Ga naar inhoud

Handgreep dashboard kastje


JoMe

Aanbevolen berichten

Van de week wilde ik mijn dashboardkastje openen en toen had ik de hele greep in mijn handen. Zo op het oog is er niets afgebroken.

 

Nu wil ik hem weer terug op zijn plaats zetten maar ik krijg het niet voor elkaar. Ik zie in ieder geval dat de greep met twee metalen pinnetjes in de klep gemonteerd is. Een van de pinnetje zat nog in de greep en de andere is vermoedelijk in de klep gevallen.

 

Daarvoor moet ik denk ik eerst de klep demonteren maar ik heb nog niet gevonden hoe ik dat moet doen. Weet iemand hoe dit moet? En heeft er iemand ervaring met het weer in elkaar zetten hiervan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de week wilde ik mijn dashboardkastje openen en toen had ik de hele greep in mijn handen.

 

Ik zie het wel weer.. je kent je eigen kracht niet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

John,

 

Ik heb hetzelfde gehad. Het enige wat je kunt doen is het hele kastje eruit halen. Deze zit met een aantal torx-schroeven (dacht 6 ofzo) vast. Daarna kun je vanaf de zijkant het de klep van het kastje loshalen.

 

De klep bestaat uit een buitenschaal en een binnenschaal. Vanaf de onderkant kun je die voorzichtig met lichte kracht van elkaar af trekken. De 2 helften zitten aan elkaar versmolten door hitte. Vervolgens kun je de greep weer terug plaatsen en de 2 helften met de juiste lijn aan elkaar vastlijmen. De boel terugmonteren en voila een goed werkend kastje !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi John,

 

Dit is een bekend verschijnsel bij de Passats, spontaan breekt het handgreepje af.

 

Dit is mij ook overkomen, zonder kracht te zetten brak het zomaar af. Helaas is er geen los partnummer van dit handvat geloof ik.

Via de dealer heb ik laten repareren, m.a.w. het hele klepje moest vervangen worden. Kosten: ongeveer 70 voor alleen de klep!

 

Groet, Edwin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dit zelf ook gehad. Dashboardkastje zit met 7 torx schroeven vast, en is heel eenvoudig te demonteren.

Het handgreepje heb ik toen met heel veel geduld zonder de 2 delen van elkaar af te halen weer gefixt.

Heb hier een fijn punttangetje en een verbogen paperclip bij gebruikt. Bij mij is het 2e pinnetje ook in het kastje gevallen en met een beetje schudden krijg je hem er wel uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden