Ga naar inhoud
  • 0

onderstel


kloaka

Vraag

Hallo,

 

Ik heb een passat TDI uit 2000 en toen ik hem 2 jaar geleden kocht trilde de remmen voor heel erg. Als ik de rem iets doortrap wordt het minder maar voor de snelheid maakt het niet uit. Bij hard of zacht rijden trillen ze. Ik heb toen voor de schijven en de blokken vervangen. Het trillen was verholpen, even. Nog ongeveer een maand begon het liedje weer van voor af aan. Ik heb alles weer schoon gemaakt en ingevet en laatst ook de roest van de schijven gehaald maar het helpt allemaal niet.

Is dit een vaker voorkomend probleem bij een passat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Allereerst welkom hier. Stel je anders even voor in het topic 'ik ben... en ik rij...', dat is altijd een goede gewoonte hier.

Het is niet een al te vaak voorkomend probleem voor Passat's, voor zover ik weet. Het komt echter bij iedere auto wel voor. Meestal zijn hiervoor een aantal oorzaken:

- je remklauwen zitten enigszins vast, waardoor ze na het remmen niet goed vrijkomen. De schijven kunnen dan niet meer afkoelen en worden te heet waardoor ze kromtrekken. De standaard remschijven van een passat zijn afdoende qua remcapaciteit, maar ook niet meer dan dat.

- de gemonteerde remschijven zijn van slechte kwaliteit geweest. Als je nieuwe schijven en blokken monteert, zorg dan dat je die van een kwaliteitsmerk koopt, die trekken veel minder snel krom.

- als je een automaat hebt, kunnen schijven ook kromtrekken wanneer je je auto voor de stoplichten in stand D laat staan en je dus op de rem moet blijven trappen. De schijven kunnen dan, als ze warm zijn, kromtrekken.

- Tenslotte zou een oorzaak kunnen zijn dat er te veel ruimte in je wieldraagarmen zit, ook dat kan leiden tot kromme schijven. Dat is een kwestie van (met beleid) met een breekijzer uitproberen als de auto op de krik staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De naaf waar de remschijf op gemonteerd wordt kan ook krom zijn. Dit wordt vaak veroorzaakt door het verkeerd monteren van de wielen: de bouten worden zonder momentsleutel vastgezet. Naast het feit dat je ze te hard aan kan draaien heb je ook kans op onderling spanningverschil tussen de bouten.

 

Een beetje garage kan dit voor je meten met een micrometer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet niet of dit een soort gelijk probleem is, bij mij had ik het gevoel dat als ik aan het remmen was dat de auto een beetje in een ''zee golf'' toestand kwam. (af en toe waren er ook trillingen waarneembaar)

Een van de velgen was een beetje krom deze is vervangen sindsdien heb ik er geen problemen meer mee gehad.

Sorry voor de vage uitleg :roll:

Misschien heb je er iets aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden