Ga naar inhoud
  • 0

RNS 510 i.s.m. MFD


JVG

Vraag

Beste,

 

Sinds afgelopen vrijdag heb ik een nieuwe passat variant (comfortline bluemotion). Ben dus nieuw op deze forum. Heb afgelopen dagen wel veel gelezen op deze forum.

Geweldige wagen en rijd erg comfortabel. Zeker vergeleken met mijn vorige wagen, een volvo V50.

Ik heb ook een RNS 510 die ik, vanwege de bijtelling, er achteraf door de dealer heb laten inbouwen. Op zich wekt het allemaal prima, alleen zie ik op de MFD (zeg ik dit goed? zo niet; ik bedoel het schermpje tussen de KM-teller en toerenteller)geen pijltjes aanduiding! Is dit correct? Ik heb contact gehad met de dealer en die vertelde mij, na navraag bij diversen monteurs in het bedrijf, dat dit alleen bij een highline het geval is.

 

Grt

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Je bedoelt de MFA (Multi Funktion Anzeige) :wink:

 

Ik heb een trendline maar wel met een groot display (MFA+), daar is het wel zichtbaar : Navi, radio, telefoon,... enfin : alles wat op je RNS komt en nog meer (zelfs SMS kan je daarop lezen). :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook een BlueMotion en heb wel gewoon de navigatie-aanwijzingne op het MFA. Dus dat moet gewoon werken, Waarschijnlijk even met VAG-COM aan de gang. Het is mogelijk iets meer dan alleen maar de stekkers aansluiten en de navi vastschroeven. Even een retourtje dealer en vragen of ze het in orde willen maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je van de fabriek uit navigatie hebt is er een MFA+ aanwezig... Maar aangezien je je RNS510 achteraf hebt laten inbouwen, weliswaar bij de dealer, is het waarschijnlijk een gewoon MFA.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Klopt. Heb inderdaad MFA+ (groot scherm). Is echter nu wel wit en niet rood meer. heb ook een ander stuur (zelfde als passat cc). Heeft het misschien hiermee te maken? De dealer gaf als antwoord dat het alleen bij de highline aangegeven wordt. Vind ik erg raar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste bucky,

 

Het gaat mij niet om de schakelindicator ! Deze zie ik wel. Maar om de pijltjes van het NAV-systeem (RNS510). Deze zie ik niet op dat display tussen de klokken. Kan de radio / MP3 ook niet bedienen op het stuur (alleen volume). Wel de telefoon, dit werkt perfect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Beste bucky,

 

Het gaat mij niet om de schakelindicator ! Deze zie ik wel. Maar om de pijltjes van het NAV-systeem (RNS510). Deze zie ik niet op dat display tussen de klokken. Kan de radio / MP3 ook niet bedienen op het stuur (alleen volume). Wel de telefoon, dit werkt perfect.

 

Ik heb een Bleumotion Trendline met executive pakket (RNS 510). Nu heb ik een vraag aan je. Wat zie wel op de MFA. Je kunt nl. de menu's van je MFA veranderen met de hendel rechts aan het stuur. Daar zit een knopje in welke je een aantal seconden ingedrukt moet houden. Je moet in de handleiding van de auto even kijken of hierbij de contactsleutel verwijderd moet zijn of dat deze ingeschakeld moet zijn. De motor moet in geen geval gestart worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De MFA hoort automatisch op het navigatiemenu te gaan van het moment dat je een route ingesteld hebt... Ik vermoed dat ofwel de RNS biet gecodderd is in de gateway, of dat het communicatieprotocol verkeerd staat (in te stellen met VAGCOM in het menu radio of navigate). Ik vermoed dat je ook niet het audio menu krijgt, en niet van zender en/of cd nummer kan wisselen en zo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou, RNS 510 is gestolen. Wagen 2 weken oud. Ik vraag me af hoe ze weten dat dit systeem erin zat. Wagen staat op de oprit en er komen haast geen mensen langs. Toeval? Denk het niet. Moet doorgegeven zijn. Vraag is door wie. Voor mij in ieder geval geen RNS 510 meer. Heb geen zin om dit nogmaals mee te maken. Ga zoeken naar een alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nou, RNS 510 is gestolen. Wagen 2 weken oud. Ik vraag me af hoe ze weten dat dit systeem erin zat. Wagen staat op de oprit en er komen haast geen mensen langs. Toeval? Denk het niet. Moet doorgegeven zijn. Vraag is door wie.

Dat hoeft natuurlijk niet het geval te zijn. De GPS antenne op het dak bij een Variant maakt al een hoop duidelijk. Volgend keer een sedan nemen? Daar is de antenne onzichtbaar gemonteerd onder de hoedenplank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden