Ga naar inhoud

Ook S6 Dagrijlicht ingebouwd in 3C


VW Marco

Aanbevolen berichten

heb eens rondgesnuffeld op het internet en wat regelapparaten gevonden

 

http://www.nikutronics.com/Light-modul- ... p33_x2.htm

 

en ook op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

 

nu bij de 2de is het schakelen zoals origineel bij audi, wanneer de DRL's op volle sterkte branden en er wordt richting aangewezen gaat de drl aan die kant waar er geknipperd word dimmen. maar waar kan dat signaal van gehaald worden? je kan het niet af gaan takken van de knipperlichten zelf want dan gaat de DRL schakelen tussen volle sterkte en gedimd. of is dat af te takken aan het fuse bord?

Die tweede is een advertentie van mij. Ik heb bij het vertalen van de Duitse gebruikershandleiding een foutje gemaakt. Ik heb "standlicht" aangezien voor richtingaanwijzer. Moet dus stads/parkeerlicht zijn. Hij kan dus ook gebruikt worden als parkeerlicht. Deze module dimt dus niet als de knipperlichten aangaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

heb eens rondgesnuffeld op het internet en wat regelapparaten gevonden

 

http://www.nikutronics.com/Light-modul- ... p33_x2.htm

 

en ook op marktplaats

http://www.marktplaats.nl/index.php?sre ... 3Fxref%3D1

 

nu bij de 2de is het schakelen zoals origineel bij audi, wanneer de DRL's op volle sterkte branden en er wordt richting aangewezen gaat de drl aan die kant waar er geknipperd word dimmen. maar waar kan dat signaal van gehaald worden? je kan het niet af gaan takken van de knipperlichten zelf want dan gaat de DRL schakelen tussen volle sterkte en gedimd. of is dat af te takken aan het fuse bord?

Die tweede is een advertentie van mij. Ik heb bij het vertalen van de Duitse gebruikershandleiding een foutje gemaakt. Ik heb "standlicht" aangezien voor richtingaanwijzer. Moet dus stads/parkeerlicht zijn. Hij kan dus ook gebruikt worden als parkeerlicht. Deze module dimt dus niet als de knipperlichten aangaan.

 

ah zo, dus bij jou kunnen we terecht voor zo een module incl een passat-forum-meber-kortingetje :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah zo, dus bij jou kunnen we terecht voor zo een module incl een passat-forum-meber-kortingetje :)

Ik ben de starter van deze topic, en zoals je dan leest heb ik ook de S6 DRL ingebouwd. Ik had de module die nu te koop is er bij gekocht, maar achteraf toch maar niet ingebouwd vanwege de vele draden en mijn beperkte technische kennis.

Ik heb toen gekozen voor de switch van Autostyle.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[?

Die tweede is een advertentie van mij. Ik heb bij het vertalen van de Duitse gebruikershandleiding een foutje gemaakt. Ik heb "standlicht" aangezien voor richtingaanwijzer. Moet dus stads/parkeerlicht zijn. Hij kan dus ook gebruikt worden als parkeerlicht. Deze module dimt dus niet als de knipperlichten aangaan.

 

Ah oke , Ik dacht al wel dat er iets niet klopte omdat deze oem ook niet dimmen als je knippert, das enkel bij de nieuwere generatie a6 en a4 en a5 en.. waarbij de drl in de koplamp zitten verwerkt, omdat je anders de knippers niet ziet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker van dat de potti er niet bijzat??, het is zon klein rondje waar je in het midden mee kunt draaien, is niet veel groter dan een 2eurocent.

Je hebt het per ongeluk toch niet weggesmeten? Bij mij zat de module in een bubbelenvelop met daar onderin die potti, ik had het ook bijna over het hoofd gezien.

 

De potti dient om de dimsterkte van de drl in te stellen,wanneer ze moeten schakelen tussen dimlicht en geen licht,die moet tussen de module en de kabels worden geplaatst die naar de drl gaan.

Zonder de potti kun je de drl NIET instellen... :|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker van dat de potti er niet bijzat??, het is zon klein rondje waar je in het midden mee kunt draaien, is niet veel groter dan een 2eurocent.

Je hebt het per ongeluk toch niet weggesmeten? Bij mij zat de module in een bubbelenvelop met daar onderin die potti, ik had het ook bijna over het hoofd gezien.

 

De potti dient om de dimsterkte van de drl in te stellen,wanneer ze moeten schakelen tussen dimlicht en geen licht,die moet tussen de module en de kabels worden geplaatst die naar de drl gaan.

Zonder de potti kun je de drl NIET instellen... :|

Ik zal eens goed in het doosje kijken, als hij zo klein is, heb ik hem misschien over het hoofd gezien.

Bedankt voor de beschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die potti lijkt me volgens jullie beschrijving op een potentiometer of regelbare weerstand.

 

@ Marco

Als je dan de drl kan gebruiken als parkeerlicht, brand deze dan op volle sterkte of op gedimde sterkte.

indien het 2de dan kan je die functie ook gebruiken wanneer de richting word aangewezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die potti lijkt me volgens jullie beschrijving op een potentiometer of regelbare weerstand.

 

@ Marco

Als je dan de drl kan gebruiken als parkeerlicht, brand deze dan op volle sterkte of op gedimde sterkte.

indien het 2de dan kan je die functie ook gebruiken wanneer de richting word aangewezen.

Ik heb de module nog nooit werkend gezien. Behalve op het filmpje van Darkmen. Als ik het zo lees zou de stadslichtfunctie gedimt moeten zijn.

 

Groeten, Marco

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

ziet er echt strak uit

hoe kan ik contact opnemen met die meneer uit duitsland die alles mooi voor je inbouwd?

iemand nr , telefoon, website?

kan hij ook engels of nederlands want mijn duits is niet heel goed :P

kan wel een beetje maar dan houd het weer op anders neem ik een familielid uit keulen mee die

voor mij alles kan vertalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die meneer heet Thomas Paul. Hij is bereikbaar via zijn website http://www.tfl-master.de. Soms duurt het trouwens even voordat je een reactie krijgt omdat hij dan ergens in ploegendienst werkt waar slecht internet is. Hij heeft bij mij al jaren geleden zowel de R32 als de R36 van de lampen voorzien. Ik heb hem aan diverse leden van het forum aanbevolen. Engels is mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden