Ga naar inhoud
  • 0

Wie kan iets zinnigs zeggen over de automaat fout code


iwan

Vraag

Hallo kenners, tijdje geleden heb ik voor mede forum lid (george) even de auto uitgelezen en e.a. ingesteld en log gemaakt van LMM en turbo. Dit zag er prima uit. Echter bij de foutcode uitlezing, kwamen ook de bekende luchtkleppen van de climatronic naar boven, maar ook een fout melding van de automaat / torque. Ik kan op de bekende sites niet goed herleiden wat voor een fout dit nu zal zijn of waardoor die ontstaat. Kan iemand mij en george hiermee helpen zodat we met een goed verhaal naar de garage kunnen (ook ivm aankoop garantie).

Address 02 -------------------------------------------------------

Controller: 01N 927 733 ES

Component: AG4 Getriebe 01N 4944

Coding: 00000

Shop #: WSC 00000

1 Fault Found:

01192 - Torque Converter Lock-Up Clutch

04-10 - Mechanical Malfunction - Intermittent

 

Address 08 -------------------------------------------------------

Controller: 3B1 907 044 H

Component: CLIMATRONIC B5GP 0008

Coding: 17000

Shop #: WSC 05311

4 Faults Found:

00603 - Footwell/defroster Flap Positioning Motor (V85)

35-10 - - - Intermittent

01271 - Positioning Motor for Temperature Flap (V68)

35-10 - - - Intermittent

01272 - Positioning Motor for Central Flap (V70)

35-10 - - - Intermittent

01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71)

 

alvast dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

ow dat is foute boel, die heb ik ook, er kunnen 2 dingen zijn, of de koppelomvormer is op, of het kleppenblok is versleten, en als je pech hebt(zoals bij mij) is het beide.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ai dat zal ik george ff laten weten, dan moet ie zeker terug naar de garage gaan zeker omdat het nog om garantie gaat. Ik heb de storing toen wel gereset, dus ik weet niet of ie al weer terug is gekomen. Kan zo'n storing uberhaupt 1 malig komen en dan wegblijven als je hem reset? Hij kan hem natuurlijk altijd ff via climatronic uitlezen. Dan zou die 04A8 moeten zien in zijn display als ik het goed omreken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij heeft nog maar weinig gelopen ik meen iets van 125.000 of zo. Ik heb hem een PM gestuurd dat hij even via climatronic het nogmaals uit moet lezen of een keer ff langs moet komen zodat ik de laptop er nogmaals aanhang. Kan ik evt ook nog de output test van de climatronic doen zodat de kleppen misschien weer gangbaar worden. Thanks vdub!

 

gr. Iwan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iwan op de eerste plaats, hartelijk bedankt voor je moeite. Ook jij, Vdub, bedankt voor je reacties.

Ik heb vanavond via de climatronic de fouten uitgelezen.

Hierbij kwamen de fouten 603, 1271, 1272 en 1274 tevoorschijn.

De fout 1192 kwam niet tevoorschijn maar misschien is dat ook wel logisch omdat ik gelezen heb dat de fouten die je met de climatronic uitleest ook alleen maar de fouten van de climatronic zijn. Klopt dat ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi George, dat zou nieuw zijn, nee volgens mij kun je toch echt alle codes via de airco uitlezen. Opzich is het goed nieuws, want dat zou betekenen dat sinds de reset deze fout niet meer is terug gekomen, dus dat het een oude storing was die ooit is voor gekomen.

 

voor de stelkleppen van de verwarming zou ik alsnog eens terug gaan naar de dealer, aangezien dit toch een vrij kostbare reparatie is. Markus (forumlid) had dit ook, die is ondertussen naar de dealer geweest voor garantie (ook aankoop garantie), en dat zou rond de 400 euro kosten. Misschien is gangbaar maken dmw output test met vagcom ook voldoende, maar anderszijds, garantie is garantie en dan is het in iedergeval gerepareerd of zelfs helemaal nieuw.

 

Succes George, mocht je in de buurt zijn, je kunt altijd even aankomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hoi Iwan,

Ik ben vandaag naar de garage geweest. Ik hoorde sinds eergisteren een een heel zwaar geluid, vooral tussen de 80 en 100 km/u, na de 100 werd het minder hard. Bleek dat het wiellager links achter defect was. Bij dat onderzoek bleek ook dat rechtsvoor het aandrijfrubber gescheurd was. Beide zaken zijn in garantie vandaag gerepareerd.

Ook hebben ze hem uitgelezen en die foutcode van de versnellingsbak kwam niet tevoorschijn. Wel die codes van de climatronic en die hebben ze gangbaar gemaakt. Dus maar even afwachten hoe dat verder gaat.

Ik heb nog de tijd, mijn garantie loopt tot april 2009.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iwan,

deze link had je mij gestuurd:

http://www.xius.be/index.php?option=com ... &Itemid=26

 

Daar staat onder andere in:

Alle fouten die betrekking hebben tot de climatronic kunt u op de climatronic zelf aflezen.

 

Daaruit concludeerde ik dat je bij het uitlezen met de climatronic alleen de fouten van die climatronic krijgt te zien.

Zie ik dit niet goed ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het begin had ik die Lockup fout ook af en toe, vooral na een gekke lastwisseling met het gaspedaal, je merkt het aan je gasgeven, normaal zou ie bij bij 100, niet direct in toeren oplopen maar eigenlijk een beetje terugvallen en dan versnellen MET trekkracht. Na de foutmelding zal die dat niet doen en meer toeren maken alsof je koppeling slipt. Na het uitschakelen van het contact(in P) is de fout weer weg. Deze fout zal zich natuurlijk steeds vaker en sneller voordoen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden