Ga naar inhoud
  • 0

DSG schokt


jobje77

Vraag

Hallo ik ben hier voor het eerst. Ik ben Joris en heb een passat :P

 

Ik heb de auto sinds3 weken. het is een passat highline DSG 140 pk uit 2006 met 150000 op de klok.

Hele fijne auto op 1 ding na....

Ik heb nooit DSG gereden dus voor mij is het allemaal nieuw. Bij het wegrijden schokt de bak nogal en houd eerst in en vliegt er dan als een speer vandoor. is dit normaal?

Als ik een drempel op rijd schakelt hij als ik eraf rijd ineens naar zijn 1 dus schokt ie ook. terwijl je drempels makkelijk in 2 kan pakken. ik heb het hier over hoge drempels.

En als ik van zn achteruit naar D overga dan scokt ie ook als ik gas geef. hiervoor had ik een a4 automaat uit 98 en daar kon je gewoon plankgas mee wegrijden Ik snap het niet.

Kun je zo'n DSG bak laten resetten ofzo?

wie heeft advies??

 

Joris

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik rijd ook een highline dsg 136pk van maart 2009 en soms heb ik da ook voor dat hij inhoud en dan neemt nu miliseconde ofzo plots optrekt

 

Heb dit nagevraagd bij volkswagen en blijkbaar is dit zo.

 

maar hoezeer hij dit doet hangt ook af van hoe je de auto geleerd hebt.

 

als je hem aggressief gemaakt hebt in begin en je rijd er dan kalm mee gaat hij schokken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat laatste lijkt mij niet, ik heb gister nog even gereden in een Seat Leon FR TFSI DSG met JD PowerPack400, dwz 400pk uit een 2L turbomotor, deze schokte in/op geen enkele manier.. hij bleef voorbeeldig en onopvallend schakelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had vorige week een Passat 3C 140pk CR met DSG bak hier, een leenauto. Met 30dkm ofzo.

Vond m ook niet lekker schakelen, zeker niet beter dan 'oude' automaatbakken. Het viel me eigenlijk vies tegen, na alle verhalen die ik erover gelezen heb.

 

Maar aangezien dit een leenauto was: misschien ligt het inderdaad wel aan hoe de vorige berijder(s) ermee om zijn gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
dat laatste lijkt mij niet, ik heb gister nog even gereden in een Seat Leon FR TFSI DSG met JD PowerPack400, dwz 400pk uit een 2L turbomotor, deze schokte in/op geen enkele manier.. hij bleef voorbeeldig en onopvallend schakelen

 

Is het dan ook niet zo dat een benzine anders rijd dan een diesel? of zou dit hetzelfde zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Een benzine is wel meer 1 met de DSG, maar dat komt er meer door omdat een benzine veel meer toeren kan maken..

 

Ik ondervond maar 1 nadeel aan de DSG en dat was dat ie naar mijn gevoel te snel in 6 stond.. onder de 80 had ie best in 5 mogen blijven..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag es wat navraag gedaan en er een monteur in laten rijden en die zegt dat er met de bak niets mis is omdat ie alleen schokt bij het wegrijden en inderdaad van D naar R en andersom.

Volgens hem kantelt de motor dan ook teveel wat betekent dat er wat ophangrubbers en evt een stabilisatorstang wat speling hebben.

 

Ik hoop dat het dat is....ze gaan morgen kijken.

 

Heb trouwens in een nieuwe skoda suburb !40 pk DSG en dat rijd op het sckokken na precies hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hebben ze nog wat kunnen ontdekken aan jou dsg bak??

 

want mijn dsg vind ik ook nogal schokken met optrekken.

 

als je wacht op het stoplicht lijkt het wel dat ie in z'n vrij staat, en plots aangrijpt als je het gas iets induwd.

je voet van de rem en even wachten dat ie begint met rollen en dan gasgeven werkt veel vloeiender.

 

de automaat van de bmw 5serie van een vriend van mij rijd/schakeld een stuk vloeiender dan de dsg,

die van bmw zit ook altijd inde goede versnelling, integenstelling van de dsg die wel lang moet denken over

het terug schakelen. dan houd ie inderdaad even in (is ie ant denken) en dan schakeld ie met een stoot terug.

de bmw-automaat heeft weer het nadeel dat ie zo doorduwd als je sterk afremd tot stilstand.

 

ik vind over het algemeen de dsg ook nogal tegenvallen in het stadsverkeer.

met accelereren is het wel weer prettig die dubbele platen.

 

en idd de dsg gebruikt de 5e versnelling maar heel kort en komt eigenlijk niet tot zijn recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat je iets meer een hik hebt bij het wegrijden vanuit stilstand komt ook doordat de DSG niet meer kruipt zoals een conventionele automaat.

De DSG zal zeg maar zelf een beetje de koppeling laten opkomen, maar moet daar wel het gaspedaal signaal voor hebben.

 

wat betreft het schakelen en de versnellingkeuze dat is te programmeren..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
wat betreft het schakelen en de versnellingkeuze dat is te programmeren..

 

wat kan er dan veranderen met herprogrammeren?? mijn bak kan wel wat aanpassingen gebruiken..

 

normaal schakeld de dsg-bak bij volgas pas bij 4000rpm over, dat kan wel naar 3500rpm

en hij gaat na afremmen en dan accelereren met half-gas terug naar de 2e versnelling.

wat qua trekkracht ie makkelijk in zn 3 kan doen.

 

is dat makkelijk te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi,

 

Ik ben sinds enkele maanden (juni 2009) in bezit van een VW passat 140 pk DSG Highline. Gekocht op 181.000 km bij VW DEALER.

 

Eerste weken reed auto heerlijk, zeker met filerijden maar ook bij fors doorrijden (pit). Verbruik was wel relatief matig voor diesel (1:14).

 

Na enkele weken begonnen de problemen:

 

Het belangrijkste was dat de motor stotterde/inhielt bij met name koude motor (1-3e versnelling) en bij constante gas. Bij bedrijfstemperatuur 90 graden kwamen de problemen niet voor.

 

De garage waar ik mijn auto gekocht heeft, heeft hieraan veel werk gehad. Het probleem is in stapjes opgelost.

1. vervangen verstuivers en gloeiboegies

 

Met deze aanpassing was het onregelmatig lopen van de motor bij koude start opgelost. Wel goed om op te merken dat tijdens een proefrit met computer van garage "ingehangen" de motor nog stotterde EN de computer geen fout constateerde!

Verder met de zoektocht..

 

2. Garage opnieuw anaylse gedaan + importeur... signalen zouden komen door niet goed functionerende EGR klep. Voor werking zoek op net op EGR klep.

 

Na reparatie bleek het probleem nog niet geheel verdwenen, zei het wel weer veel beter!

 

3. Wederom garage bezocht. Auto week achtergelaten. Men constateerde toen dat het 2e masssa vliegwiel niet goed meer was. Deze grote reparatie heeft het probleem opgelost. Auto trekt beter en rijdt door alle reparatie nu 1:16-17.

 

Garage heeft na een aantal herhaling keurig werk geleverd (+kosten garage) ben hen daar zeer dankbaar voor!

 

Auto rijdt nu weer als een zonnetje! Wel nog af en toe spontaan oplichten van lampjes in dashbord... nog dubieus. Ook dat zal opgelost worden.

 

Ik hoop dat je er wat mee kan.

 

Arjan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik ben vandaag naar een dealer geweest.

 

de monteur ging een stukje rijden, en zei gelijk dat de bak nogal schokte en dat het niet normaal is.

en dat komt waarschijnlijk omdat het aangrijp punt door verslijting veranderd is,

maar de computer niet mee is veranderd.

 

de monteur zei, wat vdub ook al zei, dat de dsg in een vrijloop staat en pas

aangrijpt als je het gaspedaal ingeduwd word.

 

maar als de platen verder versleten zijn, grijpt ie plots aan.

 

de oplossing zou zijn dat de bak opnieuw ingelezen moet worden,

en dat daardoor nieuwe aangrijpmomenten vastgesteld worden.

 

volgende week word mn passatje inde werkplaats verwacht en dan

zal ik wel merken of het beter gaat. we zullen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi, ik heb ook een TDI 140PK met DSG, gechipt naar 170PK, ik heb geen problemen met schakelen of schokken, en ik vind zelfs dat ie soms lang in z'n 5 blijft hangen. Maar wat me nog meer opvalt : de mijne kruipt wel wanneer ik het gaspedaal niet aanraak, als ik voor een rood licht sta of zo - leve de auto hold, want die gebuik ik dagelijks dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden