Ga naar inhoud
  • 0

bijverwarming tdi motoren


querine

Vraag

Hallo passatfreaks,

 

Vanmorgen tijdens het krabben de motor laten draaien, hierbij leek het wel of de auto in rook opging. Achter uit uitlaat kwam rook, bij de spiegels kwam rook en onder de auto kwam ook rook vandaan. Dit is van de bijverwarming (webasto).

Weet iemand misschien wanneer dit ding aangaat, (werkt ie middels een temp sensor zo ja bij welke temp schakelt ie dan in) en weet iemand misschien hoe het werkt?

Is dit evt ook om te bouwen zodat je je interieur er ook mee kunt verwarmen?

 

gr

berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Van de 3C weet ik dat die een electrische bijverwarming heeft om het opwarmen bij koud weer sneller te laten verlopen, deze unit schakelt zichzelf aan en uit als het nodig.

Als optie is een Webasto standkachel/voorverwarming verkrijgbaar die via een timer of een extra afstandsbediening aan is te zetten. De Webast schakelt niet vanzelf aan voor zover ik weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

std heeft een tdi een extra gloeispiraal erin omdat de motor zo zuinig is. een webasto set is altijd uit te breiden met veel luxe-opties zoals tijdklok of afstandsbediening.

 

Ik moet mijn setje standkachel nog inbouwen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb op mijn bus (t5) standverwarming geen enkel probleem! Ik hoef smorgen om 5 uur geen ramen te krabben en de motor is ook al warm ;) ! Dit komt door de vloeistofverwarming en kan geprogameerd worden of met een afstandbediening!

Ik zelf ben lui aangelegd dus gaat ie 30min voor vertrek lekker aan en stap ik in een warm ijsvrije auto in!

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden