Ga naar inhoud
  • 0

versnellingbak moet er weer onderuit :angry:


Marcel van Es

Vraag

Bak gaat er maandag onderuit ik vind dat ie af en toe bonkt als ie over of terug schakelt.

Heb nog geen 40000 km mee gereden en de versnellings bak gaat er nu voor de 3e keer onder uit, :angry: 2 x voor de achteruit.

Als ik hem in de R zette begoen de hele auto te schudden, er bleek 1 of andere bout te zijn gebroken of zo in het staart stuk? en dat is 2 x gebeurd.

Moet niet gekker worden, het bedrijf staat echt goed aangeschreven maar ik heb gewoon pech gehad denk ik.

Gelukkig valt het nog steeds onder de Garantie.

Ook al is de bak met december 2 jaar geleden gereviceerd.

Krijg een leuk ruil autotje terug zo'n koekblik Golf :x

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Marcel,

 

Ik voel met je mee..... Zwaar k&^% Het is te hopen dat ze een oorzaak vinden. Anders krijg je het later misschien weer.

 

Als je straks in de Golf zit moet je gewoon denken dat het ingekorte passat is. En na de reparatie heb je weer een splinternieuwe bak.

 

Succes in deze barre tijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het moet nu wel goed komen anders kan ie echt lachen.

20d km gereden en het 1e probleem deed zich al vooe de achteruit schudden niet normaal meer.

30 d km weer het zelfde probleem,

Zeg tegen hem hoe kan dit nou gebeuren wat rijd ik nou achteruit misschien alles bij mekaar 1 km en dan weer problemen krijgen met een geheel gereviceerde versnellingsbak.

hij legde uit dat deze bakken daar nou eenmaal erg gevoelig voor zijn, ik zei en heb met de eerste bak 2 ton er mee gereden nergens geen last van maar nu al 2 x het zelfde probleem in nog geen 30 d km. en bij 35 d km dat ie af en toe bonkt bij het over en terug schakelen.

Ben erg benieuwd.

Hij zei dat ie er 5 dagen mee bezig zal zijn, heel die bak gaat uit mekaar.

Dus hoop echt dat het niet meer voor komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoe zou jij dat bonken precies omschrijven?

Ik ben altijd heel huiverig geweest voor mankementen aan de versnellingsbak. :blink1:

Bij mij 1.8t doet de pook iets wat ik niet thuis kan brengen (omdat ik er geen verstand van heb :? ) maar wanneer ik hem in een willekeurige versnelling heb en ik leg mijn wijsvinger ertegen aan (of niet, want zien doe je het ook al) en ik geef gas, laat het los, en daarna meteen weer gas dan gaat de pook 2 x snel van voor naar achter. Noem het tikken, noem het bonken, zoals ik al zei kan ik het niet thuis brengen maar misschien hebben jullie een idee. wellicht kan ik dit ook nog even laten bekijken onder de garantie anders wordt het straks een dure grap.

 

:thanks:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Das Zwaar balen Marcel, dat het nog onder de garantie valt is wel meegenomen,

Ik denk zelf niet dat die bak erg gevoelig is , zoals je al aangeeft dat kleine beetje dat je achteruit rijd kan die nooit stuk van gaan. :blink:

Waar is die bak gereviseerd?

http://www.atsdenhaag.nl/

Ik ben net door hem gebeld dat het maandag niet door kan gaan, van wegen dat zijn ruilauto olie lekt dat heeft hij mij wel verteld vrijdag, hij zou er Zaterdag naar kijken en het mij nog laten weten.

Belde van middag op dat hij een carterpan nodig hebt.

Dus maandag niet auto in leveren.

:angry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Das Zwaar balen Marcel, dat het nog onder de garantie valt is wel meegenomen,

Ik denk zelf niet dat die bak erg gevoelig is , zoals je al aangeeft dat kleine beetje dat je achteruit rijd kan die nooit stuk van gaan. :blink:

Waar is die bak gereviseerd?

 

http://www.atsdenhaag.nl/

Ik ben net door hem gebeld dat het maandag niet door kan gaan, van wegen dat zijn ruilauto olie lekt dat heeft hij mij wel verteld vrijdag, hij zou er Zaterdag naar kijken en het mij nog laten weten.

Belde van middag op dat hij een carterpan nodig hebt.

Dus maandag niet auto in leveren.

:angry:

 

 

ATS in Den Haag staan zeker goed aangegeven met het reviseren van transmissie bakken, Misschien goedkopere onderdelen gebruikt (je weet nooit) :blink: ,

Heeft die een karterpan nodig, is die van jou stuk gegaan nee toch,

Nu moet je nog langer gaan wachten. :cry:

Hoop wel dat het daarna goed gaat met je bak...

:cry::cry::cry::cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Das Zwaar balen Marcel, dat het nog onder de garantie valt is wel meegenomen,

Ik denk zelf niet dat die bak erg gevoelig is , zoals je al aangeeft dat kleine beetje dat je achteruit rijd kan die nooit stuk van gaan. :blink:

Waar is die bak gereviseerd?

 

http://www.atsdenhaag.nl/

Ik ben net door hem gebeld dat het maandag niet door kan gaan, van wegen dat zijn ruilauto olie lekt dat heeft hij mij wel verteld vrijdag, hij zou er Zaterdag naar kijken en het mij nog laten weten.

Belde van middag op dat hij een carterpan nodig hebt.

Dus maandag niet auto in leveren.

:angry:

 

 

ATS in Den Haag staan zeker goed aangegeven met het reviseren van transmissie bakken, Misschien goedkopere onderdelen gebruikt (je weet nooit) :blink: ,

Heeft die een karterpan nodig, is die van jou stuk gegaan nee toch, NEEN, :book: NEEN, hij heeft een carterpan nodig voor die ruilauto die ik dan kan mee nemen

Nu moet je nog langer gaan wachten. :cry:

Hoop wel dat het daarna goed gaat met je bak...

:cry::cry::cry::cry:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden