Ga naar inhoud
  • 0

melding: Achterklep nog open?


passatvw

Vraag

Hallo,

 

Ik reed vanmiddag naar huis terug en kreeg deze melding op mijn dashboard:

dash.JPG

edit: achterklep geopend

Maar als ik mijn achterklep bekijk en probeer hem te bewegen dan is die niet open, heb meerdere keren geprobeerd

open en dicht, maar blijft deze melding geven.

Nu heb ik sinds kort een OBD kabel en heb hem uitgelezen, maar gaf geen foutmeldingen.

VAG-COM Version: Release 311.2-N

 

 

Chassis Type: 3B - VW Passat B5

Scan: 01,02,03,08,15,16,17,19,35,36,37,46,55,56,58

 

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 038 906 019 EJ

Component: 1,9l R4 EDC G000SG 1369

Coding: 00002

Shop #: WSC 05314

WVWZZZ3BZ2E162902 VWZ7Z0A4076453

No fault code found.

 

Address 03 -------------------------------------------------------

Controller: 4B0 614 517 G

Component: ABS/ESP front 3428

Coding: 04255

Shop #: WSC 00404

No fault code found.

 

Skipping Address 15-Airbags

 

Address 17 -------------------------------------------------------

Controller: 3B0 920 826 A

Component: KOMBI+WEGFAHRSP VDO V01

Coding: 05515

Shop #: WSC 00206

WVWZZZ3BZ2E162902 VWZ7Z0A4076453

No fault code found.

 

Address 19 -------------------------------------------------------

Controller: 6N0 909 901

Component: Gateway K<->CAN 0001

Coding: 00006

Shop #: WSC 00404

No fault code found.

 

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 1C0 959 799 A

Component: 0Y Komfortgerát HLO 0003

Coding: 00067

Shop #: WSC 05311

No fault code found.

 

End -------------------------------------------------------

 

iemand een idee, ik zat zelf te denken aan een sensor

of een schakelaar, maar weet niet waar ik die moet zoeken.

Ik ben ook niet in bezit van Sletka oid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

volgens mij zit die in het kofferbakslot, net als bij de portieren (die dus vroeg of laat kapot gaan) maar er loop een kabeltje naartoe en als je die kunt vinden kun je wellicht testen of het het slot is dat geen goed signaal geeft of dat je het elders moet zoeken.

 

Maar dit weet ik niet zeker, heb het gelazer van het portierslot wel maar gelukkig elders nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

correct, een of andere Helmut heeft bedacht dat het handig is als het slot zowel slot is alsook schakelaarhouder. Helaas gaan die schakelaars en/of de print waar ze op zitten wat snel kapot. En dan gaat er e.e.a. mis: alarm snapt het niet meer, de CV begrijpt er niks van (waardoor de bestuurderskant weer opent als je alles sluit van binnenuit), en zo voorts.

 

Mijn ouwe rammelbakkie voor de zomer heeft nog gewoon een extra pinnetje in de sponning die je met de hand in kunt drukken als je de deur open hebt met het licht aan. Maar de passat bleef piepen in dat geval. Nu niet meer want bij mij is er dus ook wat mis met de slot/switch combinatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

he he! ik heb ook een franse rammelbak hoor.

en die doet het prima.

 

nou zit er geen dak op dus hoor je ook geen rammels boven het motor en wind geluid uit maar toch

 

:)

 

het is altijd weer even wennen aan de luxe van stuur- en rembekrachtiging, een soepele koppeling, een versnellingspook die niet 8cm heen en weer kan terwijl ie wel ingeschakeld is, voldoende power om gemiddeld nederland te doen verdwijnen in je spiegel en zo voorts. Alleen in stadsverkeer en bergweggetjes rijd de peut lekkerder: lekker fel en enorm veel grip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik heb daar ook een hekel aan, rammelende en piepende dingen (bij mij piept de aanjager)

 

Kijk en dat heb ik net (voorlopig althans) opgelost ;)

http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?t=11136

Ik moet het ook nog even een beetje olie op doen, maar hier moet je waarschijnlijk zijn:

wasserkasten-4.jpg met dank aan onze freunden aus Deutschland (http://www.passatplus.de)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Maar heeft iemand iets van een howto voor het uiteenhalen van het slot van een "heckklappe" ik had verwacht dat ik dit alles zou kunnen vinden op Sletka, maar verschilt niets met Ethos, dus niet dat ik met een handje vol met veertjes gaat zitten dit weekend.

Iemand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Melding achterklep open had ik ook regelmatig bij mijn 3BG. Ook dan was de klep dicht. Knalhard dichtgooien wat het enigste dat hielp. Of wellicht de vergrendling wat laten bijstellen.. Maar daar had ik toen al geen zin meer in..

De klep hard dicht gooien heb ik ook al geprobeerd, maar dat mocht niet baten.

Maar de vergrendeling bijstellen zou een optie kunnen wezen, eerst maar even kijken of ik van 't weekend dat slot 'veilig' kan verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden