Ga naar inhoud
  • 0

Problemen chip passat variant 2006


Johan Jansen

Vraag

Hallo,

Ik heb laatst gekocht een Passat variant sportline 2006 105 pk.

Gekocht bij 169 k.

Longlife beurt laten uitvoeren + 4 nieuwe banden, banden achter waren gaan cuppen.

Problemen:

170k gloeibougie kapot.

171k comfort regelapparaat kapot, laten vervangen.(1500 euro) is een bekend probleem.

3 a 4 keer foutmelding right front beam defective maar lamp is niet kapot.

veren kraken rondom, is een bekend probleem

krakjes en piepjes in het interieur (middenconsule dashboard rechts voor)

al met al alles gerepareerd en was tevreden tot de auto ging stotteren bij 3000 toeren niet altijd nee 1 2 keer in de week als je dan het gas losliet en gaf daarna weer gas was het probleem weg.

Ik weer naar een andere dealer, dealer auto uitgelezen brandstoffilter vernieuwd (was al gebeurt bij longlife beurt) had ik ze ook kunnen vertellen Conclusie dealer auto is gechipt en auto laat geen update toe in motorregelapparaat omdat deze zou zijn geblokkeerd door de chip. (205 euro).

Weet iemand wat ik hier nu mee aan moet de passat rijd lekker maar moet gewoon 200 % goed zijn vind ik. iemand een oplossing om toch de auto te kunnen updaten.

Ps weet niet waar de auto gechipt is.

M.v.g, Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Johan,

 

Ik denk dat deze post onder Motorisch moet staan, daarnaast stellen wij het op prijs om je eerst voor te stellen in het daartoe bestemde topic.

 

De chip zou het updaten kunnen blokkeren zoals de dealer aangeeft. Wat een mogelijkheid zou kunnen zijn is het opnieuw laten chippen bij bv Jos in Dieverburg. Je moet dan een recente chip hebben waar dit probleem is verholpen. Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat een probleem in de software een probleem zou opleveren mbt te brandstofpomp. Ik denk eerder dat het een 'foute' chip is...of een defect in de pomp....vuil brandstoffilter? bedrading in de kop?

 

Heb je de auto al eens laten uitlezen? Ik zou daar beginnen.

 

De kraakjes in het dashboard zijn wel te verhelpen, de kraken in het onderstel ook. bv door vervanging hiervan...een tijdelijke oplossing is het invetten van de rubbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ga dan met dat chip probleem niet naar Jos maar rechtstreeks naar JD. Op zich is het wel bijzonder dat de dealer geen update kan doen aangezien het normaal zo is dat de tuning overschreven wordt door een motorupdate van de dealer.

 

Misschien is de kabelboom in de kop hier wel de boosdoener.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn auto is tot 3 x toe uitgelzen eerste keer:

-motorreglapparaat geblokkeerd sporadisch, gloeibougie nr 2 defect , motoregelapparaat geblokkeerd zou komen doordat er eens gestart zou zijn met een andere sleutel aldus de dealer.

2e keer bij vervanging van het comfortsysteem toen stonden er geen foutmeldingen in.

3e keer nadat last kreeg van het stotteren wederom stonden er geen storingen in aldus de dealer

De auto kreeg last van stotteren vlak voordat het comfortsysteem gerepareerd zou worden

vandaag had ik weer last van stotteren ik reed op de snelweg wederom bij 2800-3000 toeren schokken (deze keer niet zo hevig) ik laat het gas los daarna nog eventjes schokken en dan is het weg en kan ik zonder problemen naar huis rijden.

Als het een mechanisch probleem zou zijn zou ik er dan 1 x per dag mee te maken krijgen dit zou ie dan toch veel vaker moeten doen????

 

Soms als ik de auto start krijgt de motor ook een dreun te verduren niet dat ik van mijn stoel afvlieg maar je merkt wel dat de motor een extra opdonder krijgt dit is vooral als hij warm is ik hem uitzet en bijv 15 min later weer start.

sochetnds starten is geen probleem auto start heel netjes!!

Wat zou ik bijv voor een kosten kunnen verwachten als ik hem naar jos of jd zou brengen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

het kan ook veroorzaakt worden door de variabele turbo schoepen.

 

die kunnen ook wat vastzitten door roet.

een paar keer per week doortrekken in zn 3e en 4e versnelling zou

dit voorkomen. of wat heen en weer halen om ze wat los te krijgen.

 

maar eigenlijk zou het wel een aantal dingen het probleem kunnen veroorzaken.

zoals de egr-klep,lmm,brandstofpompen,kabelboom,verstuivers.

 

tsa t is maar een tip,maar mischien heb je er wat aan.

 

is jou passat van vroeg uit '06??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn passat is idd vroeg uit 2006 4jan op kenteken gezet heeft een 5 in het raam staan overgens.

of ik er een roetfilter op heb zitten niet dat ik weet, weet dat het een sportline is 105 pk, lijkt mij wel toch!

Brandstof pomp is al eens vernieuwd aldus de onderhouds historie er is ooit ook al eens een nieuwe turbo onder gezet!

De lmm kan ik natuurlijk even proberen, laten we hopen dat het daarmee op is gelost.

Ik houd jullie op de hoogte.

M.v.g Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het verhaal van Eric over het jutteren van de pompverstuivers begint er toch wel verdacht veel op te lijken.

Heb ook wel eens dat ie heel licht schokt voor het stoplicht, onregelmatig stationair wil ik het nog net niet noemen.

Ik denk dat er niets anders op zit dan maar weer naar de dealer te gaan en dit voor te leggen.

Houd jullie op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het verhaal van Eric over het jutteren van de pompverstuivers begint er toch wel verdacht veel op te lijken.

Heb ook wel eens dat ie heel licht schokt voor het stoplicht, onregelmatig stationair wil ik het nog net niet noemen.

Ik denk dat er niets anders op zit dan maar weer naar de dealer te gaan en dit voor te leggen.

Houd jullie op de hoogte.

 

Laat hier maar snel naar kijken, want dat onregelmatig stationair lopen bij verkeerslicht had ik ook.

Uiteindelijk ontstond er een scheur in 1 van de zuigers toen de caravan erachter hing t.g.v. dit probleem met een pompverstuiver.

Ik zeg niet dat dit bij jou ook gaat gebeuren, maar is nu zeker tijd om hier goed naar te laten kijken!

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Morgen zou er op mijn passat een nieuw lmm geplaatst worden.

Vandaag reed ik wederom op de snelweg en wederom in zij n 5e versnelling 3000 tpm schokken, ik had haast en had het echt helemaal gehad dus ik besloot hem terug te zetten in zijn 4 in zijn 4 dus met een hoger rpm had de auto er geen last van, ik besloot om de auto nu eens uit te testen en begon van 4 5 4 5 4 5 normaal laat je de auto iets terug lopen en is het probleem weg maar ik denk eens kijken hoe lang die het nu blijft doen.

Tot ik 2 min later aanreed op een file.

Tot mijn verbazing stotterde de auto nu enorm ik zat helemaal te schudden in de auto( ik denk dat ie maar op 3 cilinders liep) en had totaal geen trekkracht meer en schokte nu over het hele toerengebied, ik dacht nu heb je het voor elkaar!!

omdat ik bang was dat ik stil kwam te staan als ik de auto uitzette ben ik 1 kilometer door gereden en de auto stil gezet op een plek waar het kon ik zet de auto uit en wil net de wegenwacht ambulance politie etc etc gaan bellen (ik was echt helemaal klaar met de auto), toen ik dacht laat ik hem toch nog maar een keer proberen te starten, dus ik startte de auto eigenlijk meteen nadat ik hem uitgezet had.

Tot mijn grote verbazing was de passat weer op en top het was nog 10 kilometer tot huis maar heb onderweg nergens last meer van gehad, ik ben overgens niet meer in zijn 5 met 3000 rpm gaan rijden omdat het alleen maar 80 km wegen waren.

voor zover mijn kennis over autos rijkt durf ik toch wel te zeggen dat dit toch echt een electronisch probleem moet zijn, binnenkort toch maar weer uitlaten lezen etc etc.

Groeten,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Eergisteren auto opgehaald in de garage, de garage waar ik hem deze keer heen heb gebracht heeft de diagnose kunnen stellen en de auto weten te repareren, het was namelijk de kabelboom naar de verstuivers, de monteur zag geen reden om een verstuiver te vervangen, ik was echt blij dat ze het hadden gevonden en de rekening van 236 euro viel mij erg mee gezien het feit dat ik dacht de er echt iets ergs aan de hand was omdat ze het in de VW garage in Wageningen niet konden vinden.

De Passat rijd nu weer als een Passat en ik ben er weer tevreden mee net als toen ik hem kocht laten we hopen dat dit voorlopig zo blijft.

 

Ps dat lichtjes schudden voor het stoplicht schijnen ze allemaal te doen en kan geen kwaad is mij verteld.

 

M.v.g,

Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Update:

Eergisteren auto opgehaald in de garage, de garage waar ik hem deze keer heen heb gebracht heeft de diagnose kunnen stellen en de auto weten te repareren, het was namelijk de kabelboom naar de verstuivers, de monteur zag geen reden om een verstuiver te vervangen, ik was echt blij dat ze het hadden gevonden en de rekening van 236 euro viel mij erg mee gezien het feit dat ik dacht de er echt iets ergs aan de hand was omdat ze het in de VW garage in Wageningen niet konden vinden.

De Passat rijd nu weer als een Passat en ik ben er weer tevreden mee net als toen ik hem kocht laten we hopen dat dit voorlopig zo blijft.

 

Ps dat lichtjes schudden voor het stoplicht schijnen ze allemaal te doen en kan geen kwaad is mij verteld.

 

M.v.g,

Johan

Die van ons heeft het ook heb ik het idee (dat lichtjes schudden). De dealer vertelde mij hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat zal wel een milieu-iets zijn.. ik had het altijd met starten van de AFN motor uit deze Passat.. die startte altijd vreemd wel direct maar altijd met een gekke hapering erin, omdat die motor nogal wat aanpassingen had zijn defecte onderdelen wel uitgesloten..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden