Ga naar inhoud
  • 0

weer kapotte koplamp


keek

Vraag

22 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hij zou toch een paar maandjes langer moeten doen, een paar maar hoor! (dit echt tegek voor woorden)

Misschien dat er toch vet op de lampen zijn gekomen door vingers?

Ik heb het zelf nog nooit zo vaak de lampjes moeten vervangen, maar die linker dat moet een geprutst geweest zijn.

Vervang je ze ook alle 2 tegelijk? of alleen die defect is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
In veel gavallen als je links vervangt gaat rechts kapot.. heel irri...

Het scheelt in dit geval wel als je een beetje kwaliteit lamp koopt.. er zijn veel goedkope lampjes die het toch minder lang uithouden is mijn ervaring..

 

Toch een sparen voor Xenon? ;)

Das ook een dure hobby, omdat de lampjes sneller knappen om dan gelijk over tegaan naar Xenon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat kan idd, let er wel op dat ze max 55w zijn, de moderne lampen gaan voornamelijk kapot door de hitte die niet goed afgevoerd kan worden door de te kleine ruimte in de lampunits. Ook kunnen lampen die meer dan 55w vragen je bekabeling laten smelten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Passatvw, ik vervang alleen de kapotte lamp.

Ik raak de lamp absoluut niet met mijn blote vingers aan, dus daar licht het niet aan.

Het is absoluut geen gepruts bij mijn auto. Aan de bestuurders kant kan ik er zo bij en aan de bijrijders kant moet ik een stukje luchtfiltertoevoer weg halen. dit is enkele seconden werk zonder gereedschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

keek, als ik me niet vergis heb je een 3b, die is niet zo moeilijk, bij 3bg is de ruimte krapper geworden.

Wat betreft dat ze toch kapot gaan steeds, kan ik ook niet verklaren, misschien dat het toch te warm word...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik sta lang niet dagelijks in de file dus telkens aan en uit valt wel mee.

 

Ik zet ze uit in de file omdat ik weleens heb gelezen dat ze anders nogal heet worden. Er is immers geen rijwind koeling meer.

Ik zet ze dus niet uit omdat de motor harder moet werken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je lampen vaak kapotgaan is het verstandig om ff een weerstand er tussen te zetten, ik weet dat tegenwoordig bij Skoda veel gebeurt omdat de lampen niet goed tegen de ruime 14V kunnen. De weerstand verlaagt de spanning naar 12V en bij de Skoda's is het probleem ondervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bijna mijn vorige 3B 1.8T Variant heb ik wel geteld in een halfjaar dat ik deze auto heb gehad 1 lampje hoefen vervangen!? Toch wel raar dat de ééne auto er meer last van heeft dan de andere!

Ik moet toegeven dat het misschien een VW kwaal is, in mijn bedrijf had ik ook transporters rijden die ook bijna allemaal om de 2 maanden een lamp kapot hadden! Ik heb de autos er uit gegooid voor sterren (mede door die kleine dingetjes)... :embarassed: .. of ik daar uiteindelijk beter in de buidel van ben geworden?! NEE! :angry: Het rijdt beter dan een Transporter (qua luxe, afwerking ed)... maar de onkosten/reperaties/onderhoud is verschrikkelijk :evil:

Ook de volgende bus wordt weer een VW en dan maar weer vaker lampen wisselen en uitdelen!

 

Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden