Robert65 Geplaatst 7 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2009 En dan zou ik gaan voor dat cilindertje meer..... De enige redenatie daarvoor is dat ik zelf de V6 heb en geen ervaring met de V5 heb. De keuze van de V6 was bij mij ook ingegeven doordat ik de 4motion wou hebben (want dat is standaard wel het verschil door het ene cilindertje meer). Qua verbruik haal ik 1 op 10 als ik netjes rij en snel doorschakel (je weet wel het nieuwe rijden), anders gaat het toch snel naar 1 op 9 of 1 op 8,5. Met die 12.000 km op jaarbasis die ik er mee rij, neem ik de extra brandstofkosten graag voor lief. Elke dag weer stap ik met heeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel plezier in mijn V6-je Sterkte met de keuze Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 7 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 7 mei, 2009 Ik heb nog geen 1.8T gereden, dus ik kan daar niet over oordelen. Maar gezien de bouwjaren waar je naar kijkt wil ik je het volgende advies meegeven met betrekking tot de VR5 / V5. Over het algemeen hebben deze auto's hoge kilometerstanden en zijn daardoor toe aan groot onderhoud en soms ook een kettingrevisie (zou ik toch zeker wel aanraden bij kilometerstanden van 180dkm en meer). Ik kijk ook regelmatig op Marktplaats, en zo aan de lage prijzen te zien voor een V5 staat er momenteel geen enkele op die in topstaat verkeert. Een kettingrevisie kost al snel 800 euro (mits er geen motorschade is). Het is daarom zeer verstandig bij aanschaf van een Passat V5 er volledige garantie bij te nemen (als dat mogelijk is natuurlijk). Overigens is de V5 wel nog redelijk op te voeren mocht je dat perse willen. Bijna alle chiptuners bieden een chip aan voor de V5 waardoor het vermogen stijgt naar 169pk en ik dacht iets van 235nm. En een openluchtfilter levert ook meer vermogen op natuurlijk. Maar ja, ik neem aan dat je hier in eerste instantie niet in geïnteresseerd bent. Wat verbruik betreft zul je bij 50/50 stad/snelweg en regelmatig gebruik van het nieuwe rijden op 1:10 uitkomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
mboomsma Geplaatst 8 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2009 Ik kies een 1.8T, rijdt makkelijk in een breed toerengebied, zeer makkelijk te tunen. Enja alles kan kapot en alles kost geld. Suc6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
TheDeadDorkster Geplaatst 8 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2009 Ik rij een V5 4motion variant, en kan zeggen.. Door het extra gewicht is deze auto SLOOM en heeft een hoog verbruik (8,6L/100 km wanneer bij 90km/u). Hoe de V5 is bij een fwd en bij een sedan weet ik niet, maar snelheidsmonsters zijn het in elk geval niet. Over de PK's van de VR5 10v heb ik zeer vaak gehoord dat het 150 pk op de wielen zijn wanneer ze 'm in op de rollen hebben gemeten, en ongeveer een 170 in de motor. De V5 heeft daarentegen een 170 pk in de motor. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 8 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 8 mei, 2009 Ik rij een V5 4motion variant, en kan zeggen.. Door het extra gewicht is deze auto SLOOM en heeft een hoog verbruik (8,6L/100 km wanneer bij 90km/u).Hoe de V5 is bij een fwd en bij een sedan weet ik niet, maar snelheidsmonsters zijn het in elk geval niet. Over de PK's van de VR5 10v heb ik zeer vaak gehoord dat het 150 pk op de wielen zijn wanneer ze 'm in op de rollen hebben gemeten, en ongeveer een 170 in de motor. De V5 heeft daarentegen een 170 pk in de motor. Kijk, dat is nog een groot verschil. Bij 90 km/u verbruikt mijn 3B V5 sedan H5 slechts 6,8l / 100km in de 5e versnelling. Maar daarna gaat het verbruik ook wel explosief omhoog. Bij 145-150 km/u rijd ik al 1:10. Overigens is de 3B V5 sedan H5 een van de snelste 3B's. Ik dacht - ik heb de originele folders liggen - dat zelfs de 2.8 V6 4Motion automaat langzamer is als het op de sprint naar 100 aankomt haha De 2.8 V6 4Motion met handbak is de snelste, uiteraard als sedan, maar ja die zijn zeer zeldzaam.. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VW-18T Geplaatst 9 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 9 mei, 2009 Ik rij een V5 4motion variant, en kan zeggen.. Door het extra Overigens is de 3B V5 sedan H5 een van de snelste 3B's. Ik dacht - ik heb de originele folders liggen - dat zelfs de 2.8 V6 4Motion automaat langzamer is als het op de sprint naar 100 aankomt haha De 2.8 V6 4Motion met handbak is de snelste, uiteraard als sedan, maar ja die zijn zeer zeldzaam.. Als het op sprint vermogen gaat is de 1.8T met chip toch de snelste 3B .Jammer alleen dat een 1.8T 4 motion niet in Europa is verkocht. Met al dat vermogen moet je in nat weer toch de paarden wat mennen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
patjev5 Geplaatst 10 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2009 Over de 1.8T kan eigenlijk helemaal niks bijzonders zeggen, dan alleen maar van de dingen die ik hier lees op het forum. Ik zelf rij ook een 2.3 V5 varaint, en man wat een bak. 8) Vindt het heerlijk rijden, ook op de snelweg en de normale wegen, lekker rustig, schakeld heerlijk (hang af van de je bak natuurlijk) en is erg goed van ze plek te krijgen. Rij zelf dit jaar voor het eerst naar Zwitserland met een sleurhut erachter, en nu rij ik regelmatig met een aanhanger erachter met een gewicht van plus minus 1300 a 1400kg aan lading, maar dat merk je eigenlijk niet. Ik zelf zou voor de v5 gaan, maar dat kan ik ook alleen maar zeggen omdat ik em zelf ook rij. Verder zijn het gewoon beide betrouwbare motoren, en oersterk. Kijk gewoon goed rond, rijdt beide auto's even en kijk gewoon waar je zelf het meeste mee hebt. Wij kunnen alleen maar onze meningen geven. Het gevoel wat je er zelf bij heb tel het meeste. Succes met het zoeken, en alvast veel plezier met toekomstige aankoop Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
impalacoupe_67 Geplaatst 10 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2009 Hoi hoi, ik rijd sinds een jaar in de 18T, en moet zeggen dat het heerlijk rijdt. Is mijn 1e passat, maar heb er totaal geen spijt van. Ik heb hem een week of 3 geledenOCT laten chippen bij de dealer, en het is nu helemaal een beest van een auto. Bij je keus zou ik als ik jou was in bijde auto's rijden als je twijfeld. Een auto is emotie, en die beleeft iedereen anders, dus eigen ervaring zegt meer dan de ervaring van een ander, en over elk type auto valt wel iets positiefs en/of negatiefs te zeggen. suc6 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
supergrover Geplaatst 10 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 10 mei, 2009 Hey hey, Ik sluit me aan bij impalacoupe, ik heb ook iets langer als een jaar een gechipte 1.8t met een automaat. Rijdt heerlijk hij is gechipt tot 200pk en erg rap je moet wel even leren omgaan met die pk's want het reageerd erg fel en kan dus zenuwachtig aanvoelen. Leren doseren dus, maar dan is het gewoon een lekkere wagen om te rijden. greetz Danny Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
AutoKennerNL Geplaatst 13 mei, 2009 Rapporteer Share Geplaatst 13 mei, 2009 Misschien dat je er al lang uit bent, maar hier toch nog even een oude topic omdat ik destijds dezelfde vraag ook heb gesteld; viewtopic.php?f=106&t=23463&p=170046&hilit=dilemma#p170046 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten