Ga naar inhoud

  • 0

rem diode usa mod jeroen/ 8____8


Ydwer

Vraag

  • Antwoorden 128
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik ga er vanuit dat er met de apk geen problemen zullen zijn.

Volgens mij gaat het erom dat je remlichten werken, staat volgens mij nergens beschreven hoeveel lampen je mag gebruiken alszijnde remlicht.

Zolang ze maar rood zijn en aan weerszijde evenveel aanwezig zijn.

 

Mocht ik hiermee iets verkeerds roepen hoor ik dit graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Geloof ik graag.

 

Misschien dat deze vraag al is gesteld, hoe zit het met de APK?

 

 

mijn is net gekeurd bij pruis

en er was niks aan de hand

zoals jeroen al zegt het gaat er om of je remlicht het doet(en die doet het 8-) )

er word niet gekeken naar het licht opbrengst..

gr ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou daar komt ie hoor. Ik heb dus via Ebay die USA-lichten gekocht,(blijkbaar niet goed gelezen :embarassed: ) blijkt dus gewoon een draadje gesoldeerd te zijn dus nog dure lampen :P . Maar nu komt het probleem, het lampje van de mistlichten gaat branden als ik rem en als ik de mistlichten aan doe heb ik 5 mistlichten de remlichten branden dan. :shock:

Foto-AXLAQ6TK.jpg hopelijk is het draadje te zien. Zit deze goed gesoldeerd of moet ie ergens anders op gesoldeerd worden.

Alvast bedankt voor de hulp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou daar komt ie hoor. Ik heb dus via Ebay die USA-lichten gekocht,(blijkbaar niet goed gelezen :embarassed: ) blijkt dus gewoon een draadje gesoldeerd te zijn dus nog dure lampen :P . Maar nu komt het probleem, het lampje van de mistlichten gaat branden als ik rem en als ik de mistlichten aan doe heb ik 5 mistlichten de remlichten branden dan. :shock:

Foto-AXLAQ6TK.jpg hopelijk is het draadje te zien. Zit deze goed gesoldeerd of moet ie ergens anders op gesoldeerd worden.

Alvast bedankt voor de hulp.

 

moet dus diode tussen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Even een vraagje tussendoor.

Heeft iemand of kan iemand mij de onderdeelnummers hier van doen / opzoeken ??

 

Kan ik op mijn gemak deze mod uitvoeren namelijk. Mits deze onderdelen niet te duur zijn.

 

Als de post meewerkt heb ik morgen een orgineel setje USA lamphouders met dus ook de onderdeelnummers.

Ik heb een USA set gekocht voor € 65,- inc verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even terug komend op die USA mod, ik heb dus ook de lamphouders van de vorige pagina, welke weerstand kun je het beste hiervoor gebruiken? 1N4148, BAV20 of ander type?

 

En wat gebeurt er als je je mistlicht aan heb staan en je gaat remmen?

post-3957-1423824202,1034_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
KIJK EVEN OP DEZE LINK THOMAS :wink:

viewtopic.php?f=111&t=31329&start=30

 

Thnx ;) jij gebruikt dus de 1N5408, nu zit ik in de datasheet te lezen van die 1N5XXX serie maar waarom deze "zware" diode en niet de 1N5402 bijvoorbeeld?

 

Datasheet:

http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/dccomponents/1N5404.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oke, thnx, Had nog even gekeken maar heb hier alleen nog even snel de 1N5062 en de 1N4007 liggen. Even 2 halen dus ;)

 

Maar het volgende:

Wat gebeurt er als je je mistlicht aan heb staan en je gaat remmen volgens deze mod op die lamphouders?

 

Theoretisch lijkt mij, 12V mistlicht aan, en dan nog eens 12V i.v.m. rem is 24V op een 12V lampje?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Oke, thnx, Had nog even gekeken maar heb hier alleen nog even snel de 1N5062 en de 1N4007 liggen. Even 2 halen dus ;)

 

Maar het volgende:

Wat gebeurt er als je je mistlicht aan heb staan en je gaat remmen volgens deze mod op die lamphouders?

 

Theoretisch lijkt mij, 12V mistlicht aan, en dan nog eens 12V i.v.m. rem is 24V op een 12V lampje?

 

nee dat kan niet het blijft altijd 12v

maar als mistlicht voert staat er al 12v op dus brand je lamp al

een diode zorgt er voor dat de stroom maar 1kant op kan vloeien en dus niet terug kan,dus daarom

krijg je bij het remmen ook geen melding dat je mist lamp aanstaat

 

vr grt ydwer

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Theoretisch lijkt mij, 12V mistlicht aan, en dan nog eens 12V i.v.m. rem is 24V op een 12V lampje?

Als de boel serie geschakeld was zou dat zo zijn, maar dit is een parallel schakeling. Blijft de spanning gelijk, dus 12V dc

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Theoretisch lijkt mij, 12V mistlicht aan, en dan nog eens 12V i.v.m. rem is 24V op een 12V lampje?

Als de boel serie geschakeld was zou dat zo zijn, maar dit is een parallel schakeling. Blijft de spanning gelijk, dus 12V dc

 

Dat is waar ook :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
KIJK EVEN OP DEZE LINK THOMAS :wink:

viewtopic.php?f=111&t=31329&start=30

 

Thnx ;) jij gebruikt dus de 1N5408, nu zit ik in de datasheet te lezen van die 1N5XXX serie maar waarom deze "zware" diode en niet de 1N5402 bijvoorbeeld?

 

Datasheet:

http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/dccomponents/1N5404.pdf

 

Ik zou toch een zware diode gebruiken, had ook een lichtere gebruikt maar die is nu na een half jaar toch kapot gegaan.

Gaan och aardig ampere's doorheen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
KIJK EVEN OP DEZE LINK THOMAS :wink:

viewtopic.php?f=111&t=31329&start=30

 

Thnx ;) jij gebruikt dus de 1N5408, nu zit ik in de datasheet te lezen van die 1N5XXX serie maar waarom deze "zware" diode en niet de 1N5402 bijvoorbeeld?

 

Datasheet:

http://www.datasheetcatalog.org/datasheet/dccomponents/1N5404.pdf

 

Ik zou toch een zware diode gebruiken, had ook een lichtere gebruikt maar die is nu na een half jaar toch kapot gegaan.

Gaan och aardig ampere's doorheen.

 

 

je moet ook gas geven in de bocht,en niet steeds remmen :wink:

(lol)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden