Ga naar inhoud

VW Passat importeren uit USA


JurgenTDI

Aanbevolen berichten

Beste leden,

 

Ik zal me even voorstellen want ik ben nieuw op dit forum

Mijn naam is Sean van der meulen ik ben 42 jaar en getrouwd met Marianne we hebben twee kinderen een dochter van 14 en een zoon van 11

Ik heb vorige maand een passat 2.0T automaat uit 2006 gekocht in de usa

met 28000 miles op de teller (45000km)ik was eerst op zoek naar een dodge caliber R/T maar mijn oog viel gelijk op de passat die deze dealer had staan en ik moet zeggen ik heb er volgens mij goed aangedaan om voor de passat te gaan ze zaten in de zelfde prijsklasse $18000

maar met de passat heb ik meer waar voor mijn geld

Je moet er wel wat werk voor verichten om hem hier in Nederland op de weg te krijgen

er moeten bijvoorbeeld nieuwe koplampen in want die hebben geen E-keurmerk,

De achterlichten weet ik niet of ik die moet vernieuwen want er moet in Nederland een mistlamp inzitten en ik weet niet of die er inzit in de US uitvoering,

typegoedkeuring (CVO) maar doe ik waarschijnlijk via de Túv heb ik goeie ervaring mee ik heb me daar wel over verbaast omdat volgens mij de auto gewoon in Europa is gebouwd en vervolgens naar de US is verscheept

maar dat zijn opzig niet mijn grootste zorgen

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik een kompleet nieuw instrument cluster moet vervangen omdat er geen KM aanduiding opzit maar alleen maar Miles

nu is mijn vraag aan jullie of dit zomaar gaat kan ik zomaar de ouwe instrument cluster vervangen voor een nieuwe ivm de electronica en de stekkeraansluiting aan de achterzijde past dit?

Ik heb ook ergens gelezen dat je aanduidingen kunt veranderen naar het metrische stelsel

Ik kan een nieuw instrument cluster en twee nieuwe koplampen kopen voor 500 Euro niet al te duur lijkt mij

ik zou ook wel willen weten met wat voor type(comfortline,sportline of highline) ik de auto kan vergelijken hier in Nederland ivm de BPM

wil wel een paar foto"s bijvoegen maar weet niet goed hoe dat moet

Kan Iedereen aanraden om een auto te importeren vanuit de US ondanks de probleempjes hierboven is het heel interesant gezien de huidige dollar koers

mochten jullie vragen hebben over het kopen van een auto in de US dan beantwoord ik ze graag

Dit wordt mijn derde auto die ik invoer uit de us in de afelopen 10 jaar

 

Groetjes Sean

Tja, maar het is hier ook wel on-topic. Zouden moderatoren berichten ook kunnen kopiëren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

On-topic dan maar weer :mrgreen:

wil wel een paar foto"s bijvoegen maar weet niet goed hoe dat moet.

Hier is een kleine how-to voor het plaatsen van foto's:

viewtopic.php?f=114&t=20586

Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat ik een kompleet nieuw instrument cluster moet vervangen omdat er geen KM aanduiding opzit maar alleen maar Miles.

Ik zou dit toch eerst even checken bij de RDW. Een kennis van mij heeft vorig jaar een Mustang uit de VS gehaald en die mijlaanduiding was toen geen probleem Wel idd die koplampen en wat andere kleinere zaken. Dus voor je je hele auto gaat slopen :-)

Ik heb ook ergens gelezen dat je aanduidingen kunt veranderen naar het metrische stelsel.

Dit zal ongetwijfeld inderdaad mogelijk zijn met VAG-COM. Er zijn een aantal forumleden die dit programma hebben en die dat even voor je willen doen als je het ze lief vraagt :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het goed is kun je zonder problemen een passat importeren.

Alle delen zijn als het goed is TÜV-geprüft, dus met alle geldige keuringseisen.

Met de voordelen dat je dus sml enz. standaard hebt...

 

Voor het instrumentencluster geld dat er normaal gesproken ook km/h's in de binnenring staan. (en anders koop je voor een paar euri een EU-clustertje...) ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe zit het eigenlijk met de kentekenuitsparing in de achterklep? Kun je met een US import kleine platen krijgen?

 

Zag een paar dagen geleden nog een Golf IV uit de US, ook met kleine platen en vroeg me af of dit wel legaal is.

 

Heeft iemand hier nog meer info over de te nemen acties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de kentekenkeuring wordt gekeken of er ruimte is voor een Europese plaat. Zo niet, dan komt er een vermelding op deel 1 te staan (een cijfercode) die aangeeft dat smalle US-platen zijn toegestaan. Is dus alleen mogelijk bij import van een complete auto, volgens mij niet bij aanschaf van een losse US-kofferklep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden