Ik hoop dat iemand hier misschien een oplossing weet voor mijn passat aangezien ik een beetje radeloos word inmiddels...
Ik heb mijn passat nu anderhalf jaar en meteen na een maand kreeg hij vreemde problemen. Motor hield in, stotteren, uitvallen, in noodloop gaan, moeizaam opnieuw starten met een vreemde geur en veel herrie (alsof uitlaat stuk was).Al deze problemen had de auto wanneer hij warm was, een blokje om ermee rijden deed hij prima. Teruggebracht naar de garage die er pas na 3!! maanden achter kwam wat het was; een kapotte sensor kreeg ik te horen... Vreemd dat dat zo lang moest duren, maar goed hij reed weer en goed. Nu precies een jaar later heeft hij veel van deze problemen weer. Hij stottert weer, houd in (vooral bij 3000 toeren heb ik me laten vertellen), En slaat ook weer af. ditmaal zonder stank en herrie. Volgens 1 meneer van de anwb is mijn gasklephuis stuk, volgens een andere meneer van de anwb is het een verstopte katalysator. Ik moet erbij zeggen dat de eerste meneer de auto uitlas en dat de foutmelding toen inderdaad ging om een gasklep. Meneer heeft toen een magneet schoongemaakt die volgend hem vast blijf hangen en las de auto opnieuw uit. Geen problemen gaf hij toen meer aan. Helaas alleen wel toen ik er mee wilde rijden. Weer kan hij alleen korte stukjes aan, maar voor een boodschappenauto is hij me toch wel iets te duur Dan maar een goede vriend ernaar laten kijken, aangezien ik niet meteen de liggende gelden heb om hem naar een garage te brengen. Die geeft echter weer een ander onderdeel aan, namelijk de luchtmassameter. Alledrie geen goedkope reparaties heb ik gezien, maar ik wil hem liever ook nog niet kwijt. Zoals jullie waarschijnlijk ook wel gemerkt hebben, heb ik weinig verstand van auto's en ben dus afhankelijk van garages (die daar al vaak genoeg misbruik van gemaakt hebben). Misschien dat iemand van jullie deze problemen herkent en mij een stukje de goede richting op kan helpen?
Overigens heb ik het hier over een passat 3b2 uit '98 1.6 sedan