Ga naar inhoud

Filters.


Hakar

Aanbevolen berichten

Na verschillende topics te hebben gelezen over de filters in onze Passats, zijn er voor mij nog een aantal vragen.

 

Luchtfilter ga ik van uit dat het links voorin in het luchtinlaatkanaal is geplaatst.

Er zit een soort van hitteschild voor gemonteerd, moet dat verwijderd voor er een nieuw filter kan worden geplaatst?

 

Oliefilter heb ik gevonden, kan ik dat van bovenaf de- en monteren of is het handiger vanaf onderen?

 

Brandstoffilter idem dito.

 

Interieurfilter lijkt een fluitje van een cent.

 

Echter rond de behuizing van het interieurfilter (daar waar de veelal besproken pakking zit) is het redelijk vochtig.

Moet de paravan gedemonteerd om dit te checken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Was even zoeken en wennen, had namelijk nog niet eerder aan het motorische van deze auto gesleuteld.

 

Interieurfilter vervangen was een fluitje van een cent zoals gedacht.

Luchtinlaatfilter ging ook soepeltjes.

 

Toen was het de beurt aan het brandstoffilter.

Deze dus

DSCF1438.jpg

 

Ook zonder passend gereedschap voor elkaar gekregen.

Gewoon de klemring iets strakker aangedraaid, en met de waterpomptang het bovendeel losgedraaid tot ik met de hand verder kon draaien.

Montage in andere volgorde en gefixed!

 

Oliefilter was de volgende stap, en natuurlijk het laten aflopen van de olie.

had al verschillende topics gelezen en kwam vaak het leegzuigen van het carter tegen.

Na het verwijderen van de reeds gescheurde beschemplaat, waar ook nog eens een aantal bevestigingspennen mistten, zag ik tot mijn verbazing een ouderwetse blikken carterpan.

Toppie, plg eruit en olie aflaten en met filterketting het oliefilter van bovenaf gedemonteerd.

Ging soepeltjes.

Montage was ook geen probleem.

3,8 liter olie erbij, en klaar was passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Nou dat is mooi toen jij het brandstof filter vervangen had starte die meteen goed?

 

Kan die er weer even tegen.

 

 

Duurde even, maar kon op eigen accu de boel weer aan de praat krijgen.

Buurman kwam met tip om de volgende keer de brandstof die in het verwijderde filter achterblijft, over te schenken in een maatkan, en daarna zo veel mogelijk in het nieuwe filter over te gieten.

 

Volgende keer maar proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3,8 liter olie erbij, en klaar was passat.

 

Dan heb je er nu iig te weinig in zitten, heb je em laten draaien om het oliefilter vol te laten lopen?

 

Heb nadien nog 0,5 liter bijgevuld, meer kan er echt niet in.

De 3,8 liter heb ik trouwens uit het instructieboekje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is mooi toen jij het brandstof filter vervangen had starte die meteen goed?

 

Kan die er weer even tegen.

 

 

Duurde even, maar kon op eigen accu de boel weer aan de praat krijgen.

Buurman kwam met tip om de volgende keer de brandstof die in het verwijderde filter achterblijft, over te schenken in een maatkan, en daarna zo veel mogelijk in het nieuwe filter over te gieten.

 

Volgende keer maar proberen.

 

Auto even een paar keer op contact en er weer af, zo zuigt het filter zich zelf vol.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is mooi toen jij het brandstof filter vervangen had starte die meteen goed?

 

Kan die er weer even tegen.

 

 

Duurde even, maar kon op eigen accu de boel weer aan de praat krijgen.

Buurman kwam met tip om de volgende keer de brandstof die in het verwijderde filter achterblijft, over te schenken in een maatkan, en daarna zo veel mogelijk in het nieuwe filter over te gieten.

 

Volgende keer maar proberen.

 

Auto even een paar keer op contact en er weer af, zo zuigt het filter zich zelf vol.

 

Was ook mijn gedachte, maar na een keer of tien op en van contact (met wachttijd) was het toch nog moeilijk starten.

Na de eerste slagen afslaan, en uiteindelijk weer normaal gaan draaien

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden