Ga naar inhoud

Waar beginnen bij waterlekkage??


Peter072

Aanbevolen berichten

Beste Forumers :roll:

 

al enkele malen heb ik topic geplaatst ivm water onder de passagierszetel :cry:

Velen onder jullie hebben hierop gereageerd waarvoor dank, maar tot nog toe is er nog niks veranderd :x

 

Ik heb reeds de pluggen in de accubak verwijderd... geen resultaat :blink:

De dichting van de interieurfilter is ook gecheckt en in goede conditie :?

De afdichting in de deuren heb ik deze avond gecheckt en ook deze zijn nog zoals het hoort te zijn... intact :(

 

Ik rij al dag of vijf zonder airco, daar ik dacht dat het de afloop wel eens kon zijn van het condenswater maar ook dit heeft geen resultaat en er blijft water tevoorschijn komen onder de zetel.

 

Ik moet zeggen, het is niet veel meer, zeker niet zoals vroeger maar er is er nog steeds :(

Het heeft in die periode één keer een klein beetje geregend maar ik kan bijna niet geloven dat dit het water nog veroorzaakt :?::?::?:

 

Hoe kan ik teweten komen van waar het water komt?

Is er een werkwijze om hiernaar te zoeken? Waar begin ik te sproeien met de tuinslang en hoe kan ik zien van waar het water komt?

 

Moet ik de ganse binnenbekleding eruithalen??? Nee toch?

Kan iemand mij ook zeggen of het mogelijk is om de passagierszetel eruit te halen en heb ik risico dat de airbag beschadigd raakt of ontploft :?::roll::|

 

Ik heb gezien bij het losmaken van de deurpanelen dat hier geen plastic hangt zoals bij oudere modellen van VW, is dit normaal? De binnenkant van de deuren was droog.

 

Hoe kan ik volledige panelen eraf halen, daar ik ooit boxen in de achterdeuren wil steken en dan moeten ze er wel volledig af!

 

Bedankt voor jullie hulp en tips die hierop zeker zullen volgen :angel:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, veel vloeistoffen heb je op zich niet:

 

- Ruitewisservloeistof (zou je moeten kunnen id'en aan de hand van geur)

- Accuzuur (indien aangebracht op tong een prikkelende gewaarwording tot gevolg ;) )

- Remvloeistof + stuurbekrachting, valt op door stroperigheid

- Motorolie, zwarte slurrie

- Koelvloeistof (zou je moeten merken doordat je motor in de fik vliegt als dit zoveel lekt)

- Water uit dieselfilter (zou alleen zoveel water genereren als je 50% water tankt denk ik)

- Condenswater van airco

- Lekkende aircovloeistof?

 

Met de regenslang zou je gewoon heeeeeel veel water op een deel van de auto 'doen neerdalen', en dan kijken of 't onder je stoel volloopt. Mocht dat niks veroorzaken, 't volgend deel met water bewerken, etc...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nu eens begint met NIET elke keer een nieuw topic te openen, dat scheelt al een hoop water..

 

Ik zou eerst eens ALLE water er proberen uit te halen, want zo snel droogt dat niet vanzelf.

Kijk ook eens onder de auto of er niet een rubber/plastic stop uit is..

 

Je hoeft niet bang te zijn dat er een airbag afgaat.. dus de stoelen kun je er gewoon uithalen.

De Deurplaten zitten vast met die boutjes waarvoor je sleutel/dop 10 nodig hebt EN aan het raam en slot vast.

In de KB staat vast wel een artikel hoe dat precies werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst en vooral mijn excuses aan Vdub :embarassed: maar ik begin beetje wanhopig te worden, vandaar de meerdere topics :(

 

Neen ik heb geen schuifdak :| en de vloeistof die onder de zetel ligt is bij mijn weten gewoon water? Smaakt naar niks en stinkt gewoon beetje muf :roll: that's it :!: kleurloze stuff :P

 

Als ik het goed begrijp kan je de zetel gewoon uithalen :?::?::blink:

Hangt daar niks van bekabeling aan voor de sensoren van de airbag :?:

 

Weet er iemand wat je ziet als je een deurpaneel weghaalt? is dat folie of isomo? :roll::idea:

Morgen laatste dag droog weer naar het schijnt, dus morgen ga ik aan de slag met de tuinslang en hopelijk vind ik de oorzaak van dit euvel 8-)

 

Bedankt voor de vele tips allemaal :wink:

Ik hou jullie op de hoogte :!::!::roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder de stoel zit inderdaad een stekkertje waarmee de airbag gekoppeld zit.

Zo ook, indien aanwezig voor je stoelverwarming en electrische stoelverstelling.

Even je accu losgooien voordat je de stekkers loshaalt, scheelt wat fähler-meldingen als je later op pad gaat.

 

Ik ben bij mij achter de deurplaat geen folie op zo tegengekomen.... maar waarom ga je die loshalen? Luidsprekers kan je toch zo in het al aanwezige gat monteren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Forumers, :wink:

 

Ik heb gevonden wat de oorzaak is van het water onder de passagierszetel :!::P

 

Ik heb deze morgen overvloedig de auto van dak tot wielkasten en onderkant van het chasis besproeid met honderden liters water :blink:

 

Geen druppel water te bespeuren aan de binnenzijde van de wagen...:angel:

 

Vandaag is mijn wagen binnen geweest voor het plaatsen van mijn nieuwe RS6 velgen en verlagingskit :lol:

Die twee monteurs die dit deden rijden zelf met een Passat variant en toeval of niet, één van hen heeft hetzelfde probleem gehad :mrgreen:

 

:idea: De oorzaak zou de overloop voor het condenswater van de airco zijn :!::!::!::idea:

Die loopt blijkbaar tot onder de zetel en daarvan zouden de darmpjes losgekomen zijn.... :angry:

 

Weet iemand of dit zelf te verhelpen is of dien ik daarvoor een beroep te doen op een erkend vw-dealer die weet waar te zoeken :?:

 

Hopelijk rap antwoord, zodat ik mijn airco terug kan aanzetten, want met deze dagen van hitte is dit puffen!! :roll::(

 

Grtz to all! 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in je andere topics goed gelezen had zou je dit al lang geweten hebben. :shock:

Is volgens mij door meerdere forumlezers als een bijna absolute oorzaak aangemerkt.

 

Fijn dat "die monteur" je op het goede spoor heeft gebracht.

Ik neem aan dat je aan die monteur gevraagd hebt hoe hij het opgelost heeft, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden