Ga naar inhoud

Verbruik van mijn Passat 2.0 - 20v


VolkswagenPassat

Aanbevolen berichten

Ik ben afgelopen week op wintersport geweest naar Tsjechië.

Super vakantie trouwens, we zaten in Lipno in een huisje van mijn schoonvader (Landal).

Gebied is goed voor de startende skiër / snowboarder.

Lekker goedkoop en alles is nieuw en netjes.

Goed dat is bijzaak maar ik was erg benieuwd wat het verbruik van mijn Passie was.

Ik heb ruim 2000 km gereden met een verbruik van 1 op 12,5.

Nou dat voor een 2 liter 20 klepper vind ik dat erg netjes.

Mijn schoonvader stuurt in een Mercedes Benz B Klasse en deze haalde nog niet 1 op 10.

 

Ben erg benieuwd wat jullie verbruiken op grotere afstanden.

Is een 2.3 zuiniger of juist niet.

De W8 zal een stuk meer verbruiken maar ik wil graag weten hoeveel.

Laat het even weten.

 

p.s. geinteresseerd in wintersport in Tsjechië, mail mij even, mischien kan ik een leuke korting voor je regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langere afstanden èn op de snelweg?

Dan is mijn verbruik (dat van de passie dan :lol: ) tussen 1 op 9 en 1 op 9,5.

Niet slecht vind ik voor een 2.8 V6

 

 

Dat valt inderdaad behoorlijk mee.

Maar binnen de bebouwde kom gaat hij natuurlijk meer verbruiken.

Een W8 zal dan nog meer verbruiken.

Ben benieuwd wat de gunstigste motor is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een V5 2.3 (motorcode AZX in mijn geval) gebruikt 1:11 op lange afstanden mits je beschaafd rijdt - 110 - 120 km/u.

 

Mijn VR5 rijd tussen 1:10 en 1:11. Het woord "beschaafd" kent mijn rechtervoet niet :P.

 

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik onderweg naar mijn vakantiestek in Duitsland lekker door heb gereden.

Niet continue 180 maar wel vaak.

OP de terugweg hadden we veel sneeuwval en liep de snelheid wel terug.

De 1/12,5 is dus echt een mooi gemiddelde.

En nee, ik kan ook niet rustig 100 km/ u rijden, behalve als mijn twee dochters mee zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk anders eens bij http://www.spritmonitor.de daar kun je op merk, type en motorvermogen zoeken naar de verschillende verbruiken. Ik vind dat zelf een erg handige site omdat je een betrouwbaarder beeld krijgt dan bij het standaard door de fabrikant opgegeven verbruik. Dit zijn tenslotte cijfers uit de praktijk.

 

Als je direct naar de Passat wilt klik je hier: http://www.spritmonitor.de/de/uebersich ... inkm=10000

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edwin, 1 op 12,5 is een heel mooi verbruik. Ik ben er zelfs een beetje jaloers op. Is dat wat de boardcomputer aangeeft of heb je het zelf uitgerekend? Mijn ervaring is dat de BC nogal een positief beeld geeft.

Mocht je er aardigheid in hebben om het gestructureerd bij te houden, maak dan een account aan op www.autoverbruik.nl Hoe meer aanmeldingen van 2.0 20v Passat's, hoe meer vergelijkingsmateriaal ik heb :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden