Ga naar inhoud
  • 0

Display slecht leesbaar.


Adamski

Vraag

Ik heb al een poosje dat mijn display in het klokkenpaneel slecht leesbaar is, en dan vooral boven de streep.

Het gaat dan om verbruik enz, vanmiddag was het bijna niet meer te lezen.

Klopt het dat deze dingen op een gegeven moment slecht worden, en eventueel vervangen moeten worden.

Zo ja, is dit mogelijk en zijn deze displays los verkrijgbaar, en eenvoudig te vervangen??

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. :roll:

 

Jeroen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je het alleen maar hebt bij een koude motor en de huidige koude omstandigheden dan komt het door de kou (duh, logisch).

 

Is niet alleen bij kou ;) (aangezien mijn auto lekker warm binnen staat en dit probleem dus onder alle weerstomstandigheden heeft, de ene keer wat meer dan de andere)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die schermpjes worden idd slecht in de loop v/d tijd.

Op ebay heb ik wel de grote (MFA) schermpjes los te koop gezien, maar de standaard nog niet.

Maar of het handig is om zelf dit display te vervangen heb ik geen idee.

Ik heb zelf t probleem ook. Als het warm is, is het display slecht te lezen. vooral als de wagen pal in de zon heeft gestaan.

In de winter is het display heel langzaam, vanwege de kou. Ook flickert de licht intensiteit in de zomer en dan is dit deel niet meer dimbaar. is denk ik een printbaan breuk.

Heb dus op mijn lijstje staan om een andere tellerunit te kopen. Maar dan wel één met groot MFA display.

Hierbij moet je goed opletten welk type je er nu in hebt. Deze vergelijken in Etk@ en dan in dezelfde serie de MFA versie te kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Die schermpjes worden idd slecht in de loop v/d tijd.

Op ebay heb ik wel de grote (MFA) schermpjes los te koop gezien, maar de standaard nog niet.

Maar of het handig is om zelf dit display te vervangen heb ik geen idee.

Ik heb zelf t probleem ook. Als het warm is, is het display slecht te lezen. vooral als de wagen pal in de zon heeft gestaan.

In de winter is het display heel langzaam, vanwege de kou. Ook flickert de licht intensiteit in de zomer en dan is dit deel niet meer dimbaar. is denk ik een printbaan breuk.

Heb dus op mijn lijstje staan om een andere tellerunit te kopen. Maar dan wel één met groot MFA display.

Hierbij moet je goed opletten welk type je er nu in hebt. Deze vergelijken in Etk@ en dan in dezelfde serie de MFA versie te kiezen.

 

Idd wanneer het buiten heel warm is, doet hij het ook, dus zo logisch is dat niet Steven! Duh!

Het is dus waarschijnlijk slijtage Alle, bij mijn Jetta heb ik regelmatig de hele unit eruit gehad, maar dat lijkt mij nu iets moeilijker.

Vandaag was hij weer goed, moet maar even afwachten.

Nadeel van een gebruikte, is dat zo een waarschijnlijk ook kuren krijgt op een gegeven moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

tsja... hangt van de leeftijd af denk ik. maar een nieuwe is veulste duur.

wil toch wel naar een grootscherm dus neem over een paar maand de gok

de nieuwe radio / navigatie die ik wil kopen heeft ook CAN koppeling voor MFA display

dus wordt allemaal interessant :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
de nieuwe radio / navigatie die ik wil kopen heeft ook CAN koppeling voor MFA display

dus wordt allemaal interessant :mrgreen:

 

Heb je dan ook niet de TMC module nodig, deze schijnt ook een vertaling te maken naar het MFA display.

Althans dit was mij verteld dat je deze nodig had voor sommige MFD versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hallo,

 

Het display is inderdaad te vervangen. Ik heb ooit het schermpje van de boardcomputer van mijn mercedes laten vervangen.

Dit kostte 150 euro. Ik heb dit laten doen bij

 

http://www.kms-apeldoorn.nl/

 

Je kunt er op wachten terwijl ze de unit maken.

 

Groetjes Mark

 

Ziet er wel goed uit, wacht nog even af totdat hij helemaal niets meer doet. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden