Ga naar inhoud
  • 0

trillende geluid bij de riemen


quangton

Vraag

vanmorgen geconstateerd dat de motor niet zuiver klinkt. een monteur heeft gekeken en volgens hem ligt het aan de demper. die zou versleten zijn. deze ligt ergens tussen de riemen. komt dit iemand bekend voor?

 

volgenss de monteur is het een kostbare demper (200 euro) die vervangen moet worden.

ik heb het iedee dat de riemen een beetje los zitten en die maken dan wat meer trillingen.

heeft iemand idee waar het nog kan mankeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb hetzelfde gehad met mijn auto.... Was toen ook de demper. Jij praat over trillen en bij rijden geen probleem meer....

 

Let even op!!! :shock: Er zijn namelijk twee opties....

 

1. Je vervangt alleen de demper met het eventuele gevolg dat je over een aantal kilometers ook de (span) rol (Multisnaar) moet vervangen (lager).

2. Je vervangt meteen alles en ben je zeker van het probleem af.

 

Imitatie was ik voor een komplete spanrol incl. demper voor Multisnaar iets van 195 euro kwijt excl.

 

Succes, maar het is een :censor: klus!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is de riemspandemper, is idd rond de 200 euro, je moet eigenlijk het hele ding vervangen, want het probleem is meestel de bevestiging van de demper aan het "huis" wat uitlubberd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Is die multiriemspanner voor alle diesels gelijk? Ik was afgelopen weekend met oa een distributieriem van een AFN bezig en zag ook dat daar die spanner een paar graden uit het lood stond tov de rest, verder geen geluiden erbij.

 

Lastig is idd de visco koppeling, je komt er haast niet bij grr. Ook leuk is de bout van de riemspannerpoelie (links draad).

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden