Ga naar inhoud
  • 0

Stotterende Passat en brandend ESP lampje OPGELOST!!!!


blokf

Vraag

Hallo Passat rijders,

 

Heb nu ook zo'n Passat (2002)74KW met pompverstuivers gekocht.

Echter na het betalen en op weg naar huis ging het ESP lampje branden en begon ie te schokken.

Thuisgekomen heb ik een vriend gevraagd om de auto uit te lezen met de VAG-COM. Storingscodes eerst gewist en daarna een proefrit gemaakt.

En ja hoor..daar was ie weer, lampje begon weer te branden en de foutcode zat er weer in.

 

Zo te zien is er iets met de verstuiver van de 4e cilinder..maar wat?

De tweede fout (ESP) is volgens mij een gevolg van de eerste storing.

 

Hieronder de foutmeldingen uit VAG-COM:

 

Address 01 (motor..)

1 Fault Found:

17678 - Pump-Jet Valve: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded

--------------------------------------------------------------------

Address 03

Component: ABS/ESP front

1 Fault Found:

18265 - Load Signal: Error Message from ECU

 

Wie helpt mij verder????

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb exact hetzelfde probleem gehad.

Jou probleem is dat je wagen op t moment maar op 3 cillinders rijd, en ik raad je aan om zo niet verder te rijden.

 

Als de wiedeweerga naar de VW dealer, die weten dit in een half uurtje op te lossen en dan loopt ie weer piekfijn op 4 cillinders. Is een ingreep van niks.

 

Grtz, Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoals ik al zei, dan is er iets niet goed met de verbinding naar de 4e cillinder, dus die loopt dan niet met de andere 3 mee. Het is ook niet echt een spannende ingreep geweest, maar als je zo door blijft rijden dan word de ingreep op den duur wel spannend (en duur) haha. Dus rij ff langs de dealert en je kan er weer volle gas tegenaan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste Frans, ik zou als ik jou was de wagen weer terug brengen en door die gene het probleem op laten lossen, als jij met die wagen naar de dealer gaat dan accepteer je het feit dat die niet goed was, en hij was het toch hopelijk wel...BTW welkom op het forum, stel je eens voor in het rubriek ik ben... ik rij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

passatvw, de ingreep is dermate klein om er problemen over te gaan maken bij de vorige eigenaar. En ook telt het feit mee dat de vorige eigenaar aan dit probleem niks kan doen, en hij kon het ook niet aan zien komen.

 

Dit probleem is dus voor rekening van de nieuwe eigenaar :) ...

 

maar nogmaals, de ingreep stelt niks voor dus ik zou hier persoonlijk geen probleem van gaan maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik durf niet precies te zeggen wat de ingreep precies was. Maar de monteur had het binnen een half uurtje verholpen ... Voor dat half uurtje zullen ze je waarschijnlijk niet eens het loon van de monteur berekenen.

 

Dus nogmaals mijn advies : rij naar de dealert, en je bent er binnen een half uur vanaf. klaar terwijl u koffie drinkt noem ik dat :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nadat de kabelboom zonder resultaat is vervangen zijn de (4)pompverstuivers vervangen (garantie).

Het lijkt wel of ik nu in een nieuwe auto rijdt, wat een verschil!!

 

Het verbruik is opeens ook veel gunstiger, het lijkt wel of ie al die tijd in 'noodloop' heeft gedraaid.

 

 

Ik ben in iedergeval weer zo blij als een kind..

 

Bedankt voor jullie meedenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Nadat de kabelboom zonder resultaat is vervangen zijn de (4)pompverstuivers vervangen (garantie).

Het lijkt wel of ik nu in een nieuwe auto rijdt, wat een verschil!!

 

Het verbruik is opeens ook veel gunstiger, het lijkt wel of ie al die tijd in 'noodloop' heeft gedraaid.

 

 

Ik ben in iedergeval weer zo blij als een kind..

 

Bedankt voor jullie meedenken!

 

Frans.

 

Hoe oud is je auto ? als dat onder de garantie valt nog niet erg oud gok ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe oud is je auto ? als dat onder de garantie valt nog niet erg oud gok ik.

 

Staat in zijn tekst. :book: Passat is van 2002 dus garantie is het zeker niet meer. Misschien kom je nog wel in aanmerkng voor een coulanceregeling (tenzij het kostenplaatje laag uitgevallen is)

 

Groeten,

 

Oliver

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden