Ga naar inhoud
  • 0

3C weer kapot ! *** Update ***


Eric

Vraag

Nadat ruim een maand geleden het onderblok van m'n 3C 1.9TDI was vervangen t.g.v. een gescheurde zuiger, staat hij nu alweer een kleine week in de garage (Dago Doetinchem).....

Hij stotterde wat tussen de 70 en 100km/h. Nu blijkt dat men (in de garage die het onderblok had vervangen) niet helemaal goed hadden opgelet. 1 van de verstuivers was gaan "jutteren" en had zodoende de kop beschadigd. Gevolg: brandstof lekkage in de kop. Oplossing: nieuwe kop en 4 nieuwe pompverstuivers!

Dit is dus de werkelijke oorzaak van de gescheurde zuiger en had dus ontdekt moeten worden. Dan had men meteen ook de kop kunnnen vervangen.

Nu is er waarschijnlijk ook nog vervolgschade: door de menging van brandstof met de motorolie zouden de drijfstanglagers ook nog wel eens beschadigd kunnen zijn. Er is inmiddels alweer 10.000km meegereden.....

Wordt een beetje moe van deze 3C :(

 

Ga over een paar weken met de caravan op vakantie, maar heb daar nog geen goed gevoel bij.

Als ik nu niet naar de garage was gegaan had ik gegarandeerd (weer) met een defecte motor gestaan ergens halverwege :angry:

 

Wordt vervolgd.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
maar ik zie de laatste tijd weinig goed nieuws over het 3C type langskomen

 

Klopt inderdaad, maar de 1.9TDI die in mijn 3C ligt is al een "oude" motor en staat als erg betrouwbaar bekent, dus dat zou los moeten staan van kwaliteitsproblemen met de 3C......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Balen man! Dat soort dingen zou ik helemaal niet tegen kunnen, ik had al lang een Opel gekocht :evil:

Ik denk ook niet dat er constructief erg veel mis is met de 3C maar dat het probleem vooral zit in een slechte kwaliteitscontrole of te grote toleranties o.i.d.

De één rijdt probleemloos met zijn 3C terwijl de ander met precies dezelfde auto probleem na probleem heeft. Hoe dan ook is dit geen goede zaak voor VW :-(

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Das kloten zeg.

 

Je hebt het geluk niet mee, betreffende je wagen.

Jammer dat ze het bij de vorige keer niet ontdekt hebben.

 

Had je vakantie, lekker kunnen vergalen.

Succes het het herstel.

 

Moet zeggen ben nog aardig tevreden met de mijne. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zo, ik heb m'n Passat ondertussen weer terug.

Men heeft de complete cylinderkop vervangen, dus inclusief alle 4(!) de verstuivers, nokkenas(sen) en de tandempomp (brandstofpomp die tegen de kop aangebouwd zit).

 

In de oude kop was ook duidelijk te zien dat hij beschadigd was. Hierdoor kon er diesel lekken zowel naar de olie toe als langs de verstuiver de verbrandingskamer in.

Is nu goed merkbaar dat er iets opgelost is, hij stotterd niet meer, maar vooral stationaire kan ik het merken. Voor die tijd liep hij altijd wat onrustig, soms voelde je de auto iets schudden voor de verkeerslichten b.v. Dit is nu helemaal weg.

Heb gisteren een kleine 500Km in duitsland gereden, waarvan de laatste 60 à 70 km volgas (was lekker rustig) en dat bij 31 graden buitentemp lijkt me een goeie "test".

Vanmorgen deed hij het nog steeds :D

Nog 3,5 week en dan gaat de (nieuwe :D ) caravan erachter en zal hij er aan moeten trekken!

Ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Eric,

 

Ik hoop echt voor je dat je vanaf nu tot de tevreden groep gaat behoren........

 

Ja dat hoop ik ook. Moet wel zeggen dat ik erg tevreden ben op met de manier waarop "mijn" VW dealer (Dago Doetinchem) dit probleem heeft aangepakt. Net zolang zoeken totdat de echte oorzaak gevonden is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden