Ga naar inhoud
  • 0

Welke Xenon?


Bouma850

Vraag

Hallo,

 

Ik wil mijn auto voorzien van een set xenon verlichting. Welke moet ik nemen, wat zit er uberhaupt voor lampen in de passat 3BG? Volgens mij H7.

Ik wil er zo'n 100 euro voor uitgeven en zag al een HID setje op marktplaats met 2 jaar garantie op lampen en starters.

Wat zou ik moeten doen? Is de passat ook gevoelig voor het storingslampje wanneer je xenon achteraf inbouwd?

Het moet in ieder geval zoveel mogelijk lijken op orgineel. Zat zelf te denken aan 6000K. Toch nog iets blauw maar zeker niet te.

Graag jullie hulp.

Vr gr Arend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ben ook een beetje aan het orienteren. Ik heb ook ff op de site van hierboven gekeken (Kent iemand/heeft iemand ervaring met deze verkoper uit Hengelo en/of zijn producten? Hij is niet al te duur, maar is het wat? http://link.marktplaats.nl/293948021\ maxicartuning) Wat ik apart vind is dat je alleen garantie krijgt als je ze daar laat inbouwen.

 

Is het inbouwen echt zo makkelijk als ze doen geloven. Ze zeggen dat je het geheel aan kan sluiten op de bestaande aansluitingen van de verlichting. werkt het in hoogte stellen dan nog wel. Wat is de levensduur van zulke setjes gaat dat echt zo lang mee of moet ik elk jaar nieuwe lampjes aanschaffen.

 

ben benieuwd!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Inbouwen is heel simpel, dat is het probleem niet. Voeding komt inderdaad rechtstraaks van je lampenstekkers (uitgezonderd H4 Bixenon)

 

Hoogteverstelling zit in je koplamp, niet in je lamp zelf. Je vervangt enkel je halogeenlamp voor een xenonlamp (met wat kabels en kastjes eraan)

 

Dat van de garantie vind ik wel een raar verhaal. Ik maak nogal eens mee, dat een setje na een paar dagen defect is. Daar zit je dan.

Levensduur is eigenlijk ook niet veel over te zeggen. Het KAN jaren meegaan. Gemiddeld een jaartje of 2 a 3 moet wel te doen zijn. En dan alleen vervangen wat nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vanavond m'n nieuw aangeschafte setje even ingebouwd. Wát een bak licht zeg :shock: Heb 4300k genomen, en dat is mooi wit licht, geeft geweldig zicht, maar vergeleken met je stadslichie is het toch wel een stukje blauwer, had ik niet zo verwacht. Tzt maar eens een led lampje in proppen ;) Moet toch binnenkort de lenzen nog schoonmaken en de ballasten even netjes wegwerken. Maar voor nu dik tevreden.

 

Bedankt voor de goede zorgen Lince! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Persoonlijk zou ik het niet doen, je stadslicht vervangen naar Led.

Led is blauwer van kleur namelijk. Dan krijg je het effect blauwe stadslampje met "gelige" xenon.

 

Probeer de blauwe halogeenlampjes eens. Die zijn iets witter dan de standaard halogeen.

 

Het gelige is trouwens wel OEM-look ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Persoonlijk zou ik het niet doen, je stadslicht vervangen naar Led.

Led is blauwer van kleur namelijk. Dan krijg je het effect blauwe stadslampje met "gelige" xenon.

 

Probeer de blauwe halogeenlampjes eens. Die zijn iets witter dan de standaard halogeen.

 

Het gelige is trouwens wel OEM-look ;)

Je kunt ook kijken voor LEDs met een kleur die meer in de buurt komt van de 4300 K. LEDs zijn beschikbaar in allerlei kleuren, soms moet je alleen wat langer zoeken ;-)

 

De Xenon white LEDs die je het meest tegenkomt zijn van rond de 6000 K, dat is inderdaad wit met een blauwig tintje. Maar ik denk dat het nog steeds vele malen beter staat dan de standaard stadslichtjes met 4300K Xenon.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben druk opzoek geweest maar toch niet echt een goed antwoord kunnen vinden.

Maar hoe zit het nu met het inbouwen van een xenon setje in een passat 3bg?

Moet echt de hele bumper gedemonteerd worden of kan het ook makkelijker?

Ik wil graag een setje xenon en het liefst zelf inbouwen maar ik heb geen garage of zo en met dit weer op straat mijn hele voorkant moeten demonteren lijkt me ook niet verstandig.

 

gr Dimitri

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden