Ga naar inhoud
  • 0

Volgende stap: trekhaak. Wel paar vraagjes


chiel54

Vraag

Nou, ik heb het aangedurfd de volgende stap zelf te doen. Een trekhaak plaatsen. Toch handig met de vakantie voor de deur. En...zelf doen scheelt toch ruim 200 EURO!

 

Ik heb via het forum en de documentatie bij de trekhaak veel gevonden over hoe de bumber enzo te verwijderen en de haak te plaatsen. Waar ik nog benieuwd naar ben zijn de volgende dingen:

 

1. Als alle boutjes die de bumper vastzetten losgehaald zijn, klemt hij nog vast op een of andere manier. Ik heb iemand horen zeggen dat je aan beide zijkanten de bumper iets naar buiten moet buigen om hem er goed af te kunnen schuiven. Wie heeft hier ervaring mee?

 

2. In de beschrijving staat heel schematisch dat ik in mijn Variant (van 1999) het linkerpaneel aan de binnenzijde moet verwijderen. Ik vraag me af of dit echt nodig is om de stekker op het achterlicht te kunnen aansluiten. Zo ja, hoe haal ik dit paneel eruit?

 

3. De kabel die door de achterbak naar het andere licht moet, 'plak' ik die gewoon tegen de bodem, onder de afdekplaat van het reservewiel, of moet ik ook de dorpel verwijderen? Zo ja, hoe gaat dit dan?

 

Ik heb er veel vertrouwen in dat jullie me kunnen helpen. Ik sta iedere keer weer versteld wat ik hier kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

3. Je kan het achterste gedeelte loshalen en daaronder je kabel leggen. Ik kan het wel heel moeilijk gaan uitleggen, maar er is vast wel iemand die daar een mooie tekening van heeft, dus eventjes geduld ;)

 

2. Dat is niet nodig volgens mij. Je haalt je 'klepje' eruit om bij je lichten te kunnen en dan heb je m.i. voldoende ruimte?

 

1. Daar kan ik je niet bij helpen (ook al niet, wat een rotmod! :lol: )

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1. Gewoon ff met z'n tweeen doen. Hij schuift een stukje over een paar geleiders, volgens mij moet je 'm een heel klein beetje naar buiten trekken, maar niet onwijs veel ofzo, wijst zichzelf.

 

2. Klepje links, waar je krik e.d. ook zit is voldoende. Dan kun je er best goed bij.

 

3. Kabel heb ik niet onder de dorpel door gelegd (kreeg ik er niet makkelijk af) maar met een gladde trekveer onder de afdekplaat van het reservewiel (kreeg ik er ook niet makkelijk af ;) ) door getrokken. Zit daar perfect beschermt, ik heb geloof ik vanuit het gat van het reservewiel een ty-rapje erom gedaan. Als je wilt probeer ik wel ff wat foto's te maken, geef maar een seintje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden