Ga naar inhoud
  • 0

krakende ophanging


DTF

Vraag

Hallo allemaal,

ik zal naar de garage langs moeten gaan wegens krakende ophanging.

Bvb. bij vluchheuvels en optrekken kraakt hij soms (niet altijd!).

Wat zou dit kunnen zijn?

Ik heb deze wagen tweedehands gekocht in garage met 1 jaar garantie op stukken en uurloon, behalve onderhoud en slijtage, en op rollende onderdelen -) dus geldt hier de garantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Even bij Recso Montfoort een 70 delige ophangingset kopen, alle draagarmen, reactiearmen en stuurkogels voor ong. 200 Euro. (Voorkant L + R)

De set is van ABS en is echt prima ! De auto moet daarna wel opnieuw uitgelijnd worden. Als je een brug en goed gereedschap hebt incl. brander is dit ingeveer in 4 uur te doen....En geen kraakjes meer !

Check voor je dit doet nog wel even de motorsteunen... een gebroken motorsteun kan ook nog wel eens kraken.

 

Ik weet niet hoeveel de auto gelopen heeft en hoever het budget reikt, een mooie bijkomstigheid is dat je meteen de

homokineten kan vervangen. (Alles ligt er toch af :P ) Homokineet ook bij Recso leverbaar voor 60 Euro p/stk.

 

Als de auto dan nog kraakt moet je echt een andere halen. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij gaat het bij de topic starter over een 3C en Patrick heeft het over een 3 B/G.

Het draagarm probleem aan de vooras bij een 3C bestaat dacht ik niet meer.

De 3C kan nu kraken op de achteras draagarmen.

Misschien inspuiten met een smeermiddel?

 

jaap

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Volgens mij gaat het bij de topic starter over een 3C en Patrick heeft het over een 3 B/G.

Het draagarm probleem aan de vooras bij een 3C bestaat dacht ik niet meer.

De 3C kan nu kraken op de achteras draagarmen.

Misschien inspuiten met een smeermiddel?

 

jaap

Klopt helemaal, daarnaast valt de auto nog onder garantie en moet je dus nooit onderdelen gaan vervangen voor imitatie :-)

 

Naar mijn weten hadden de eerste 3C's inderdaad last van krakende rubbers in de voorwielophanging en is daar een modificatie op gekomen. Of dat nu betekent dat je dat kunt 'smeren' of dat je nieuwe rubbers moet monteren weet ik niet direct. Maar je dealer zal je hierover direct uitsluitsel moeten kunnen geven. :embarassed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Okay.. een 3C, dacht dat het een 3B betrof

 

Klopt!

 

Hierna is hier in iedergeval veel aandacht aan besteed.

Ondertussen zijn ze bij mij ook allemaal vervangen. Euvel kwam steeds terug na uiteindelijk alles vervangen te hebben is het niet meer terug gekomen. Nou hou ik de rubbers ook wel soepel door ze nu en dan in te smeren.

 

Het is niet altijd nodig alle draagarmen te vervangen. Maar als je het toch zelf kan is het goedkoper alles zelf te vervangen dan een deel door de Stealer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor jullie reacties. Vandaag naar garage geweest waar ik hem tweedehands gekocht heb. Garagehouder heeft er een 10 tal minuten mee gereden. Doch heeft hij niets gehoord of abnormaals gemerkt. Hij zei me dat het niet zo erg zal zijn dan. Bij echt versleten onderdelen kraakt hij constant, volgens hem. En inderdaad, bij het naar huis rijden geen gekraak. Dit is, zoals ze in belgië zeggen, om het vliegend ... van te krijgen. Morgen zal hij wel weer kraken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden