Ga naar inhoud

Aanpassingen 2006 Passat 2.0T uit USA


2.0T

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben een nieuw op het forum, geen techneut, maar wel de trotse bezitter van een 2006 Passat 2.0T automaat. De afgelopen twee jaar heb ik in de US gewoond en deze auto gekocht. De auto staat nu op de boot en komt later deze week aan. Ik heb een aantal vragen:

 

- Heeft iemand ervaring met het importeren van deze auto en weet welke aanpassingen voor de RDW keuring dienen te worden gemaakt? Volgens mij wel, maar ik kan het topic niet meer vinden......

- Volgens mij betreffen de aanpassingen enkel de oranje lampjes voor en de installatie van een mistlamp achter. Ik ben benieuwd of dit bij iedere VW garage kan worden gedaan en naar een indicatie van wat de kosten ongeveer zullen zijn?

 

Alle hulp is welkom.

 

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom. Je eigenvoorstellen in het betreffende topic zou ook wel oh zo netjes zijn nietwaar ???

Als ik me niet vergis heb je ook blijvend brandende knipperlichten welke ook niet door de keuring komt. Deze zijn met Vag-Com welke geschikt is voor Can-bus uit te zetten(zie onze lijst met leden die dit hebben). Of er nog verdere aanpassingen op je verlichting zijn weet ik niet.

Hebben ze in the states geen mistlicht nodig dan ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom. Je eigenvoorstellen in het betreffende topic zou ook wel oh zo netjes zijn nietwaar ???quote]

 

 

Zo dat kan ook wel ff anders gebracht worden toch? :wink:

 

Welkom op het forum!

 

Komt wellicht wat verkeerd over das waar maar komt omdat de laatste tijd erg veel volk zich eenmaal aanmeld zijn info haalt en niet meer terugkomt :( Was echter niet zo bedoeld hoor ;)

Maar betreffende de knippers ik weet dat het niet mag en mijn inziens denk ik dat RDW iets strenger controleert als het gemiddelde APK station ??? Ach wie niet waagt wie niet wint he :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier staat nog iets over een mistachterlicht.

viewtopic.php?t=25205

 

Ik heb hier een PM over gestuurd. Ben benieuwd. Ik begrijp dat een schakelaar vervangen niet moeilijk is en de bedrading kennelijk reeds in orde is. De VAG-Com instelling zal ik verder uitzoeken. De link naar de lamp bestaat helaas niet meer.

 

Bedankt voor alle reacties, en ehhh ik voel me welkom!

Link naar reactie
Delen op andere sites

:welcome:

Zorgen dat je een stempel krijgt op je papieren... Dan hoef je je verlichting niet aan te passen ;)

 

Dit begrijp ik niet helemaal. Wie zou een stempel verstrekken? De mistlamp is namelijk een wettelijke verplichting in NL.

 

Ikzelf heb ook een Amerikaanse import gehad.

Bij de RDW keuring voor toelating is er een stempel op mijn papieren gekomen waarmee ik dus toestemming (van RDW) had om niet standaard NL verlichting te mogen rijden. Ook mocht ik hierdoor met klein kenteken rijden! :)

Maar dit kwam omdat het bij mij niet mogelijk was om alles (op een redelijke manier) aan te passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

VW's van tegenwoordig zijn zo modulair gebouwd dat het vrij eenvoudig is om verlichting te wijzigen.

 

Mn broer heeft een nieuwe Scirocco en rijdt dankzij Vag-com (Canbus) rond met Amerikaanse verlichting.

Even aan de laptop en zn knipperlichten werken weer als knipperlichten ipv dagrij verlichting.

 

Mistlamp aan de achterkant zou er volgens mij ook gewoon moeten zitten.... (of in gezet moeten kunnen worden).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag eens naar een VW dealer geweest. Zij rekenen EUR 500 voor het plaatsen van een los mistachterlicht of EUR 1000-1500 om het 'mooi' te doen met allerlei nieuwe units. Maar even een nieuwe lichtschakelaar erin, een rood lampje plaatsen en de software aanpassen, nee, zo gemakkelijk gaat het niet volgens meneer de verkoper.....

 

Iemand een idee wat een losse lichtschakelaar met de funties dimlicht en mistachterlicht kost voor een passat 3c?

 

Dank aan LED-Lightning voor de tips over de juiste mistlamp!

 

Ik heb tevens voor de liefhebbers twee foto's van de auto in de huidige US uitvoering bijgevoegd. 8-)

post-9300-1423823703,4915_thumb.jpg

post-9300-1423823703,5853_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier en veel plezier met je bolide.

 

Nog een kleine tip voor mensen die teksten van anderen in hun bericht willen gebruiken.

Hiervoor is het knopje "citeer" van het betreffende bericht. Haal eventueel nog wat tekst weg die je niet wilt gebruiken en de rest blijft staan in een nieuw bericht. Type hierbij wat je er zelf bij zou willen zetten.

 

post-3329-1423823703,8353_thumb.jpg

 

 

Greetzzzzzzzzzzzz Martin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zit er tevens aan te denken om gebruik te maken van rode led verlichting ipv een rood bolletje voor het mistachterlicht. Heeft iemand hier ervaring mee? Of ga ik foutmeldingen op het dashboard krijgen doordat Leds nauwelijks weerstand hebben? Thanks!

 

Dat geeft inderdaad een foutmelding. Gebruik anders gewoon een diadeem lampje (rood lampje met zilverkleurige coating).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer wel of je een 'stempel' kan krijgen zodat je niet te veel hoeft aan te passen. Zo ziet de chromen voorbumper er veel beter uit met een kentekenplaat van US-formaat. Dit behouden lijkt mij wel de moeite waard.

Een diadeem lampje is zo geplaatst. Evt kan ik met Vag-com wel even kijken hoever we komen met softwarematige aanpassingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Allereerst BM-er nogmaals bedankt voor al je hulp. Samen hebben wij de aanpassingen in VAG-COM gemaakt, maar helaas geen resultaat. Het schijnt dat een aanpassing gemaakt dient te worden in het boordnet stuurapparaat door het ompinnen van C12 naar B4. Ik ben zelf geen technicus en heb dus geen idee waar te beginnen. Kan ik het stuurapparaat makkelijk bereiken en is het ompinnen een simpele handeling? Heeft hier iemand ervaring mee? Ik heb op het topic gezocht maar kon hier verder niets over vinden.

 

Heeft iemand toevallig zelfstudie deel 340 Der Passat 2006 Elektrische Anlage in pdf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden