Ga naar inhoud

water/vocht in dashboardkastje


iwan

Aanbevolen berichten

Goeiedag,

2 weken geleden een doorweekte groene kaart en pepermunt uit het dashboard kastje gehaald, nu kan ik me wat condens voorstellen met dit weer, maar "drijf" nat? Dat lijkt me niet lekker, direct wel de dashboardkastjekoeling dicht gezet. Maar enkele dagen later weer klam/nat papier.

 

Heeft dit de zelfde oorzaak als bij water onder de bekleding waarbij de accubak verstopt zit? Heb ik in iedergeval gekeken en zag er netjes uit.

Was wel in de dagen dat het behoorlijk had gevroren en ik met water (ja mag niet weet ik :embarassed: ) de ramen aan de buitenzijde had ontdooit.

 

Iemand enige ervaring mee?

 

groetjes en fijne kerst en 2009!

iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grote kans dat dat met elkaar te maken heeft gehad: niet alleen de voorruit zat dichtgevroren maar ook de afvoerstopjes in je accubak. Dus kan het water alleen nog maar naar binnen. Niet meer doen dus :wink:

Maar ik heb ook ergens een topic gelezen dat water in je dashboardkastje afkomstig kan zijn van de airco, dus helemaal zeker ben ik niet.

Het is overigens logisch dat de klep om de dashboardkastkoeling uit te zetten geen water tegenhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Lekke" interieurfilterbak????? (Zit recht boven handschoenenkastje) Bij mij lekte het water langs de bekleding van het schutbord (achter het handschoenenkastje) naar beneden; gevolg natte vloer vóór en achter.

 

Vraag daarom: is de vloerbedekking nat? (het eerst merkbaar onder de passagiersstoel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het afdichtings"rubber" cq "foam" van de interieurfilterbehuizing is van zo een slechte kwaliteit dat het m.i altijd tzt problemen zal geven. Ook het feit dat het moet afdichten op een scherpe carrosserierand speelt hierbij een grote rol. Ik heb de oude pakking daarom vervangen door een "rups" carrosserie"kit" (zit op een rol en heb een stuk van een autoschade/herstelbedrijf gekregen) Is bijvend elastisch, even dik als de oude pakking en hecht als de takke. Als je toch een nieuwe/originele pakking wilt gebruiken, wordt geadviseerd er ook kit op te smeren. Niet de gewone silikonenkit (zit azijnzuur in en kan (in principe) metaal aantasten) , maar Polymax oid of (beter?) een speciale automotive naden/montagekit, zoals verkrijgbaar bij bijv Brezan (Womi Technobond nadenkit) Perfect spul dat bijvend elastisch is en na een paar minuten zelfs overschilderbaar/spuitbaar is(!!!!)

 

MAW een nieuwe filterbak+pakking kopen hoeft niet; even naar het schadebedrijf gaan en (in mijn geval gratis) een stukje carrosseriekit scoren. Wel de oude pakking zorgvuldig verwijderen(!)(van de filterbak EN carosserie). Been there, done that................. :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks, ga straks meteen ff kijken waar het interieur filter zit weet ik, dat daarop iets moet afdichten wist ik niet, dus dat ga ik straks eerst eens bekijken, en dan meteen ook maar ff de accu bak checken dat het water daaronder goed weg loopt.

Alsvast dank!

gr. iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ All, vanmiddag even grondig gekeken, filter eruit gehaald, keurig droge bak daaronder tot aan waar je de ventilator ziet. Daarna test gedaan om water via de normale afwateringskanalen erin te schudden, loopt er mooi omheen, afdichtingsfoam werkt dus nog prima daardoor komt geen vocht/water. Wel zat de kunstof rand onderaan de raam iets los, even vastgeklikt hier kon vrij makkelijk water tussen lopen.

Afwatering nog gecontroleerd water stroom onder de auto uit via de onderzijde accubak, dus dat is niet verstopt.

Andere zijde (stuur zijde) daar liep het water niet weg, zat helemaal verstop door de bak waar de computer in zit, daaronder een boel smurrie, water bleef rechts hiervan gewoon staan ipv dat het weg liep onder de bak door. Bak van computer iets losgeschroeft en opgelicht. Alles smurrie eruit gepeurterd en goed doorgespoeld zodat hier geen water meer blijft staan.

Waar nu precies het vocht vandaan is gekomen is niet helemaal duidelijk, maar na deze grondige schoonmaak actie maar eens even een paar dagen afwachten. Wordt vervolgt............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet welk type passat je hebt, ik weet dat in een BG met airco dit meestal (of altijd?) aanwezig is.

 

Als je het ronde knopje niet ziet, dan zit het er zeker niet in het valt namelijk wel op.

 

gr. iwan.

 

ik heb net even gekeken maar zie het knopje niet :roll::roll:
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden