Ga naar inhoud

  • 0

slurpen van v6 tdi


DennisvdStelt

Vraag

Ik heb zoals misschien wel bekend een v6 tdi met 185 pk, nou rijd ik gemiddeld niet meer dan 5 a 600 km met een tank...

is dit normaal?, daarbij vind ik hem niet netjes aan 1 stuk door trekken, nou zat ik er aan te denken om bij van vugt in Lutjegast een nieuw programma er in te laten zetten dmv. chip op maat...

 

Is dit slim om misschien toch het verbruik en onregelmatigheid met trekken een beetje te verminderen?

Of zal dit met bijv. Fast tech ook gaan omdat die natuurlijk geen testbank hebben en ook geen chip op maat doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Antwoorden 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Aanbevolen berichten

  • 0

Anderen weten het al maar Dennis nog niet,

Ik rij 's winters 1 : 15 en zomers 1 : 17.

Dat zijn dan wel 99% snelweg kilometers met rustige rijstijl en handgeschakeld, maar dat heb jij dacht ik ook.

Weet niet of jij een 4motion heb, maar ik wel.

En dan is mijn motor niet echt nieuw meer. ( 356.000 km.)

Zelfs met caravan rij ik zuiniger dan 1 : 9,2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Hoi leden, ik had ik het vorige onderwerp beloofd dat ik een VAG com log zou plaatsen over de vorige topic (slurpen van v6)

 

We hebben hem dus rijdend uitgelezen en dit kwam eruit: http://www.tdiclub.nl/ftopic47911.html

 

ik hoop dat jullie er wat meer informatie uit op kunnen doen wat betreft de dip rond de 2800 rpm....

 

Alvast bedankt

 

Heb de 2 topics samengevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is het in zo'n geval niet handiger om de chip/software weer terug te brengen naar de originele staat (150pk was dit denk ik misschien 163pk? uit welk jaar is hij?) en van daaruit verder te kijken of zijn er ook nog andere mods gedaan om meer vermogen te realiseren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou denk ik toch eens contact zoeken met een tuner die ook 'regulier' onderhoud doet. Die kan denk ik het beste inschatten waar het probleem nu zit en of het nodig is de tuning ongedaan te maken. Anders loop je denk ik een groot risico op onnodige kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de diagnose log ook gemaild naar JD engineering, die zullen de log gaan bestuderen en daarna kijken of ze het eruit kunnen krijgen met een chip op maat....

 

moet dan misschien alleen even wachten op 10 leden die dat ook willen laten doen, ivm met misschien evt. wel groepskorting. 8)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

voor die korting zal ik mn best doen, een dip kan JD er vaak wel uitprogrammeren, mits het idd niks mechanisch is, voor onderhoud kun je ook gewoon bij JD terecht, Hans doet daar die zaken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

IK heb ook een tijdje zakelijk in de Passat gereden aangezien ik mijn bus heb afgestaan aan een personeelslid en ik moest wachten op mijn eigen nieuwe bus... maar met de passat reed ik ook vaak zat 1:14! Terwijl die daarvoor altijd 1:8 - 1:10 reed! Waarschijnlijk door mijn voet al die tijd.... ik zou het anders niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mijn Passat 2.5 V6 TDI rijdt ook gemiddeld 1:10/11 en redelijk lange stukken 1:12 (als ik rustig rij) en heeft dan 4Motion (en zoals ik hoorde verbruikt dat altijd iets meer)

 

maar huis - werk verkeer is 18km heen en 18km terug en dan rij ik ongeveer 1:/10

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden