Ga naar inhoud

pkrill

Members
  • Aantal items

    4
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over pkrill

Profile Information

  • Plaats
    Wijk bij Duurstede

pkrill's Achievements

0

Community reputatie

  1. Als antwoord op de vragen van Vdub: Nee, er worden geen korte stukjes mee gereden alleen tussen de 60-200 km per rit. De auto wordt echter niet veel gebruikt! De specificaties geven aan dat het verbruik op de snelweg (120 km/h) 5,4 l /100 km zou zijn. Ik heb de auto uit Wolfsburg opgehaald en bij deze rit terug naar huis (+/- 430 KM) met Duitse brandstof (octaan 98) was het verbruik al +/- 5.6 l /100 km bij een bijna constante snelheid van 120 km/h. (op de cruise control) In Nederland heb ik alleen V-Power getankt (octaan 97) en nu is het verbruik rond de 6.4 l/ 100 km bij 120 km/h Gemiddeld is het verbruik nu rond de 6.1 l / 100 km. Volgens informatie op deze site omtrent V-power brandstof (zeer goede informatie overigens) zou het management systeem na +/- 4000 km op deze brandstof zijn ingespeeld en het verbruik optimaal moeten zijn. Ik heb echter niet de indruk dat het verbruik nu (na +/- 3500Km) zou zijn verminderd!
  2. MIjn nieuwe Passat heeft na +/- 3000 KM nog steeds een zwarte uitlaat, dwz. er is veel roet aanwezig. Ook is het verbruik aan de hoge kant. Ik rijd alleen maar snelweg km's met max 120 km/u. Het verbruik is dan +/- 6.5 l/100km. Volgens fabrieksopgave moet dit dan echter +/- 5.5 l/100km zijn. Dus een litertje teveel per 100 km (tank alleen V-Power) De dealer beweert dat de motor nog moet inlopen (sic!) Dit was misschien nog zo in de jaren 50 van de vorige eeuw, maar niet meer houdbaar tegenwoordig. De toleranties waarmee de huidige motoren worden gefabriceerd hebben een zodanig kleine tolerantie afwijking dat de motoren niet meer hoeven in te lopen! Deze 1.4 TSI is speciaal aangeschaft (na 8 maanden wachten pas afgeleverd!) ivm. het lage verbruik! Voordat ik deze motor zal gaan chiptunen op eigen kosten zou de dealer eerst moeten zorgen dat de fabrieksspecificaties worden bereikt! Wie heeft al meer ervaring met dit type motor.
  3. Hutspot beweerd, dat dit standaard zo is ingesteld. Ik heb ook een 2009 passat variant 1.4 TSI en daar is dit niet zo geconfigureerd! Ook is dit niet via de boordcomputer te configureren en ook de dealer zegt dat dit niet kan. Ik ben dus even in de war over deze bewering. Misschien is dus dit wel via de VAG COM software in te stellen! Heeft iemand daar ervaring mee?
  4. Is deze parkeerrem zodanig softwarematig te configureren dat deze bij het uitzetten van de motor automatisch inkomt. Ik vergeet dit steeds, daar in mijn vorige auto (Renault Scenic) dit wel zo was geregeld! met vr. gr. Peter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden