Ga naar inhoud
  • 0

Kantje boord!! UPDATE!!


patjev5

Vraag

Hey mensen,

 

Zoals de meeste van jullie weten heb ik maandag me auto bij de garage neer gezet voor de kettingrevisie van me V5.

Vandaag belde de montuer me op voor een kleine update, en schrok me wezeloos wat hij vertelde.... :shock:

 

Ik kreeg te horen dat ik niet nog meer kilometertjes had moeten rijden.

De tandwielen waren er heel erg aan toe zei hij, bij 1 waren de tanden al erg ver, me kettingspanners waren compleet aan hun einde, en me kettinggeleiders waren er ook aardig aan toe, 1tje kon die met ze hand stukken vanaf brokkelen. En met kettingen waren aardig opgerekt. :shock::shock:

 

Met andere woorden, het is een wonder dat me kettingen niet zijn versprongen zei die.

Kantje boord dus...

 

Maargoed, met mazzel heb ik me auto morgenavond terug, anders vrijdag sowiezo. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Man, dan slaat je hart wel een keertje over als ze je zulke dingen vertellen...

Da's ook precies de reden dat ik met dat soort zaken liever op save speel: rammeltjes en dergelijke? Direct naar de garage, ik wil geen rammeltjes :mrgreen:

Nu weet je in elk geval zeker dat die kosten van die revisie welbesteed zijn :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@3v

Dat weet ik inderdaad, toch wel 1300euries, maargoed de auto is het zeker waard.

 

@Tristan

Heb er nu bijna 190k opstaan. Dus mag op zich ook wel dat die nu een keer de geest geeft. Maargoed, ben een beetje erg verkeerd ingelicht door een mercedesspecialist, die motoren reviseert. Die lul die zei dat het geen kwaad kon zolang ik er maar olie in zou houden......

uhu.... en bedankt he. Anders had ik em al op 174k vervangen. De dealer bij ons zei precies het zelfde, kan geen kwaad als er maar voldoende olie in zit.

Achteraf gezien ook stom van me zelf, maar wist het toen nog niet, maar leer een hoop hier op het forum inmiddels. Nu is elk geluidje wat ik niet vertouw, toch maar even naar de garage. Baat he tniet dan schaat het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Inderdaad, ben stik nieuwsgierig hoe de auto straks loopt....

Maar mazzel had ik inderdaad.

 

 

Je auto loopt dadelijk als een zonnetje, :)

En is lekker stil met een mooie roffel, goed dat je toch die revisie heb laten doen, ik voel me er goed bij dat ik het toen ook heb gedaan bij, was zelf net over de 2 ton heen, De garage's tegenwoordig die denk daar zo makkelijk over ,

zoals ik je al eerder vertelde zijn de tandwielen ook heel belangrijk om te vervangen, er zijn sommige hier die dat niet hebben laten doen, hoop dat ze geen spijt krijgen.

veel plezier als je dadelijk weer gaat toeren, hou ons op de hoogte..... 8-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dan was je precies op tijd dus.

 

Toch maar goed dat je zelf de actie ondernomen hebt en de wagen laat repareren.

 

Aan de dealer en andere verhalen te horen had je er niks aan hoeven te doen.

Had je wel de boel aan de kloten gehad.

 

Succes met je wagen straks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@Alain,

Op de hoogte houden doe ik jullie zeker. Sterker nog dat doe ik nu even :D

 

Heb vandaag niks van de monteur gehoord dat de auto klaar was, hij zei van de week tegen me dat die ging proberen om de passat donderdagavond klaar te hebben, en ander sowiezo vrijdag. Nou heb dus niks gehoord, dus ga ik er vanuit dat ik met "schatje" :mrgreen: morgen kan halen...

 

@passat03,

Was inderdaad precies optijd, heb gevraagd of ik de onderdelen mag zien, ben wel is nieuwsgierig hoe ze eruit zien.

De dealer, man hou op zeg, wat een lui en die andere "lamlul" met ze "als er maar olie in blijft zitten" door die lui had ik dus zowat me complete motor in de prak.

 

Als ik morgen me auto terug heb laat ik wel even weten hoe die loopt :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben wel benieuwd naar een fotootje van de tandwielen. Heb ooit m'n tandwiel uit bak gezien (5e versnelling) waarvan 2 tanden waren afgebroken ( bv op deze dit, tandwiel rechtsboven, de binnenste tanden, 2 weg, rest erg afgesleten) gear-box-parts.jpg

 

Heb vergeten 't tandwiel mee te nemen, 't zijn leuke dingetjes (na dagje weken) om als onderzetter ofzo te gebruiken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@zoefmobiel,

Dat is inderdaad wel een leuk idee.

Heb ooit is bij topgear gezien dat ze een oud V8 blok hadden, die laten vernikkelen en toen een bijzet tafel van gemaakt, zag er ook wel leuk uit.

Zolang er op een tandwiel maar een koiud flesje hertog Jan past ben ik tevreden :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JOEHOE!!!!!

Ik heb me geliefde passat weer terug, en jaja jullie hadden allemaal gelijk........ och wat rijdt die weer lekker

en zo lekker stil....... ben weer helemaal verliefd :D

 

heb ook de spullen meegenomen die defect en versleten waren, en inderdaad dat de ketting uberhaupt nog op de tandwielen zijn blijven liggen :shock:

Zal er van het weekend ff foto's van maken en hier posten.

1 ding vindt ik wel kl*te, dat ga ik van het weekend direct vervangen. Hij heeft er helaas longlife olie ingegooid, ben er niet echt een fan van. Verder

perfect werk geleverd. Het volgende heeft de vervangen:

 

- Keerring naar een as (ben ff vergeten welke)

- Kamwiel 3x

- Spanner 1x

- Geleider 1x

- Ketting 2x

- Kettingspanner 2x

- Glijrail 1x

- Pakking 1x

- Olie 5W30 Longlife

- Oliefilter

 

Kan weer genoeg kilometers tegemoet zien als het goed is :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben ook geen fan van longlife olie,maar als je het nu effe laat zitten en gewoon 10.000 km er mee rijd kost je het niet veel aan euro's

Mijn passat had eerst ook longlife , maar sinds ik gas rij gewoone olie.

Leker he hoe die nu rijd.. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mooi dat ie weer in orde is. Kan je zeker 150dkm mee vooruit. Olie zou ik ook gewoon oprijden, je moet em alleen geen 2 jaar laten zitten of er 30dkm mee rijden zoals origineel bedoeld. 'k Heb er zelf 10w40 longlife in zitten (op aanraden van monteur met berg ervaring, alleen niet direct met VAG helaas). Na +/- 1 jaar of 10-12dkm wordt dat dan weer vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Over 150k gesproken. De monteur zei dat als je netjes om de

10k je beurt doet dan zit er niet echt een bepaald aantal km aan. Er zijn zelfs mensen

Die 250k of meer rijden en nog nergens last van hebben. Maargoed voorlopig kan ik er

Weer tegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden