Ga naar inhoud

Reinigen van motorruimte, tips welkom :thumb:


jstruijk

Aanbevolen berichten

Ik wil, als mijn Passie weer terug is van de garage, deze eens onder de motorkap schoonmaken. Er zit hier en daar wat vuil en rotzooi en dat wil ik graag mooi schoon hebben.

 

Zijn er nog dingen waar ik rekening mee moet houden? Gebruik maken van bepaalde materialen, schoonmaakmiddelen, of juist niet (wellicht nog wel belangrijker).

 

Alle tips zijn welkom, mooi schoon is 1 ding, na het schoonmaken nog rijdend hebben is belangrijker. :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk bij een 3BG even uit voor het interieurluchtfilter. Daar loopt snel water in en dat kan leiden tot schimmel en nare geurtjes.

 

En kijk uit met aggressieve huis- tuin en keukenmiddeltjes. Rubber is ook een olieproduct en oplosmiddelen voor olie doen dus meestal hetzelfde met rubber. Gebruik dus een mild middel, of een specifieke motorreiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe altijd het volgende:

 

Motor starten

Vitale delen een beetje ontwijken met natsproeien (dynamo, accu ect)

Inspuiten met een ontvetter of APC

In laten werken

Borstelen met afwasborstel oid.

Weer afspoelen

 

Zo ben je altijd veilig.

 

Gebruik wel een tuinslang met een zachte straal, ik gebruik een koppelstukje van 2,50 euro.

 

De kunstof kappen kun je altijd nog in een dressing of iets dergelijks zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik begrijp jullie beredenering, maar toch zou ik graag eea schoon hebben. Niet alleen voor de looks, want wie kijkt er nu onder mijn hood, maar ook om eens te kijken waar dat evt vuilig-/vettigheid vandaan komt. Op sommige plaatsen zit iets wat lijkt op olie oid en wil graag weten waar dit vandaan komt.

 

Het is ook niet mijn bedoeling om met de hoge druk spuit het blok af te spuiten oid. Lijkt me ook niet zo slim overigens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Complete how to met filmpje en welke producten.

 

Sorry hoor, maar als ik denk aan schoonmaken van het motorcompartiment dan denk ik aan schoonmaken en niet aan het laten glimmen van alléén de bovenliggende en zichtbare delen......, hoe mooi het er ook uitziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Complete how to met filmpje en welke producten.

 

Sorry hoor, maar als ik denk aan schoonmaken van het motorcompartiment dan denk ik aan schoonmaken en niet aan het laten glimmen van alléén de bovenliggende en zichtbare delen......, hoe mooi het er ook uitziet.

 

Lol dus ook de onderkant van je blok :shock::D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meeste zijn wat huiverig voor schoonmaken "under the hood". Dit kan tegenwoordig echt wel, zolang je het maar goed doet. En ja, schoonmaken is 1 ding, laten glimmen maakt het toch wel af, ofniet dan?!

 

Heb een mooi stukje gevonden op het wereldwijde net, misschien iets voor in de how-to, heren mods?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden