Ga naar inhoud
  • 0

Foutcodes climatronic


metroman

Vraag

Ik krijg de volgende foutcodes op de clima,

iemand een snel idee hier over voordat ik allerlei research ga doen ?? beetje lui..

 

Heb de wagen dus net, verder ken ik niks vinden in de onderhouds boekjes / historie.

 

Vindt wel dat de wagen wat moeite heeft in de kou om het behagelijk te maken.

 

gr

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0008

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

35-00 - -

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik denk dat je aansturing van je airco is of bevroren of je moet je computer resetten...

Heb je een Climatecontrole? doe het volgende:

Door het drukken op de knop van circuleer knop[<-] unden [ECON] (3 sec.) kan je de foutmelding oproepen. er verschijnt dan een 3 tallig foutmeldingcode en rechts het getal 00, door op [Temp. +] te verschijnt de volgende fout code. Verschijnt links de code 000, dan is er geen nieuwe foutcode opgeslagen, dan was dit de laatste.

Door 3 seconden de toets [ECON] ingedrukt houden en je computer is gereset, door nogmaals op [ECON] verschijnt weer je normale scherm op je airco.

 

Maar wanneer je nogmaals je OBD moet uitlezen is dat het beste wanneer de temp buiten meer is dat 4 graden boven nul, anders werkt iig je aico niet, dit opdat hij een beveiliging in zit dat ie zich zelf niet bevriest.

Bron: http://www.passatplus.de/arbeitshilfen/klima/codes.htm

Maar ehh heeft de auto een tijd buiten stil gestaan?

Ik heb nog een excelfile waar alle, ja wel, Duitse benaming.

fehlercodes-suchen.rar

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hahaha dat wil iedereen wel, mot je een heel goed salaris hebben... beetje duur...

 

Kijk je wel eens jetsetters? Daar zie je dat bedrijf van me elke keer voorbij komen..

 

@ViperArry

Beetje kort baantje 660m, haal ik nie sorry.... 1,2 km minimaal. :D

 

bij de weg, clima gereset en fout 1 en 4 zijn weer terug. (25b / 603 en 4fa / 1274)

en dat na 1 kort ritje...

 

heb al iets gevonden op een duits forum 2002-2003 passats met fout climacontrol paneel nummer? eindigt op H is fout (heb ik dus) J is goed.

 

Enige idee hoe functie test te doen op die kleppen?

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb ondertussen na lang researchen op duitse sites uitgevonden dat de foutcodes mogelijk gerelateerd zijn aan een fout (Fabricage fout?) climatronic controle paneel.

 

Art nr: 3B1 907 044 H, mogelijk gerelateerd aan de beschreven fouten.

3B1 907 044 J, nieuwer artikel nummer met mogelijke oplossing.

 

het vreemde is dat het voor sommige mensen de problemen oplost en voor andere weer niet. De garages in duitsland zijn kennelijk bekend met het probleem. Vervangen meestal eerst de kleppen vd airco en als dat niet help uiteindelijk het bedienings paneel.

 

Ik heb een J versie gevonden via ebay.. en die is onderweg.

Ik laat het weten.

 

Heeft iemand wel eens de basisinstellingen van de clima opnieuw gedaan?

en zo ja.. hoe werkt dat?

 

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Staat achter op het doosje, of met de vag-com

 

Ik heb net die vervanging binnen.. Ga die eens plaatsen dit weekend.

Laat het weten of het geholpen heeft....

 

Zo niet.. dan heb ik een extra clima controle deel te koop ;)

 

en moet ik kleppen gaan vervangen, da's minder en veel (kostbaar) werk heb ik begrepen. (hele dash uitbouwen)

 

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ok ff laatste rapport,

 

Heb zojuist de nieuwe (2ehandse) controle module 3B1 907 044 J ingebouwd.

 

Systeem basis instellingen doorgevoerd. (common module 08, Basic settings 000, go)

 

en vervolgens een recode (eerst genoteerd vanuit oude versie zeg maar de systeem instellingen, door op 07 en dan de oude config code + workshop code in te voeren)

 

Heb absoluut geen enkele foutcode meer in de airco....

 

Ikke heeeeeeeel blij.... ;)

 

Joepie :lol::mrgreen::):D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ooit iets gezien waarmee je je CC unit als boordcomputer kunt laten functioneren...

 

Door een bepaalde toetsencombinatie in te drukken zou je allerlei gegevens kunnen zien...

Temperatuur, omwentelingen van de aircomotor etc.

 

Wie weet dit dingetje nog......

 

Op ebay worden ze vaak verkocht, maar om hiervoor te gaan betalen :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voor de mensen waarbij de inbouw van een nieuwe unit niet geholpen heeft staat hieronder wat Gerrit Speek ervan denkt :

 

=================================

foutcode: 01274

nl Stelmotor van luchtinlaatklep (V71)

du Stellmotor für Staudruckklappe (V71)

en Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

37-10 - Faulty - Intermittent

 

Heb ik ook gehad. Was nog in garantie. Ze hebben alles nagelopen, en uiteindelijk bleek het de sensor te zijn die de fan doet aanslaan. Mijn fan sloeg dus nooit aan, dus ging mijn clima flipperen. Sensor vervangen, fans werken weer, clima ook.

 

Eerst alle foutcodes wissen, dan een stukje rijden. Tijdens die rit moet je de kleppen van je luchtbehandelingssysteem flink bedienen. Dus de lucht naar alle kanalen leiden, maar vooral warme en koude lucht. V71 is namelijk de code voor de motor die de 'hoofdklep' van dit systeem bediend. Deze motor is gesitueerd onder/achter het dashboardkastje. Geef die kleppen wel de kans hun uiterste positie te bereiken, dus niet te snel de standen wisselen. Komt de fout niet terug dan is het een tijdelijk iets geweest, het kan zijn dat er iets tussen de kabels en stangen gezeten heeft waardoor de kleppen niet geheel konden sluiten of openen. Komt de fout terug dan even controleren of er iets is wat de beweging van de kleppen blokkeert. Controleer ook alle bedrading die naar die motor lopen, hangen ze tegen bewegende delen? Ook kortsluiting of een open circuit kan deze foutcode veroorzaken.

======================================

 

@ViperArry

Check dit :

 

Climatronic - Fehlerspeicher

Durch drücken von [umluft] (Umlucht is dat ronde pijltje zeg maar)und [ECON] (3 sec.) kann man den Fehlerspeicher abrufen. Es erscheint links der 3 stellige Fehlercode und rechts die Zahl 00. Durch drücken von [Temp. +] erscheint der nächste Fehlercode. Erscheint links der Code 000 ist kein weiterer Fehler gespeichert. Wird jetzt die [ECON] Taste länger als 3 sec. gedrückt wird der Speicher gelöscht. Durch Drücken von [ECON] erscheint die normale Anzeige.

bekannte Fehlercodes:

000 Ausgabe beendet

306 Temperaturgeber Stoßstange

444 keine Fehler gespeichert

511 Temperaturgeber Fußraum

 

 

Climatronic - Eigendiagnose

Zündung ist ausgeschaltet (van contact af dus). Die Tasten [umluft] und [ECON] gleichzeitig länger als 3 sec. Gedrückt halten und dabei die Zündung einschalten. -> Diagnose wird durchgeführt. -> Am Ende des Tests erscheint rechts die Anzahl der Fehler und links der Fehlercode (siehe Fehlerspeicher).

 

Climatronic - Klimacodes

In den Service-Modus kommt man durch gleichzeitiges drücken von [ECON] + [Kälter] + [Gebläse kleiner]. Durch Drücken von [ECON] erscheint die normale Anzeige.

 

00 Gesamtstellwert, 0 = max. kühlen, 255 = max. heizen

01 Temperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic)

02 Sonneneinstrahlungsindex gemittelt

03 Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm²

04 Temperatur Stoßstange gemittelt

05 Temperatur Stoßstange aktueller Wert

06 Temperatur Frischluftansaugkanal

07 Ausströmtemperatur Fußraum

08 Ausströmtemperatur mitte

09 Sollwert Gebläsespannung

10 Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt

11 Temperaturklappe, 0 = max. warm, 255 = max. kalt)

12 Zentralklappe, 0 = Fußraum-/Defroster, 255 = mitte

13 Staudruckklappe, 0 = Umluft, 255 = Frischluft

14 Fußraum-/Defrosterklappe, 0 = Frontscheibe, 255 = Fußraum

15 Zeit seit Motorstart in Skeunden

16 Geschwindigkeit in km/h

17 ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0

18 ? meistens = 0, wenn sehr heiß so das auch Kühlerlüfter angeht werte um die 68

19 Kompressor Abschaltbedingung, 0 = keine, 5 = Drehzahl zu niedrig, 6 = ECON, 7 = OFF, 11 = ?, 12 = ?

20 ? Regelparameter 0 bis 100, 100 = max. kühlen oder heizen

21 ? fängt bei 0 an

22 ? Regelparameter, kleine werte um die 0

23 Istwert Ausströmtemperatur mitte

24 Sollwert Ausströmtemperatur mitte

25 Temperaturklappe Anschlag warm

26 Istwert Temperaturklappe

27 Temperaturklappe Anschlag kalt

28 Zentralklappe Anschlag Fußraum/Defroster

29 Istwert Zentralklappe

30 Zentralklappe Anschlag mitte

31 Staudruckklappe Anschlag Umluft

32 Istwert Staudruckklappe

33 Staudruckklappe Anschlag Frischluft

34 Fußraum-/Defrosterklappe Anschlag Defrost.

35 Istwert Fußraum-/Defrosterklappe

36 Fußraum-/Defrosterklappe Anschlag Fußraum

37 Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min.

38 ? = 20

39 Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt

40 Regelabweichung

41 ? = 0

42 ? = 8

43 ? = 0

44 ? = 0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zojuist de foutcodes uitgelezen in mijn climatronic en van 2 codes weet ik niet wat ze betekenen, staan ook niet in de VAG-com lijst. Kan iemand mij verder helpen? Het betreft de volgende codes:

- 4F8

- 4FA

 

Tevens had ik de volgende meldingen:

- 256 Geber für Kältemitteldruck / -temperatur -G395

- 318Versorgungsspannung für Steuergerät für Heckklappe

 

Ik neem aan dat voor code 256 het koudemiddel bijgevuld moeten worden maar de betekenis van code 318 kan ik niet echt thuisbrengen. Het heeft voor zover mijn duits gaat te maken met de stuurbekrachtiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden