffe geluid vanuit de speakers (waarschijnlijk).

Het lijkt alsof er nog spanning ofzo opstaat wanneer ik de sleutel eruit haal of contact uitzet.

 

Heeft iemand dit verschijnsel ook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb even wat getest.

Als ik vantevoren(paar min.) de xenon al uitzet en daarna de sleutel eruit haald; geen plop. Ook niet als ik vantevoren het frontje van de radio eruit haald.

Daar kan ik nu wel even mee leven. Nu wacht ik een paar seconden nadat ik de xenon uitzet en krijg daarmee ook geen plop.

 

Maar een ander probleem is dat 1 xenon begint te knipperen na verloop van tijd.

Waar kan dit aan liggen?

 

Zou een canbus kabel het probleem oplossen,doordat je hem via het accu gaat aansluiten?

Niet zozeer vanwege de lampencontrole.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat 1 xenon lamp begint te knipperen heb ik zelf ook gehad, hebben toen van die speciale weerstand blokjes ertussen gezet en probleem was meteen weg.

 

hoefde niks via de accu aan te sluiten, was plug en play, elk voorschakel apparaat zit op de originele lampaansluiting vd wagen (links en rechts appart)

 

zal binnenkort wel eens wat foto's plaatsen, van wat er allemaal precies tussen zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In pricipe charles, zou je met deze set geen xtra weerstanden moeten hebben.

Heb deze set nu in meerdere passat's gebouwd, en nog nooit dit verhaal meegemaakt.

denk toch dat het dan iets is met de wagen, zeker gezien het feit dat het met je vorige set hetzelfde verhaal was :?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Denk ook dat er iets is met mijn wagen,daarom wil ik wat anders proberen, met die weerstand blokjes of met canbus-kabel(via accu).

 

Kan het misschien aan de zekering liggen(te zwak), dat ie te warm wordt en dan gaat knipperen?Oplossing door hogere Amperes in te zetten?

Hij knippert niet meteen, alleen als de motor warm is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Denk ook dat er iets is met mijn wagen,daarom wil ik wat anders proberen, met die weerstand blokjes of met canbus-kabel(via accu).

 

Kan het misschien aan de zekering liggen(te zwak), dat ie te warm wordt en dan gaat knipperen?Oplossing door hogere Amperes in te zetten?

Hij knippert niet meteen, alleen als de motor warm is.

 

stop je er 15 A ipv 10 en probeer je t gewoon even

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zou er niet zo snel een hogere zekering in zetten, blijft altijd een risico, er zit niet voor niets een bepaalde waarde in, anders had men er origineel wel een hogere waarde in gezet.

 

Kan natuurlijk zijn dat de ene boordcomputer ( revisie xx) net wat gevoelliger is dan de andere?? blijft toch altijd situatie afhankelijk per auto.

 

maar het knipperen vd xenonlamp heb ik al bij 2 wagens gehad ( Mercedes en VW ) en het lag iedere keer aan de boordcomputer die een verkeerde weerstandswaarde doorkreeg dat er een lamp kapot was.

 

bdw bij mijn passat knipperde in het begin de lamp, en de boordcomputer gaf geen fout aan, pas als hij vaker begon te knipperen, en daarna bleef hij uit, toen pas kreeg je een melding op de computer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
zou er niet zo snel een hogere zekering in zetten, blijft altijd een risico, er zit niet voor niets een bepaalde waarde in, anders had men er origineel wel een hogere waarde in gezet.

 

Kan natuurlijk zijn dat de ene boordcomputer ( revisie xx) net wat gevoelliger is dan de andere?? blijft toch altijd situatie afhankelijk per auto.

 

maar het knipperen vd xenonlamp heb ik al bij 2 wagens gehad ( Mercedes en VW ) en het lag iedere keer aan de boordcomputer die een verkeerde weerstandswaarde doorkreeg dat er een lamp kapot was.

 

bdw bij mijn passat knipperde in het begin de lamp, en de boordcomputer gaf geen fout aan, pas als hij vaker begon te knipperen, en daarna bleef hij uit, toen pas kreeg je een melding op de computer.

 

3b en 3bg hebben geen lampcontrolesysteem

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga morgen eerst 15A halen.Dan ga ik de plus vanaf accu doortrekken naar de radio en massa goed aansluiten.

 

Met knipperen bedoel ik eigenlijk als een stroboscoop.

 

edit;

Vanmorgen deed 1 xenon niet na 1e inschakelen,na 2e keer gelukkig wel.

Soms als ik de motor starte en de lampen aandeed gingen mijn ruitenwissers ook spontaan aan.Bizarre...

 

Vanmiddag even geknutseld.

Blijkt dat er al 15A inzitten.

Massa van radio heb ik nieuw gemaakt op het chassis,alleen + van accu heb ik niet gedaan,kon geen doorvoer vinden van motor naar binnen toe.

 

Na wat gelezen te hebben,ga ik een relaiskabel aanschaffen.Als het probleem hiermee niet opgelost wordt,dan geen Xenon meer met deze auto :cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden