Ga naar inhoud
  • 0

Welke ET waarde's acceptabel voor een 3bg


Pachmo

Vraag

Hallo allemaal,

 

Nou zoals de topic titel al zegt welke ET waarde's zijn acceptabel voor een passat variant 3bg.

 

Ik heb diverse velgen op internet gezien met verschillende et waarden en wou wel weten wat wel en wat niet kan.

 

Woaghalz

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die vraag is niet te beantwoorden, wat de 1 acceptabel vindt is weer onacceptabel voor de ander. ET is ook niet alles, de breedte van de velg heeft er ook mee te maken hoe ver de velg uiteindelijk gaat uitsteken.

 

Ik rij nu bv achter met een 8 inch brede velg met effectief een ET 20, dat sluit redelijk aan met de wielkast. Tis maar net wat je mooi vindt/wilt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is inderdaad heel moeilijk te zeggen. Voor de 3B is daar al een gigantisch topic over en zelfs dat is nog niet compleet. Wel heb ik inmiddels begrepen dat een 3BG een iets lagere ET-waarde kan hebben als een 3B. Heel kort door de bocht zou ik van ongeveer de volgende waarden uitgaan:

Velgen van 8J breed: ET30-ET35

Velgen van 7,5J breed: ET25-ET40

Velgen van 7J breed: ET20-ET45

Daarmee zit je redelijk veilig. E.e.a. is ook heel erg afhankelijk van de gemonteerde band (maat en merk/type) maar ga zeker niet breder dan 225.

 

Qua stuurgedrag is het het beste niet teveel af te wijken van de standaard ET37.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hangt ook van de mate van verlagen af welke et het beste is. Geloof me, ik weet er alles van.

8.5j et 37 krijg ik er achter op mijn 3bg niet onder, of ik moet hem hoger zetten of een stuk uit mn wielkast zagen. 8j et36 is eigenlijk al net te ver naar buiten, dan kom ik met mn band tegen dat plastic aan. Maar als je niet al te extreem verlaagd bent staat het wel lekker dik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden