Ga naar inhoud
  • 0

Aansluiten Aaanhanger Stekker


XteeZ

Vraag

Dag Passatliefhebbers,

 

Ik ben XteeZ uit Groningen en rij in een Blackmagic '02 2.0 20V Sedan.

 

Wie weet hoe ik het electrisch van een aanhangerstekker aan kan sluiten. Ik dacht:

Even draatjes "strippen" bij de lampunits

kabelboompje van mijn 13-polige stekker eraan en klaar is Kees.

DUS NIET !!

 

Na enig pluizen op www.passat3b.de dacht ik zelf maar eens een topic te moeten opstarten

http://www.passat3b.de/phpBB2/viewtopic.php?t=37007

 

Maar ja, mijn duits is niet zo best zal ik maar zeggen en.... het werd er allemaal niet duidelijker op.

 

Het begon ermee dat ik de juiste stekker zocht voor het aansluiten van mijn kabelboom aan de 13-polige stekker van mijn afneembare trekhaakproject. Ik kocht nl. een 2e hands trekhaak inclusief kabelboom, bijna kompleet, maar de stekkers van de achterlichten erafgeknipt :cry:

Bij navraag bij de stealer was het enige wat ie mij wilde/kon verkopen een kompleet nieuwe kabelset van plm. 40 euries.

 

Hij vertelde dat ik niet zomaar de draden kon strippen en aansluiten op een paar stekkers omdat de computer dan in de war raakt. Ik heb ook wel eens gehoord dat bij sommige types auto's er een speciaal relais -systeem aan te pas komt om dit te regelen.

Ook in mijn duitse topic heeft iemand het over een of ander relais ( in de alarmlicht-schakelaar ??)

 

Ik heb ook het bekende drogisterij-ceedeetje nageplozen maar kan nog niet vinden wat ik zoek

 

DUS... WIE :

- HEEFT ERVARING HIERMEE (Sedan >'01),

- EN HEEFT EEN FABRIEK-AF GEMONTEERDE TREKHAAK

- WEET WAT IK NODIG HEB (Stekkers, relais, e.d)

 

 

Groet, Mark (XteeZ)

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

voor zover ik weet bij 13 poligen (heb zelf een ouwerwetse ?-polige) zitten er wat functies aanvast zoals betere constante stroomdraad, mistlamp toegevoegd en mogelijk meer.

 

ik zou de pinbezetting opzoeken (internet, the place to find) en vervolgens toch gewoon van het boordnet plukken. Met inachtneming van stroomsterkten (constante plus beter eigen kabel geven met eigen zekering).

 

Verder zal de boordcomputer er niet al te lullig over doen, de aanpassingen zijn m.i. vooral dingen als PDC-achter uit als er wat aanhangt en eventueel wat lampjescontrole waarschuwingen die het niet doen.

 

Maar goed, ik heb 'm zelf niet dus kan er ook geen vaste feitelijkheden over spuien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

gaat het om de stekker van de aanhanger of de kontakt-doos van de trekhaak?? en voor wat voor trekhaak...? Van het merk Brink of..... Ik zelf heb op m'n Passat 35i variant ook een trekhaak.. ik zou es ff kijken hoeveel polig... als die ook 13-polig is dan kan ik wel eens ff kijken hoe de draden bij mij zitten dan maak ik wel ff een foto en zet dat dan hier op t forum...Maar dat hoor je dan wel weer ff....

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben er inmiddels achter dat er waarschijnlijk toch iets met een relais moet gebeuren.

't zit m waarschijnlijk (mede) in de alarmlichtschakelaar van de middenconsole.

Daar zijn volgens de drogisterij-CD 2 soorten van beschikbaar, 1 met 4x 21 watt en 1 met 6x 21 watt.

 

Ik hoop dat dit het enige relais is en dat ik dan zo de draden op de achterlichten kan aansluiten.

 

Maar als er iemand is die mij kan vertellen hoe dat aangesloten zit aan de achterlichten en of de draden voor de aanhanger gewoon parrallel aangesloten zijn, dan zou dat mooi zijn.

 

Dus hoe zijn die kabels verbonden en zit er nog een addertje onder het gras in de vorm van een relais in de kofferbak?

Het zou mooi zijn als iemand mij uitsluitsel kon geven

 

Dus heb je een >2001 Passat Sedan met trekhaak (evt. 13polig) zou je dan eens willen kijken hoe de aansluitingen zitten aan de achterlichten en of er nog relais o.i.d. zitten. Evt. met foto :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er moet een zwaardere alarmlichtschakelaar in. Compleet vervangen dus.

 

AANSLUITSCHEMA STEKKER 7 POLIG VOLGENS DIN 1724

 

 

Functie Kleur

1/L linker knipperlicht geel

2/54 G mistlamp blauw

3/31 massa wit

4/R rechter knipperlicht groen

5/58 R achterlicht rechts bruin

6/54 stop rood

7/58L achterlicht links zwart

 

EXTRA POSITIES OP 13 POLIGE STEKKER

 

8 achteruitrijlicht

9 stroom 12 volt

10 stroom 12 volt

11 massa voor positie 10

12

13 massa voor positie 9

 

Codes staan op je achterlicht, daar kunnen zo stekkers in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wel eens mee bezig geweest, B5TDI?

 

Alles werkt perfect. Ik heb een 13polige stekker. Het enige waar ik geen zak van snap is het mistachterlicht.

Die van achter op de auto moet uitgeschakeld worden als die van de caravan aangaat. Anders word je verblind door je eigen licht.

 

Enig idee hoe dat werkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden