Ga naar inhoud

Velgen rs4 gepolijst, en gemonteerd!


Em Drent

Aanbevolen berichten

nice

 

is me een karweitje geweest, denk ik

 

heb je nog met iets "beschermd" nu?

 

 

Het was zeker een dikke klus, uurtje of 15 per velg ofzo, maar het resultaat mag er zijn! :D

Er zit geen beschermingslaag op, want er hecht niets meer op. Ik heb met siliconenspray geprobeerd maar daar werd het weer een beetje dof van, en dat is natuurlijk niet de bedoeling! De polijstpasta ( Unipol voor wie het weten wil ) laat ook een beschermend laagje achter, maar voor hoelang is de vraag?

 

Ik ben er bang voor dat de echte glans snel zal verdwijnen. De tijd zal het leren.

Nu er eerst eens van genieten! En zonnebril op 8-)

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren 1 velg gepoets met bijenwas ( tip gelezen op een site van een bedrijf die velgen polijst ). Vanochtend glom het nog steeds behoorlijk, en zeker in vergelijking met de andere 3 velgen. Deze dus ook doen vandaag!

Ben dan benieuwd hoelang dat blijft zitten.

 

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, waarom wordt bijenwas geadviseerd, ben wel geinteresseerd in de gedachte erachter

 

is een natuurprodukt, dus zal sneller vergaan als een synthetisch produkt als sealant EX-P

 

Tja ben ik ook benieuwd naar. Bijenwas wordt wel gebruikt om een wax te maken heb ik begrepen. Hert schijnt een van ingrediënten te zijn naast carnabau en olieën.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, waarom wordt bijenwas geadviseerd, ben wel geinteresseerd in de gedachte erachter

 

is een natuurprodukt, dus zal sneller vergaan als een synthetisch produkt als sealant EX-P

 

Tja ben ik ook benieuwd naar. Bijenwas wordt wel gebruikt om een wax te maken heb ik begrepen. Hert schijnt een van ingrediënten te zijn naast carnabau en olieën.

 

 

Geen idee eigenlijk. Het stond er gewoon bij als advies voor gepolijste velgen. Ik weet ook niet meer op welke site ik het heb gezien :embarassed: Ik zal eens kijken of ik het terug kan vinden!

 

Maar ook vandaag glimmen ze nog steeds. Wel is op de voorste velgen wel wat vlekjes te zien. Wellicht heb ik deze te laat in de was gezet.

 

gr.,Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er erg goed uit.Met wat voor soort polijstmachine heb je dat gedaan ? Heb zelf ook nog een setje liggen.misschien een goede optie dat polijsten.

 

Ed

 

We hebben op het werk een polijstmachine staan!

Instelbaar op allerlei toerentallen. Ik heb voornamelijk op 32oo/tpm gepolijst. De gebruikte bostel staat er ook op.

 

gr.,Martin

post-7765-1423824253,2411_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Zonnebril nodig, de mooie dagen komen er weer aan.

 

PFF 15uur Met machine nog wel...

 

Ik heb een jaar terug me ats cup velgjes de velgrand gepolijst, met schuurmachine van korrel grof naar korrel 3000 ofzo... Toen ook ruim 4uur mee bezig geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden