Ga naar inhoud

Knipperlichtbolletjes voor vervangen


Rednax

Aanbevolen berichten

Vol goede moed vandaag 4 silver vision knipperlichtbolletjes gehaald om de oranje standaard lampjes te vervangen.

 

Achter was een fluitje van een cent, toen voor nog even......eeuuhhh, daar kan je dus met geen mogelijkheid bij.

 

Iemand foefjes/tips om dit toch voor elkaar te krijgen of moet de hele lampunit er uit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor, als je de luchtfilterbak aan de passagierszijde even wegschroeft kun je er zo bij.

 

Aan de bestuurderszijde moet je even het kapje van de stuurbekrachtigingsvloeistof (3x woordwaarde) afklikken en dan is het aan die kant ook goed te doen voor zover ik me kan herinneren. Het draaisyteem waar de lampjes zelf in zitten is hetzelde als aan de achterkant. Suc6 ermee!

 

(trouwens, goede keuze!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ze zelf ook vervangen door osram diadem, maar ik heb het kapje in de kunststoffen wielkuip verweiderd, en als je daar je hand door doet, voel je hem wel, is een bajonetsluiting, of heb ik iets heel vreemds gedaan?

 

Zo heb ik dat ook gedaan. Was een fluitje van een cent. Denk 2 minuten per lampje...

 

@Rednax: boven de voorwielen zit in de wielkuip een ovaal plastic afdekkapje. Dat kun je er uitwippen (misschien met een schroevendraaier). Dan je hand door het gat en je kunt bij de lampjes.

 

Is echt heel makkelijk. :)

 

Gr,

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Silver vision is voorzien van een reflecterende coating zodat ze de binnenkant van de lampen reflecteren, zodat je die gele bollen niet zo ziet zitten.

 

De osram diadem zien er een helder en een tikkie blauwig uit, en vallen daardoor dus minder op in de lampunit. Verder geven deze lampen hetzelfde licht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@mw: het is puur een optische/styling aanpassing. Met de standaard oranje bolletjes heb je in het achter en voorlicht een oranje gloed in de lampunit. Met de silver vision heb je dat niet. Als ze knipperen heb je nog steeds een oranje licht.

 

Inderdaad via de wielkasten is het makkelijkst. Hier zit een kunstof afdekkap, die kan je er uit wippen met een schroevendraaier. Hierna kun je bij het knipperlicht komen. Er is wel weinig ruimte, met grote handen is het lastig er bij te komen zonder schrammen te krijgen (een paar Jee13 handschoenen is geen overbodige luxe :wink: )

 

Enige tegenslag: er moeten a-symmetrische bajonetfitting in, wat heb ik in het doosje....... juist, symmetrische bajonet. Eerst maar weer terug naar de winkel om te ruilen.

 

Al met al heb ik voor dus nog steeds de oranje gloed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden