Ga naar inhoud

MFD

w8

Vraag

Recentelijk heb ik een MFD versie D ingebouwd in mijn Passat Variant van 2002. Nu heb ik ergens gelezen dat deze versie van dit Navigatie-systeem te combineren is met pijlaanduiding op het scherm tussen de tellers. Weet iemand of dit werkelijk zo is, en/of hoe dit te realiseren is ?

mvg Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

I hope to have understood the problem ..

The tacho FULL-FIS need to be connected with three wires (3LB) to the navi.

The tacho must be recoded with VAG-COM. It is important that the softcoding of the tacho has enabled the NAVI function. To do this you must to add 16 to the 4th number: i.e. 05115 will become 05+16 115 ---that is: 21115. This is the code to having also the MFD navigations informations on the FULL FIS.

It is also possible, via EEPROM modification to add other pretty functions:

-Wilkommen message

-Audi Style licht

For these two functions is necessary to disassemble the tacho and reprogram the eeprom.

Enry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je me een PB stuurt kan ik je het nummer geven van SIPKO is iemand ook die op TDICLUB zit, en erg bekend is met tacho`s inleren + leveren van FIS tellers compleet met inbouw.

Maar inderdaad met de MFD D versie is dit mogelijk.

Met de MFD G versie is dit ook mogelijk alleen zal je er een TMC module bij moeten plaatsen wil je FIS geactiveerd krigen. (Is dus weer duurder)

In mijn ogen is de D perfect! Waar dus bij deze versie geen verschil zit met de G behalve dat de G een spellerfunctie heeft, en de G niet.

Boeien! :wink:

PS wat onze vriend enry68 al zegt dat je de Welcome message kan activeren op een FIS teller klopt.

Bij contact krijg je een paar seconde Welcome te zien in het midden van je scherm.

Best cool 8)

MvGr,

LuckyK3

Link naar reactie
Delen op andere sites

I hope to have understood the problem ..

The tacho FULL-FIS need to be connected with three wires (3LB) to the navi.

The tacho must be recoded with VAG-COM. It is important that the softcoding of the tacho has enabled the NAVI function. To do this you must to add 16 to the 4th number: i.e. 05115 will become 05+16 115 ---that is: 21115. This is the code to having also the MFD navigations informations on the FULL FIS.

It is also possible, via EEPROM modification to add other pretty functions:

-Wilkommen message

-Audi Style licht

For these two functions is necessary to disassemble the tacho and reprogram the eeprom.

Enry

Hi,

The Welcome message MOD is a known one by me. Only the Audi Style Licht i didn`t heard from it :shock:

Can you tell us what Audi Style Licht does? Function? Foto`s?

Thank you. :wink:

Regards,

LuckyK3

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes of course, sorry for the delay.

The Audi style lights is intended for:

-with ONLY ignition switch on is possible to activate togheter with the red middle display also:

-none

-arrows

-left and right blue display (clock and Km)

is also possible to activate the antenna symbols (normally used for radio-controlled clocks) but the radio receiver is not installed in our dashboard, only in AUDI .....

Enry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook een bedrijf die je D versie kan upgraden naar een G, zo heb je en de pijl in je FIS-scherm en spellingsfunctie.

@Reggydub:

Helaas maar dit klopt niet.

Ook als je de D versie update naar G werkt de pijl in het FIS/MFA scherm niet meer.

Het is of D en de pijl,

of G en geen pijl.

Enigste optie voor een Gversie en een pijl is het plaatsen van een TMC-box. En dan ook alleen een TMC-box met versie A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo heb ik het niet gelezen.

Als je een D versie hebt en je wilt de speller functie kunnen ze hem updaten.

Heb je een G versie en wil je FIS kan jet de G ook laten updaten (is eigenljk downgraden naar D)

Maar er staat niet dat je een combinatie kan maken met speller & FIS

Uit eigen ervaringen weet ik dat dat dus niet kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden