Ga naar inhoud

Advies, VW Passat Variant 2,0 TDI Trendline DSG


Pachmo

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Ik heb mijn oog laten vallen op een Variant 3c, omdat de 3Bg die ik nu heb zwaar tegen valt t.o.z van mijn vorige 3B.

Nu is er keuze uit 4 stuks van elk bouwjaar 2006.

Nu hebben deze auto's allemaal verschillende optie's

Van diverse optie's weet ik niet of ze wel of niet goed zijn dus hierover jullie meningen graag.

 

Het gaat bij allemaal om een VW Passat Variant 2,0 TDI Trendline DSG.

 

3 zijn 140 pk en eentje is opgeschroefd naar 175 pk.

km standen liggen tussen de 50.000 en 70.000 km

 

nu enkele optie's/dingen

 

1: Hoe goed zijn de Getriebe 6-Gang - Direktschaltgetriebe / Doppelkupplungsgetriebe DSG bakken.

2: Wat is een Schlechtwege-Fahrwerk mit Unterfahrschutz

3: Wat is een Auto-Hold-Funktion.

4: Wat is sperdiffrentieel blokkering???

5: 1 heeft lucht vering, is dit een voor of nadeel.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Patrick,

 

1. Het enige wat ik je klan vertellen is dat de DSG een uniek systeem is en dat de ervaringen uitermate positief zijn. Het paste niet inmijn budgte anders had ik zeker een DSG bak genomen. Er zullen zeker reacties komen van technieuten die de DSG functie beter kunnen uitlegggen. Ik weet dat de volgende versnelling alvast klaar wordt gezet in d ebak zodat je de overschakelmomenten niet of nauwelijks voelt.

2 ?

3. Auto hold knopje druk je in en je kunt voor het stoplicht voetje van d erem houden en de auto blijft staan. Zodra je gas geeft rij je gewoon weg. Ik heb het er op advies van mede forummers er op laten zetten. In de bergen met Caravn erachter is het ideaal. Je staat helling op stil. Auto hold staat ingeschakeld. Je rolt in feit niet achteruit omdat de functie ingrijpt zonder de handrem te gebruiken. Bij wegrijden gas geven koppleing op laten komen en je gaat weer verder. Ik gebruik het regelmatig, ook in NL.

4. ?

5.? Luchtvering lijkt mij een groot voordeel te hebben. Vraag niet waarom, dat is puur gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit forum of google is genoeg te vinden, maar per punt mijn vermoedens/ervaring:

1: DSG; gerobotiseerde schakelbak met feitelijk twee versnellingsbakken met elk 3 verzetten. Zodra de ene bak ingeschakeld is, zet de andere bak de volgende waarschijnlijke versnelling al klaar. Een soort automaat, maar dan erg snel schakelen. Duur (3 ruggen) maar de volgende auto bestel ik zeker ermee.

2: dacht een soort aangepaste dempers voor minder goede ondergrond met een grotere en sterkere bodemplaat.

3:autohold; de naam zegt het al. 3c heeft een electronische handrem, en dit simpele knopje zorgt automatisch voor de welbekende 'hellingproef' die je anders met de handrem zou doen. Het houdt de remdruk op het rempedaal als je schuin staat, en gaat er weer vanaf als je wegrijdt. Kost maar 85 euro, en zit standaard bij de DSG.

4: ik dacht dat geen enkele 3c een sperdifferentieel/sperblokkering heeft (misschien de R36?). Zoek op google op dit trefwoord.

5: luchtvering: o.a. betere progeressiviteit in de veerweg ten opzichte van gewone stalen veren. Verder mucho voordelen op gebied van comfort, instelbaarheid, wegligging, instelbare hoogte, etc. Ook erg duur, en sommige dure luxe auto's hebben het.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zou wat betreft die DSG met 175 pk even nagaan waar ie gechipt is, ivm het max koppel van 350nm dat de bak std kan hebben.. dus liever een 140pk nemen en evt later laten chippen.

 

Een sper zal er wel niet in zitten, is nmw ook niet als optie af vw leverbaar, zit het er aftermarket op dan scheelt het wel erg in het accelereren dat beide wielen nu tractie hebben ipv 1 rokend voorwiel..(=voordeel)

 

Autohold is idd een aanrader..

 

Luchtvering is mooi zolang het heel blijft..

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan morgen kijken en proefrijden in alle 4 de auto,s dus ik hou jullie op de hoogte.

Wat betreft die Electrice Differentialsperre (EDS) dat is er allemaal speciaal opgezet/ingebouwd want het zijn modellen die afwijken van de standaard modellen.

De ene die gechipt is naar 175 pk is gedaan bij Abt.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bron: google...

 

"EDS:

Bij glad weer kan het gebeuren dat de wielen gaan spinnen tijdens het optrekken. EDS zorgt dat een spinnend wiel direct worden afgeremd en de kracht die op het wiel staat direct wordt overgebracht naar het wiel met de meeste grip. Met EDS hou je altijd grip op de weg. Hoe glad of steil die weg ook is. "

 

Volgens mij standaard op elke passat (setje veiligheidssystemen zoals ABS, ASR, MSR, EDS en ESP en remassistent).

Er zijn toch geen extra veiligheidssystemen te koop als optie op een 3C (behalve airbags achterin)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ene die gechipt is naar 175 pk is gedaan bij Abt.

 

Dan zou ik em iig een keer op de bank zetten, want ABT is soms nogal slecht in chiptunen, dwz dat je van 140 naar 148pk(oid) ipv 175..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Allemaal,

 

Ik heb mijn oog laten vallen op een Variant 3c, omdat de 3Bg die ik nu heb zwaar tegen valt t.o.z van mijn vorige 3B.

 

Patrick

 

Hoi Patrick,

 

Wat valt er dan tegen aan je 3BG t.o.v. je 3B.

 

Ik kan mij herinneren dat onlangs iemand op dit forum vertelde dat hij door de week reed in zijn 3C en in het weekend in zijn 3BG (sommige hebben ook alles :roll: ) en dat hij zijn 3BG beter vond rijden dan zijn 3C :!::?:

 

Dus maak wel een goede (lange) proefrit met de auto van je keuze.

 

In ieder geval succes met je leuke zoektocht Woaghalz.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo we hebben de test rit gemaakt en ik moet zeggen het rijd super een dsg.

Maar we kwamen er niet uit met het kosten plaatje en we zien er daarom vanaf, er missen namelijk nog te veel dingen aan de auto die er nog op moeten, trekhaak, tempomat, radio, winter en zomerbanden.

 

Patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

tempomat=cruisecontrol? Dat zit er toch standaard op?

Een radio zit er toch standaard op?

zomerbanden zitten er toch standaard op?

 

Blijft over: trekhaakje en winterbanden = 1000 euri goedkoop inkopen?

 

Aan die 1000 euro zal het niet liggen, maar je had meer gehoopt voor je oude wagen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1: Hoe goed zijn de Getriebe 6-Gang - Direktschaltgetriebe / Doppelkupplungsgetriebe DSG bakken.

2: Wat is een Schlechtwege-Fahrwerk mit Unterfahrschutz

3: Wat is een Auto-Hold-Funktion.

4: Wat is sperdiffrentieel blokkering???

5: 1 heeft lucht vering, is dit een voor of nadeel.

 

Volgens mij zijn deze vragen nog niet volledig beantwoord:

2: De auto staat enkele cm hoger op de poten en heeft extra bodembescherming.

5: Waarschijnlijk wordt daar nivo regeling op de achteras mee bedoelt, maar misschien is het dit wel:

"Ten slotte is er automatische, hydro-pneumatisch geregelde niveauregeling verkrijgbaar."

Komt uit de autoweek:

http://autonieuws.autotrader.nl/rijimpressie.php?id=465

 

Ik weet niet of die laatste optie nu nog leverbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

tempomat=cruisecontrol? Dat zit er toch standaard op?

Een radio zit er toch standaard op?

zomerbanden zitten er toch standaard op?

 

Blijft over: trekhaakje en winterbanden = 1000 euri goedkoop inkopen?

 

Aan die 1000 euro zal het niet liggen, maar je had meer gehoopt voor je oude wagen?

 

 

Tempomat is niet standaard, radio is niet standaard, auto's in duitsland worden anders verkocht/afgeleverd.

er zitten all weather banden op, (en die mogen ze van me houden)

Dus ik moet een setje zomerbanden en een setje winterbanden (verplicht hier in duitsland) kopen, evenals een trekhaak maar dat valt wel mee €400,- afneembaar.

En ik kijk niet wat ik voor mijn auto krijg maar wat ik moet bijbetalen en dat was me te veel en de verkoper was niet handelbaar.

In duitsland ga je naar een autozaak en als je belang hebt bij een auto zeg je maak een prijs de duitsers zeggen dan ja of nee maar de nederlanders gaan altijd afdingen (is normaal lijkt me).

 

Dus al met al ik zoek wel verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden