Ga naar inhoud
  • 0

Vreemd geluid bij loslaten gaspedaal


jshooymans

Vraag

Sinds deze week valt mij op dat ik een vreemd geluid hoor wanneer ik het gaspedaal loslaat (2.0 tdi DSG)

Het geluid is een soort van kortstondig laagzoemend geluid.

Ik kan het bij iedere snelheid oproepen door het gaspedaal even op te laten komen...wanneer de DSG bak schakelt hoor ik het geluid soms ook.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?

Gr,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

een diesel heeft geen afblaasleiding omdat die geen gasklep heeft met overtollige lucht.

 

Ik heb zelf ook zoiets, mn kameraad viel dat laatst op, voor mij was het een super bekend geluid, het komt nl van de airco(bij mij), zodra ik het gas loslaat of rem hoor ik de airco harder blazen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb na jullie suggesties de boel nog eens goed nagelopen.

Voor zover ik kan zien/voelen zijn er geen buizen/slangen los of lek.

De airco is het ook niet. Na uitschakelen van de climate control bleef het geluid gewoon aanwezig.

Ik denk dat ik maar eens een ritje naar de garage ga maken....heb namelijk nog 5 maanden Bovag garantie.

Bedankt zover voor het meedenken.

Gr,

Jeroen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik dacht ook aan de aandrijving....heb net nog even een testje gedaan met DSG in de D stand...linker voet op de rem...met rechter voet beetje gas geven en weer loslaten. Het geluid is nu duidelijk hoorbaar. De auto staat stil tijdens deze aktie. De aandrijving valt dus ook af....of draaien er onderdelen in de aandrijflijn in de D stand (bij stilstand van de auto) die niet draaien in N of P?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden