Ga naar inhoud
  • 0

audio: radio slaat over


Fect

Vraag

hallo

 

ik heb sinds 2 weken mijn audio ge-upgrade.

er zijn nu flink aantal db's bij gekomen maar nu slaat mijn radio/cd speler steeds over.

denk zelf dat het komt door de trillingen maar hoe kan ik dit verhelpen.

hij zit gewoon strak in zijn slee dus daar kan het niet aan liggen.

 

misschien iemand hier die het zelfde probleem heeft gehad en weet hoe dit op te lossen is?

ps met ramen los slaat hij niet over (en nee met ramen los rijden is geen optie :D)

 

mvg pascal

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Simpel: volumeknop naar beneden :P

Zonder gekheid: ik denk dat dit komt omdat je auto meeresoneert. En daarmee ook je headunit. Daar zit uiteraard wel een vorm van demping in, maar alles heeft zijn grenzen. Misschien dat je de headunit akoestisch kunt ontkoppelen van het dashboard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij heeft het te maken met het vermogen van de radio. Ik heb dit probleem ook sinds ik de ICE uitgebreid heb

Als ik een bepaald volume nader (en zeker met zware bassen), treedt de versterker van de radio in de beveiliging en begint ie te stotteren. Draai alle bas en treble er eens af en kijk dan eens of je verder komt in volume.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ ydwer : 135db laatste keer maar dat was voor de audio upgrade

 

@ rogerpassat : ik ga dat even uit proberen hoop dat het werkt anders maar weer rondkijken voor andere radio

 

@ LED-lightning: vind het niet echt een optie moet ik alle cd;s overzetten op een sd/usb en ben nogal muziek freak veel aanschaf cd's moet ik er een dag taak van maken :

 

radio is van jvc type nummer weet ik zo ff niet jaartje oud .. zijn er ook radio's die speciaal voor hogere trillingen gemaakt zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden