Ga naar inhoud
  • 0

Binnenkort remschijven en remblokken vervangen


LED-Lightning

Vraag

Mijn voorste remschijven zijn reeds langere tijd aan vervanging toe.

 

Het vervangen van deze schijven en de blokken wilde ik graag zelf gaan proberen, maar heb dit nog nooit eerder gedaan. Ik wil goed beslagen ten ijs komen, want het gaat hier om veiligheid, dus ik heb de volgende vragen:

 

1) Bij autopartsonline.nl kan ik een set aanschaffen. Bij mijn type TDI (66 kw) staan twee typen: AHH en AHU. Hoe kan ik vinden welk type ik heb?

 

2) Er worden op dezelfde website remblokken aangeboden, van het 'standaard' type en 'sport'. Ik heb zelf de remschijven thuis liggen, dit zijn standaard schijven. Welke blokken kan ik hier het beste voor kopen?

 

3) Weet er iemand een uitgebreide how-to inclusief foto's hoe het vervangen van de schijven en de blokken (inclusief slijtindicator, schijnt bij modellen vanaf 1-5-1990 erop te zitten) in z'n werk gaat en of er speciaal gereedschap bij nodig is?

 

4) Als iemand nog tips heeft voor goede sites waar goede schijven/blokken verkocht worden voor een gunstige prijs hou ik me natuurlijk aanbevolen

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zeer gewaardeerde DHZ-ers,

 

Levensgevaarlijk geprobeer allemaal!

Schijven zijn ingevet om roesten in de verpakking te voorkomen. Voor montage dus eerst goed je schijven ontvetten. Doe je dit niet dan kan dit gevaarlijke situaties opleveren.

 

Ga hier zelf niet mee lopen knutselen als je niet 100% weet waar je mee bezig bent of goed hebt uitgezocht hoe het echt moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zal binnenkort de remmen wederom vervangen en dan wel alles goed ontvetten en reinigen met de remmen reiniger. Vind het wel een beetje onzin om bang te zijn om dit zelf te doen daar het eigenlijk helemaal niet moeillijk is. Dat het wel een dure fout is nu voor mij doordat ik dus de schijven niet goed zuiver heb gemaakt alsmede de remblokhouders ben ik nu ook wel achter. Ach weer wat geleerd zullen we maar zeggen nietwaar ? ;) Bedankt voor de antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik zelf met vorige auto's wel heb gemerkt is dat er een kwaliteitsverschil bestond tussen (in dit geval) originele Opel-schijven en imitatie. Die imitatiemeuk trok me ook steeds opnieuw krom, en met originele schijven geen centje pijn. Ik weet niet of dat ook voor VW opgaat :?:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb gewoon bij de vwdealer de voorste schijven en blokken gaan halen, totaal 216euro's

geen gedoe met welk type, gewoon chassisnr geven en 2 dagen nadien liggen ze klaar

orgineel vindt ik toch nog altijd beter, mss wat duurder maar veel langer rijplezier van

vroeger eens bij autopartsonline besteld maar na een paar maanden begonnen ze te piepen en ja er was vet aan gedaan

bij Brezan waren ze nog veel duurder dan orgineel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
ik heb gewoon bij de vwdealer de voorste schijven en blokken gaan halen, totaal 216euro's

geen gedoe met welk type, gewoon chassisnr geven en 2 dagen nadien liggen ze klaar

orgineel vindt ik toch nog altijd beter, mss wat duurder maar veel langer rijplezier van

vroeger eens bij autopartsonline besteld maar na een paar maanden begonnen ze te piepen en ja er was vet aan gedaan

bij Brezan waren ze nog veel duurder dan orgineel

 

Goed bezig guy vink :thumb::thumb:

 

Gr Fai

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden