Ga naar inhoud
  • 0

Instapverlichting in achterdeuren inbouwen (3c)


fsiman

Vraag

Hallo Passatliefhebbers,

 

Zoals de titel waarschijnlijk al doet vermoeden ben ik bezig geweest met de instapverlichting inbouwen in de achterdeuren.

Ik heb het een aantal jaren geleden heel simpel voor elkaar gekregen bij mijn Golf 5 en ook bij de 3c blijkt het vrij simpel te doen te zijn in de voordeuren.

Reflector vervangen door een exemplaar met verlichting, 2 stekkers inpluggen in de centrale stekker in de deur en na het aanmelden is er LICHT.

Nu zou het volgens mij op dezelfde manier te doen moeten zijn in de achterdeuren maar zelf kom ik er helaas niet helemaal uit aangezien ik niets kan meten wanneer ik de verlichting via de vagcom heb aangemeld.(Kan hem namelijk wel aanmelden)

Het is overigens op internet wel te vinden hoe het te doen bij een Passat 3c vanaf half 2006 maar ik heb een eerder model.

 

http://www.daniundalex.de/cms/1974243678.htm

 

Mocht iemand hier misschien wel ervaring mee hebben en dat graag prijs zou willen geven dan hoor ik dat graag en mocht ik iemand kunnen helpen met een beetje uitleg over de voordeuren dan hoor ik het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou ik niet weten Matthijs.

Was voor mij in ieder geval een tegenvaller. Mijn passie is bij mijn weten van bouwjaar 2007.

Maar goed, gaat het niet linksom, dan gaan we rechtsom en anders midden door. De aanhouder wint tenslotte.

OK, het is dan geen originele aansluiting, maar het werkt wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Robertje,

 

Eigenlijk zou het moeten werken bij jou aangezien jij modeljaar 2007 hebt zoals duitse Alex beschrijft op zijn site.

Want de stekker op het regelapp. in mijn auto is anders van kleur en de pinbezetting komt ook niet overeen.

Het rare vind ik dan weer wel dat je hem wel op de computer aan kan melden en dat hij er dan vervolgens niets mee doet.

Bij bijvoorbeeld mistlampen gaat dat bij mij dan weer niet, bij mijn Golf 5 kon ik die gewoon aanmelden aangezien ik daar een wat completere computer in had zitten blijkbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Cees,

 

Ik heb em in okt 2007 gekocht. Ik kan me niet voorstellen dat ie van 2006 is.

Ik heb trouwens een klein schermpje (MFD) tussen de klokken. Heeft er waarschijnlijk ook mee te maken, dat de bewuste pinnetjes voor de instapverlichting niet aanwezig zijn.

 

Nee hoor, ik heb nog geen check gedaan via vag-com. Ga ik een dezer weken doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hai allen,

 

Ik heb ook een 3c, alleen is dit een Trendline. nu zit hier in de achterportieren geen regelapparaat die de lampjes zou moeten aansturen. Nu zou ik ze wel via de binnenverlichting kunnen laten schakelen alleen wanneer ik dan 1 portier open ,gaan ze allemaal branden. En om nu alleen voor de instap verlichting stuurapparaatjes aan te schaffen vind ik wat ver gaan.

 

gr

berry

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Of je sluit ze aan op de electrische ramen. Dan branden ze constant heel zwak. (als je je dashboard verlichting helemaal gedimd hebt)

En als de deur opengaat, branden ze fel. Dan heb je extra ambient verlichting tpv je benen. Het is maar een ideetje.

 

Zoals eerder geschreven, ga ik het proberen via de plafondverlichting.

Ik moet eerst nog uitvinden hoe ik de bedrading van portier naar auto voor elkaar krijg.

Dus hoe en welke kunststof delen ik moet demonteren zonder beschadigingen te veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De uitgebreide deurmodule zal waarschijnlijk vanaf de Comfortline aanwezig zijn. Al dan niet in combinatie met de uitgebreide boordcomputer. Maar wat nu als je een Bluemotion Comfortline hebt. De bluemotion is immers op basis van de Trendline.

Ik wil het namelijk ook doen. Maar als op voorhand al blijkt dat het niet via de deurmodule kan dan ga ik ook geen moeite doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even terugkomen op de instapverlichting in de achterdeuren.

Ik ben een beetje aan het zoeken gegaan op Motor-talk.de en heb eindelijk wat gevonden wat er misschien toe kan leiden dat de instapverlichting ook kan gaan werken in de achterdeuren.

http://www.motor-talk.de/forum/problem- ... st17110684

 

Ik ga eerst even mijn duitse woordenboek er weer even bijpakken om het helemaal goed uit te zoeken, maar voor de andere sleutelaars alvast leuk misschien om het verhaal ook even helemaal door te lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beetje OT: In een Passat kunnen twee comfortmodules ingebouwd worden, de eenvoudige en de uitgebreide. De uitgebreide is alleen geplaatst als er Xenon of mistlampen aanwezig zijn. Naderhand mistlampen plaatsen wordt zo wel lastig om te doen.

 

Wel OT:

Ik heb ook een BM Comforline, en daar kon ik achterin de instapverlichting zo op aansluiten. Vervolgens even aangezet met VAG-COM en klaar is kees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mannen,

 

Mocht er nog iemand zijn die ook een Passat heeft van voor mj. 07 en ook graag de instapverlichting in de achterdeuren wil dan kan hij mij een pb-tje sturen.

Ik heb het eindelijk voor elkaar om alles te laten branden na een beetje uitpuzzelen.

Staat wel tegenover dat ik natuurlijk niet weet of het ook mogelijk is bij een Trendline aangezien ikzelf een Comfortline heb en het hoogstwaarschijnlijk wel mogelijk zal zijn in een Highline.

 

Groeten,

Cees

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden