Ga naar inhoud

m'n eerste foto's van passat variant update met foto's pag 2


tassap

Aanbevolen berichten

zo

vanavond even in auto van peter gereden

Heerlijke wagen hoor: comfortabel!

en de 3C heeft leuke knopjes en dingetjes

 

om de auto wat meer allure te geven, heb ik xenon ingebouwd vandaag

 

Moest wat aangepast worden aan het houdertje (valeo) maar kreeg lampjes er niet zo makkelijk in (moeilijke hoek + geen zicht)

 

Toen lampjes er in zaten ging net 1 ballast stuk, andere erin, werkt prima ! Veeeeeeel beter zicht nu.

 

Bij peter thuis nog demo gekregen van de parkassist :.........>>> VET man

plekje was groot genoeg maar is wel leuke gadget hoor !

 

zal ik de 1e foto plaatsen :mrgreen: (peter is nog rondjes rijden 8) )

post-1511-1423822762,702_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 56
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

perfect en inderdaad 8) op... wat een puist licht zeg... net even van huis uit de deuren geopend ( leaving home)en floep de xenons aan.... :idea::cool:

 

Zoals al gezegd en ergens anders ook al gemeld, top werk Jee en Antonio bedankt voor het bemiddelen :thanks:

 

grt Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

="hans oet twent

 

Auto mag 1800 kg trekken, Caravan weegt op papier 1500kg beladen. Ja op papier in werkelijkheid zal die veel minder( :? ) wegen want mij vrouw zegt altijd dat er niets in zit..... :wink: Ik krijg hem alleen niet onder de carport gedrukt dus die uitspraak klopt voor geen meter. Vermoedelijk beladen zal hij ergens rond de 1500/1600 kg liggen.

Inmiddels wel de Tempo 100 ontheffing gekregen om nu legaal 100 door Duitsland te rijden. Enig kanttekening is dat ik de caravan op papier niet zwaarder mag beladen dan 1478 kg. Want dat is het ledig gewicht van de Passat. Echter de Trekhaak is daarin niet meegerekend, dus als ie op de weegbrug zou komen komt ie over de 1500kg heen dus legaal toch???

Nog een paar weekjes doorbijten.... en dan mag ie los tijdens de vakantie.

 

 

Hans,

volgens mij zit het zo

 

Als je alleen Rijbewijs B hebt dan mag je niet meer trekken dat het ledige massa van je wagen. Dat betekent ook dat de "aanhanger" in beladen toestand ook niet meer mag wegen dan dat gewicht en dus ook op papier niet meer mag hebben aan gewicht.

 

Met BE mag je je meer hebben dan het ledige gewicht van je auto TOT aan de maximale last wat je mag hebben ( dus bij jou auto 1800 kg) ondanks dat je onder 1500 KG weegt.

 

(daarnaast zijn er nog wat andere regels die hier gelden maar die laat ik achter wegen)

 

Dus volgens mij zou jou combinatie met allen B rijbewijs niet mogen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Anonymous
="hans oet twent

 

Auto mag 1800 kg trekken, Caravan weegt op papier 1500kg beladen. Ja op papier in werkelijkheid zal die veel minder( :? ) wegen want mij vrouw zegt altijd dat er niets in zit..... :wink: Ik krijg hem alleen niet onder de carport gedrukt dus die uitspraak klopt voor geen meter. Vermoedelijk beladen zal hij ergens rond de 1500/1600 kg liggen.

Inmiddels wel de Tempo 100 ontheffing gekregen om nu legaal 100 door Duitsland te rijden. Enig kanttekening is dat ik de caravan op papier niet zwaarder mag beladen dan 1478 kg. Want dat is het ledig gewicht van de Passat. Echter de Trekhaak is daarin niet meegerekend, dus als ie op de weegbrug zou komen komt ie over de 1500kg heen dus legaal toch???

Nog een paar weekjes doorbijten.... en dan mag ie los tijdens de vakantie.

 

 

Hans,

volgens mij zit het zo

 

Als je alleen Rijbewijs B hebt dan mag je niet meer trekken dat het ledige massa van je wagen. Dat betekent ook dat de "aanhanger" in beladen toestand ook niet meer mag wegen dan dat gewicht en dus ook op papier niet meer mag hebben aan gewicht.

 

Met BE mag je je meer hebben dan het ledige gewicht van je auto TOT aan de maximale last wat je mag hebben ( dus bij jou auto 1800 kg) ondanks dat je onder 1500 KG weegt.

 

(daarnaast zijn er nog wat andere regels die hier gelden maar die laat ik achter wegen)

 

Dus volgens mij zou jou combinatie met allen B rijbewijs niet mogen.

 

Bij deze:

http://www.caravantrekker.nl/algemeen/cbr2006.pdf

 

Hierin kun je Exact de regels voor E achter B bekijken.

 

Maarre Peter bevalt de auto goed? Inmiddels de eerst snelweg en file kilometers gehad?

 

Groetn oet alweer een zonnig Twente

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Han,

 

ja man echt top. het begint al met het openen en sluiten van de deuren....echt audi, bmw niveau... en er nu 1100 km mee weg en gaat eigenlijk steeds beter rijden en vooral remmen. Jee heeft er xenon in gebouwd en dat is me mooi... en wat een licht. vannacht vanuit Heenvliet naar Zevenhuizen maar genieten hoor... lekker het pedaal plat en ja jouw snelheden haalt ie niet maar op de 180 zit ie zo. altijd benzine gereden en kan zo geniten van de koppel in de deze auto... heerlijk snel meekomen bij inhalen of wat dan ook. ja en iedereen vind hem prachtig en natuurlijk dat parkassist hahahaha dat snapt niemand hoe dat gaat en dat dat erin zit.. nou de echte rit staat over een kleine 3 weken voor de deur en dan met de Hobby naar italie.

 

oja mn stekkerdoosbeugel ging gister ook over de grond... maar zit al hoog.... eens kijken wat ik ermee kan doen.

 

hee de groeten weer uit een zonnig Rotterdam

 

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Ziet er strak uit met de Wohnwagen er achter!

 

ja bijna klaar om ermee naar Italie te gaan en even geen bekenden tegen te komen......of ga ik daar een forumlid treffen op de wasplaats hahahah wie o wie.... zullen een leuke plaatselijke fotoshoot maken.....geen passats maar van de mannen aan de bar :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooie wagen! :thumb:

Hebben jullie ook de "gebruikelijke" aanpassingen moeten doen i.v.m. het Xenon?

En waar is de US verlichting? :D

 

thanks

 

nee volgens mij niet..... werkt ook goed. wel was het klooien om de lamp terug te plaatsen.

 

heb er wel wat over gelezen...wat is het ook weer precies?

 

vanavond wel na het starten het lampje met stuur aan.... stuur ging ook zwaar... motor uit en opnieuw...lampje bleef branden maar stuurde weer normaal...morgen even langs de dealer maar...geen fratsen voor de holiday

Link naar reactie
Delen op andere sites

D.m.v. Vagcom de canbus op "Xenon" zetten zodat je een hogere constante spanning op de ballasten hebt staan en geen "duty cycle" van 90% die voor de gewone H7 gebruikt wordt.

 

ok... misschien is dat het probleem dat me linkerlamp in het begin, koud, niet aan gaat of knippert.

Wie o wie in de omgeving van Rotterdam kan me helpen met VAG COM om dit te activeren en misschien het euvel op te lossen. uiteraard als er kosten bij komen worden die vergoed. Ga woensdag as op vakantie en hoop dat ik even bij iemand terecht kan.

 

Grtz Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden