Ga naar inhoud
  • 0

Foutmelding comfortmodule


jimmy104

Vraag

Omdat bij mijn auto de knipperlichten niet meer knipperen bij het openen en sluiten van de auto met de afstandsbediening, heeft de garage vandaag bij de kleine beurt ook effe de auto uitgelezen.

 

De comfortmodule [ code 1C0 959 799B kleurcode 08S ] geeft de foutcode 01131. Wie weet wat dit betekend en wat eventueel de oplossing is voor mijn probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens Gerrit Speek:

foutcode: 01131

nl Aansturing knipperlichten

du Ansteuerung Blinkleuchten

en Control Circuit for Turn Signals Unknown Switch Condition

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

Mogelijke verschijnselen:

 

* Sluit-bevestiging doet het niet meer

* Een tijdje geleden een paar zekeringen vervangen. Nu doen de alarmlichten het niet meer. Ik kan geen zekeringen vinden

 

Mogelijke oorzaken:

 

* De zekering is kapot

* Bedrading en/of aansluitingen van/naar de Central Locking of Comfort Control Module

* Emergency Flasher Switch (E229) defect

 

Mogelijke oplossingen:

 

* Check de zekeringen. De zekering voor de alarmindicatielampen zitten verborgen onder het dashboard. Het onderste gedeelte van het dashboard onder het stuurwiel zal verwijderd moeten worden om bij deze zekering te kunnen komen. In de meeste gevallen betreft het een 15 Amp. [blauwe] zekering. Meestal zitten er twee naast elkaar, de ene is voor het alarm de andere voor de knipperlichten [alarmindicatie]. Doormeten en eventueel vervangen is meestal de oplossing voor dit probleem.

* Check bedrading en aansluitingen van/naar de Central Locking of de Comfort Control Module

* Check/vervang Emergency Flasher Switch (E229)

Bron: http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-01131.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb vandaag joun auto idd uitgelezen.. fout code 01131. Alle zekeringen zijn gecontroleerd en ook idd die onder het stuurwiel..

ik heb de bedrading nagelopen, de functies in de comfortmodule opnieuw ingeprogrameerd, dus kanaal 08/09 op stand 1 (knipperen). heb begrepen sinds jij je Remlicht modificatie hebt uitgevoerd, dat er kortsluiting is ontstaan en vanaf die tijd ze niet meer knipperen bij het sluiten.

 

Je knipperlicht relai zit in de Noodschakelaar(alarmlichtschakelaar) deze heb even omgewisseld met een nieuwe, en nog eens naar de foutmelding gekeken.. maar tevergeefs.

 

de laatste mogelijkheid die open blijft staan is de Comfortmodule.. Ik zal eens voor je rond kijken of ik wat tegen kom !!

de kleur code maakt volgens mij niks uit.. je moet igg een module hebben van een Sedan en geen Variant, daar is de plusdraad omgedraaid(achterklepslot)..

 

De 1J0 module's geleverd tot modeljaar 2001

De 1C0 module's geleverd vanaf modeljaar 2002

 

Of je sleutels opnieuw ingelezen moeten worden op de nieuwe module durf ik even niet te zeggen.

 

 

 

 

@ boxie.. jammer.. gelijk zo'n reactie. het probleem kan zeker opgelost worden, maar wel voor een hollywood prijs, tsjaa dat is de prijs van een Nieuwe.

het zal zeker verholpen worden, maar dat is even zoeken en geduld hebben..

 

 

:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kleur code heeft er niets mee temaken.

neem het maar aan, ik heb het zelf uitgeprobeerd met een module van mijn zwagers wagen, hij heeft een zwarte Passat, ik had deze nodig gehad om dat ik wat wilde uitproberen.

Ik had toendertijd een mod uitgevoerd (electrische ramen achter) en ik dacht dat ik iets verkeerd had aangesloten.

Dus echt waar, het heeft er echt, echt niets mee temaken.

Vanwaar die achterdocht?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In een ander topic heb ik dit probleem bij mij ook al eens aangekaart.

 

Na dit topic gelezen te hebben heb ik ook onder het stuur gekeken voor kapotte zekeringen. Vooraan zag ik een gele (20 ampère) en ergens verder naar achter een groene (5 ampère). De gele is goed. Bij de groene kon ik niet komen. Welke zekering is van het alarm?

 

Met VAG-COM kreeg ik de volgende foutmeldingen:

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00005

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01044 - Control Module Incorrectly Coded

35-00 - -

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1J0 959 799 AH

Component: 3C Zentral-SG Komf. 0001

Coding: 04097

Shop #: WSC 00028

1 Fault Found:

01131 - Control Circuit for Turn Signals

25-10 - Unknown Switch Condition - Intermittent

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden