MIjn nieuwe Passat heeft na +/- 3000 KM nog steeds een zwarte uitlaat, dwz. er is veel roet aanwezig.
Ook is het verbruik aan de hoge kant.
Ik rijd alleen maar snelweg km's met max 120 km/u. Het verbruik is dan +/- 6.5 l/100km.
Volgens fabrieksopgave moet dit dan echter +/- 5.5 l/100km zijn. Dus een litertje teveel per 100 km (tank alleen V-Power)
De dealer beweert dat de motor nog moet inlopen (sic!) Dit was misschien nog zo in de jaren 50 van de vorige eeuw, maar niet meer houdbaar tegenwoordig. De toleranties waarmee de huidige motoren worden gefabriceerd hebben een zodanig kleine tolerantie afwijking dat de motoren niet meer hoeven in te lopen!
Deze 1.4 TSI is speciaal aangeschaft (na 8 maanden wachten pas afgeleverd!) ivm. het lage verbruik!
Voordat ik deze motor zal gaan chiptunen op eigen kosten zou de dealer eerst moeten zorgen dat de fabrieksspecificaties worden bereikt!
Vraag
pkrill
MIjn nieuwe Passat heeft na +/- 3000 KM nog steeds een zwarte uitlaat, dwz. er is veel roet aanwezig.
Ook is het verbruik aan de hoge kant.
Ik rijd alleen maar snelweg km's met max 120 km/u. Het verbruik is dan +/- 6.5 l/100km.
Volgens fabrieksopgave moet dit dan echter +/- 5.5 l/100km zijn. Dus een litertje teveel per 100 km (tank alleen V-Power)
De dealer beweert dat de motor nog moet inlopen (sic!) Dit was misschien nog zo in de jaren 50 van de vorige eeuw, maar niet meer houdbaar tegenwoordig. De toleranties waarmee de huidige motoren worden gefabriceerd hebben een zodanig kleine tolerantie afwijking dat de motoren niet meer hoeven in te lopen!
Deze 1.4 TSI is speciaal aangeschaft (na 8 maanden wachten pas afgeleverd!) ivm. het lage verbruik!
Voordat ik deze motor zal gaan chiptunen op eigen kosten zou de dealer eerst moeten zorgen dat de fabrieksspecificaties worden bereikt!
Wie heeft al meer ervaring met dit type motor.
Link naar reactie
Delen op andere sites
7 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten