Ga naar inhoud

  • 0

Fatale motorschade 1,9TDI 3C ***Foto's op P3**


Eric

Vraag

Nadat de Dago 2 weken geleden hun uiterste best hadden gedaan om m'n 3C weer gereed te krijgen voor m'n vakantie (zie viewtopic.php?f=109&t=28289) kon er dus niet veel meer mis gaan.

Zondagochtend (26 april) om 5:30 :( de Hobby achter de 3C gehangen, kids achterin gezet, vrouw mee en we kunnen gaan.

In 6:00 uur in Arnhem met een stel vrienden afgesproken en daarna op weg naar Luxemburg.

Draai de A73 op, lekker rustig, combinatie lag lekker en de cc op 100km/h. Net voor Venlo voelde ik een licht trilling, ff naar de linkerbaan, maar daar werd het niet minder, dus moest het van de auto komen.

Trilling werd snel erger en ging over in stotteren. Direct gevolgt door veel zwarte rook en vermogensverlies.....

@#$%& wat nu weer?

Combinatie op de vluchtstrook en uitgezet. FF onder de kap gekeken, maar zag zo niets. Nog maar een keertje starten: loopt nog maar op 3 cylinders. mmmm zou wel eens een verstuiver kunnen zijn.

Paar 100m verder was een afslag, daar heel rustig naar toegereden, is toch een stuk veiliger :)

Mobiliteitsgarantie gebeld en na ong 30min kwam de ANWB. Hij bevestigde mijn vermoeden maar deed er nog een schepje bovenop: denk dat er een gat in je zuiger zit.............. :angry: Giga veel overdruk in het carter deed ook dit bevestigen.

Na veel heen en weer bellen heeft hij een vervangende auto met trekhaak geregeld die ook nog eens onze Hobby mag trekken (1350Kg).

We konden gelukkig onze weg vervolgen.

Passat werd naar Auto Arena in Venlo gebracht.

Dealer belde vorige week dat er inderdaad een scheur in 1 van de zuigers zat! :angry: Oorzaak was nog niet bekent.

Nadat men foto's en andere informatie naar Pon had gemaild, werd vandaag bekent dat een defecte (druppelende?) verstuiver waarschijnlijk de oorzaak van gebeuren is.

Momenteel wordt er een nieuw(!) blok ingehangen.

Is ongelooflijk hoeveel problemen ik met deze 3C heb, t.o.v. helemaal niets met m'n vorige....

 

Ik hou jullie opde hoogte van de verdere ontwikkelingen.

 

Eric.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 57
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous
10K is natuurlijk wel incl uurloon/onderzoekskosten e.d.

 

Dat begrijp ik, maar evengoed is dat een serieuze post. Ik heb overigens geen idee wat een nieuw blok op zich kost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Mijn hemel 10K das een beste post voor VW. Gaat ie nu weer goed? Hebben ze alles vervangen kop enz enz?

 

"Alleen" het onderblok inclusief draaiende delen (krukas, drijfstang, zuigers etc) is vervangen en 1 van de pompverstuivers.

De "oude" kop is hier weer op geplaatst.

Hij rijdt weer prima, wel goed te merken trouwens dat het weer nieuw is, motor moet duidelijk nog wat loskomen. Maar dat zal, gezien mijn aantal kilometers, niet zo erg lang duren... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit schijnt erg uitzonderlijk te zijn voor een pompverstuiver. Met de oude type verstuivers gebeurde dit nog wel eens vaker dus vandaar dat men ervoor heeft gekozen om alleen deze defecte te vervangen.

 

@ Robl ; Mocht dit na de garantieperiode gebeuren dan heeft Pon daar een coulance regeling voor. Kost het je nog wel geld maar een gedeelte zal dan door Pon vergoed worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden