Ga naar inhoud
  • 0

Hoedeplankspeakers


VisionRoy

Vraag

Ik heb een leuk setje 3-weg Hoedeplank speakers gevonden van Sony Xplod voor een leuk prijsje. En die wil ik graag in mijn auto gaan bouwen.

 

Maar wat ik mij afvroeg is hoe ik die ga aansluiten ...

Ik heb namelijk 2 lijn-uitgangen op mijn radio zitten (JVC KDG-511), en voor zover ik het weet zijn die nu dus allebei in gebruik voor de speakers in het voor en achter portier. Moet ik dan nu persé een versterker ertussen zetten of is er een mogelijkheid om de hoedeplankspeakers bij de speakers in het achterportier te prikken ? of weten jullie nog andere (betere) oplossingen ?

 

Grtz,

 

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Als je een 3bg hebt zoals op de fototjes staat

zou ik ze eerlijk gezegd helemaal niet inbouwen...

Maar das mijn mening

 

En wat zijn de argumenten voor je mening ? :lol:

 

Ik gok omdat je het lelijk vind ? ...

Dan zou k toch nog maar eens wat rondkijken op internet, want er zijn tegenwoordig hartstikke mooie speakers te koop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het enige wat je kunt doen is er een versterker bij zetten. Als je rechtstreeks vanaf de radio aansluit krijg je niet gegoen watt om de speakers te laten werken.

 

Als ik jou was had ik een baskist gekocht en zou ik betere speakers in de deuren plaatsen.

 

je kunt de speakers niet achter aansluiten dit ivm de verdeling van ohm. Dan knalt je radio uit elkaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben het met Impagnat eens. Meer speakers aan hetzelfde zwoegende versterkertje levert alleen maar minder dynamiek op. En een goede dynamiek maakt het geluid nu juist mooier.

Wat je ook kan doen is de laag-speakers in je hoedeplank frotten en idd je deurspeakers vervangen voor een paar betere (wie weet passen die Xplod-Sony's wel?

Hoe dan ook, dat wordt een versterkertje kopen! :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmmz, als ik jullie verhalen zo hoor dan denk ik dat mijn verhaal van de hoedenplankspeakers hier ophoud. Ik wil namelijk geen versterker, en geen basskist omdat ik behoorlijk gehecht ben aan mijn kofferbakruimte en ook omdat het financiële plaatje dan weer aanzienlijk groter word. Xplod speakers 50 euro, versterker 100 euro, 150 eurie voor 2 extra speakertjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik wil namelijk geen versterker, en geen basskist omdat ik behoorlijk gehecht ben aan mijn kofferbakruimte en ook omdat het financiële plaatje dan weer aanzienlijk groter word. Xplod speakers 50 euro, versterker 100 euro, 150 eurie voor 2 extra speakertjes.

 

Over die ruimte hoef je je niet al te veel zorgen te maken...

Caliber heeft hier een mooie oplossing voor.

12" subwoofer 700W Max. L-trunk

 

BCF_72.jpg

 

En dat ziet er zo in de praktijk uit :

 

xg9xxs.jpg

Versterker heb ik onder tegen het plaatwerk geschroeft.

Een beetje langs de kant... en je merkt er niks van

Maar van de zomer ga ik het 1 en ander verbouwen en zal de versterker waarschijnlijk verplaatst worden.

 

tja... alleen dat geld boompje dan nog...

 

En nog wat argumenten waarom geen hoedenplank speakers :

1. Het klinkt zelden echt goed

2. Je zult ze altijd zien.

3. aansluiten zal ook nooit mooi netjes gaan (kabeltjes werk)

 

Hopelijk heb je hier wat aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden