Ga naar inhoud

Zelf meguair's impoteren uit US, de moeite waard?


mw

Aanbevolen berichten

Al een tijdje ben ik op zoek naar een manier om gebruik te maken van het grote prijsverschil van Meguiars artikelen tussen de USA en Nederland. Dit omdat ik een uitgebreid starterssetje wil aanschaffen.

 

Veel variatie in de Nederlandse Meguiars prijzen is er niet, de prijs lijkt te worden bepaald door de importeur. En die prijs is fors hoger dan in de USA.

 

Voorbeeldje:

Meguiar's Smooth Surface Clay Kit kost hier €39.99, en in de USA $15.99

Meguiars Deep Crystal Paint Cleaner kost hier €13.99, en in de USA $6.99

 

Met de huidige dollarkoers van ongeveer 1 euro = 1.5 dollar zeer interessant dus.

 

Probleem is dat veel Amerikaanse internetwinkels zoals Amazon afspraken hebben gemaakt (al dan niet onder druk) om producten van bepaalde merken niet aan klanten buiten de USA te verkopen.

 

Enkele Nederlanders die in de USA wonen hebben daar op ingespeeld en bieden hun Amerikaanse postbus aan zodat je via hen alsnog indirect spullen kunt bestellen. Je zit dan echter met dubbele verzendkosten en een fee die ze vragen voor het doorsturen. In veel gevallen is de aanschaf dan prijstechnisch niet meer interessant omdat de Nederlandse douane ook nog eens om de hoek komt kijken met BTW.

 

Uitendelijk heb ik toch een internet winkel gevonden met een uitgebreid assortiment (ook vele andere merken) die wel rechtstreeks naar Europa shipt:

 

www.AutoBarn.com

 

Omdat ze bijna alle spullen op mijn lijstje kunnen leveren heb ik maar een testbestelling gedaan. Leuke bijkomstigheid was dat je minimaal voor $100,- moet bestellen, dus ik kon mijn wensenlijstje nog wat aanvullen om met die Amerikaanse prijzen aan die 100 dollar te komen. :P

 

Mijn bestellijst uiteindelijk:

 

 

Name Code Qty Each Options

------------------------------------------------------------------

Meguiars Deep Crystal MEGA-3016 1 $6.99

Paint Cleaner (16 oz.)

 

Meguiar's Deep Crystal MEGA-2116 1 $6.99

Polish (16 oz.)

 

Meguiar's Smooth Surface MEGG-1016 1 $15.95

Clay Kit

 

Meguiar's ScratchX Liquid MEGG-10307 1 $8.99

Tube (7 oz.)

 

Meguiar's Gold Class Bug MEGG-10716 1 $5.99

& Tar Remover ( 16 oz .)

 

Meguiar's Quick Detailer MEGG-13616 1 $7.99

Interior

 

Meguiar's NXT Generation MEGG-13224 2stuks $9.99

Speed Detailer

 

The Original California DUS22012 2stuks $7.99

MicroMitt

 

Meguiar's Gold Class High MEGX-3070 1 $3.49

Tech Applicator Pad

 

Mr. Thirsty Super DUS21003 1 $5.99

Absorbent Synthetic Towel

 

Detailer's Choice BLA3-504 1 $5.99

Micro-Fiber Giant Drying Towel

 

Subtotal $104.33

Shipping $85.00

Tax 0.00

Total $189.33

 

Totaal iets van 125 Euro.

 

De Meguiars wash mitt en de Chemical Guys Myracle Dryer drying towel zijn niet leverbaar en dus heb ik vergelijkbare artikelen besteld.

 

Alles besteld op 27 juni 2008. Betaald via PayPal waarbij een extra identiteitsverificatie nodig is (kopietje paspoort per email). Dat laatste is bij gebruik van een credit card niet nodig.

 

Netjes een tracking code ontvangen en de bestelling is online te volgen.

 

Na een tijdje bij de douane op Schiphol te zijn vertraagd kwam de doos op 18 juli aan. Bij aflevering miets ik nog €29.21 betalen aan BTW en inklaringskosten. De inklaringskosten zijn vaste kosten, dus bij een groot pakket ook hetzelfde.

 

Totaal heb ik nu een kleine €155 betaald.

In Nederland zou ik voor dezelfde spullen ongeveer €208.- zijn kwijt geweest.

 

 

Ondanks de forse verzendkosten, de BTW en inklaringskosten toch 25% goedkoper! Lijkt me de moeite waard.

 

Het verzamelen van bestellingen tot een grote order is zinvol om de inklaringskosten te beperken. Shipping zal waarschijnlijk ook relatief goedkoper worden.

 

Doe er je voordeel mee! Ik kan aan de slag! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Amerika heb je voor 7000 dollar een passat highline met 2.8 V6 quattro en alle opties inc. full / halfleder / alcantara etc. etc. etc. uit 2001 / 2002.

 

Met een koers van 63 eurict per dollar kom je dan op 4410 euri uit.

transport: 1500 euri

Tel daar de BPM en BTW bijop en je hebt voor 12000 ongeveer een perfecte 3BG.

 

De volgende passat komt voor mij uit de USA............

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor USA travellers onder ons heb je de grootste winst...heb laatste keer een hele zet mee genomen vanuit Miami, enigste nadeel is dat je het niet als hand begage kan meenemen en alles moet inchecken ....

 

Als je het gaat halen kun je ook nog eens de betaalde VAT (btw) terugkrijgen. Verder mag je vanuit landen buiten de Europese Unie goederen tot een waarde van € 175 belastingvrij naar Nederland terugbrengen. Daarboven moet er over het hele aankoopbedrag 19% btw en invoerrechten betaald worden. Zelf halen is dus zeker de aantrekkelijkste manier om aan je spullen te komen.

 

Voor aankopen die via internet geldt dat als de waarde van de zending (exclusief verzekeringsgeld en vervoerkosten) onder de € 22 ligt, je geen invoerrechten en btw betaalt. Wanneer je de bestelling als ‘persoonlijke gift’ laat opsturen, zal de douane niet ingrijpen als de waarde minder dan € 45 bedraagt.

 

@ wijba:

Dit is de complete lijst van de bij Auto Barn verkrijgbare Meguiar's producten: list

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor USA travellers onder ons heb je de grootste winst...heb laatste keer een hele zet mee genomen vanuit Miami, enigste nadeel is dat je het niet als hand begage kan meenemen en alles moet inchecken ....

 

Als je het gaat halen kun je ook nog eens de betaalde VAT (btw) terugkrijgen. Verder mag je vanuit landen buiten de Europese Unie goederen tot een waarde van € 175 belastingvrij naar Nederland terugbrengen. Daarboven moet er over het hele aankoopbedrag 19% btw en invoerrechten betaald worden. Zelf halen is dus zeker de aantrekkelijkste manier om aan je spullen te komen.

 

 

 

Terugkrijgen van VAT op een buitenlandse luchthaven gun ik mezelf geen tijd voor... :D

 

Grt

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonet deze nog gevonden over de kleine plas

http://cgi.benl.ebay.be/Meguiars-Quik-C ... dZViewItem

 

Uit de UK heb je al een hoop minder risico voor de extra taksen om niet te zeggen geen...

 

Plus 6 pond verzendkosten zit je bijna op 24 euro, niet echt voordeliger dus....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Kopen via internet wordt goedkoper

Uitgegeven: 30 november 2008 15:07

Laatst gewijzigd: 1 december 2008 10:46

 

SCHIPHOL - Vanaf maandag hoeven op internetaankopen van buiten de Europese Unie (EU) tot een bedrag van 150 euro geen invoerrechten meer betaald te worden. :thumb:

 

 

Tot 1 december lag die grens op 22 euro. Dat heeft de douane bekendgemaakt.

 

De verhoging geldt ook voor aankopen bij postorderbedrijven buiten de EU, maar niet voor aankopen bij particulieren. Daarvoor geldt een grens van 45 euro.

 

Postorderbedrijf

 

Zowel bij het kopen via internet als het kopen bij een postorderbedrijf in bijvoorbeeld de VS moet vanaf een bedrag van 22 euro wel BTW betaald worden. :cry: Daarvoor gelden verschillende tarieven, van nul tot 19 procent. Die zijn te vinden op de site van de douane.

 

Fysiek

 

Voor aankopen die fysiek in landen buiten de Europese Unie worden gedaan gaat de grens vanaf maandag omhoog van 175 euro naar 430 euro. Dat geldt voor reizigers die per vliegtuig of schip de EU binnenkomen.

 

Mensen die met de auto de grenzen van de Unie overgaan, mogen voor 300 euro aan goederen meenemen zonder daar belasting over te betalen. Het onderscheid wordt gemaakt omdat het over land makkelijker is om veel goederen mee te nemen.

 

Global Refund

 

Global Refund, de organisatie achter Tax Free Shopping, verwacht dat Nederlanders 10 tot 15 procent meer aankopen gaan doen nu de grens omhoog gaat.

 

"Reizigers worden gestimuleerd meer uit te geven tijdens een reis", aldus een woordvoerster. Nederlanders kopen volgens de organisatie in het buitenland vooral sierraden, horloges, kleding en elektrische apparaten. Bij aankopen buiten de EU kan je bij de Global Refund punten in het land van aankoop de betaalde btw terugkrijgen.

© ANP

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 months later...
In Amerika heb je voor 7000 dollar een passat highline met 2.8 V6 quattro en alle opties inc. full / halfleder / alcantara etc. etc. etc. uit 2001 / 2002.

 

Met een koers van 63 eurict per dollar kom je dan op 4410 euri uit.

transport: 1500 euri

Tel daar de BPM en BTW bijop en je hebt voor 12000 ongeveer een perfecte 3BG.

 

De volgende passat komt voor mij uit de USA............

welke site gebruik je daarvoor ?? auto,s uit de USA

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden